בספרד בדקו: כיצד הייתה נראית הטבלה אילו לא היה שימוש ב-VAR?

סרחיו ראמוס
סרחיו ראמוס | Angel Martinez/Getty Images

הביקורות הקשות על צוותי השיפוט בעקבות שלושת הפנדלים שקיבלה ריאל מדריד בחמשת המשחקים האחרונים, הובילו את אנשי העיתון "אס" לבדוק כיצד הושפע מכך מאבק האליפות

(גודל טקסט)

ספרד סוערת אחרי משחק נוסף בו ריאל מדריד קיבלה פנדל בסיוע שופטי המסך. אתמול (שני) אנשי ברצלונה שוב יצאו למתקפה, ממש לא בפעם הראשונה בשבועות האחרונים בשל העובדה שהבלאנקוס קיבלו שלושה פנדלים בחמשת המשחקים האחרונים מאז חזרת הכדורגל מפגרת קורונה, אבל לפי בדיקה של העיתון "אס", שמזוהה עם ריאל מדריד יש לציין, ספק אם יש סיבה לסערה.

כאמור מדובר בעיתון שיוצא לאור בבירת ספרד ומזוהה עם הבלאנקוס, אך על פי הבדיקה שהם ביצעו, יתרון ארבע הנקודות של ריאל מדריד לא היה משתנה אילו מערכת ה-VAR לא הייתה נכנסת לפעולה.

מבדיקת "אס" עולה כי בחמשת האירועים העונה בהם התערבו שופטי המסך לטובת ריאל מדריד, פעמיים במקום תיקו המשחק הסתיים בניצחון (שני המחזורים האחרונים). עבור ברצלונה, שזכתה רק שלוש פעמים העונה לסיוע של שופטי המסך, רק במקרה אחד זה קרה במצב של תיקו והסתיים בניצחון קטלוני. נגד ברצלונה התערבו שופטי המסך שבע פעמים, אך רק במקרה אחד זה גרם לה להפסיד במקום לסיים בתיקו.

לכן, הטענה ב"אס" היא שריאל מדריד זכתה "נהנתה" מארבע נקודות בשל השימוש ב-VAR, אולם גם הפסידה מספר זהה של נקודות בחמש ההתערבויות נגדה. ברצלונה, מנגד, "הרוויחה" שתי נקודות מה-VAR, אולם גם היא הפסידה מספר זהה של נקודות – והמשמעות היא סטטוס קוו שלא משפיע על הטבלה ומכאן שפער ארבע הנקודות של ריאל מדריד על ברצלונה בפסגה היה נותר על כנו.

בסך הכל, אגב, בשנתיים בהן המערכת בשימוש זכתה ריאל מדריד לתשע התערבויות בעדה ו-15 נגדה. ברצלונה נהנתה תשע פעמים מסיוע של שופטי המסך ואילו בתשעה מקרים השימוש היה לרעתה.

טבלת הליגה הספרדית עם (משמאל) ובלי השימוש ב-VAR

טבלת הליגה הספרדית עם ובלי VAR
טבלת הליגה הספרדית עם ובלי VAR | צילום מסך, "אס"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי