בארסה רשמה נתון מדאיג, סטיין: "לא מאשים את פאטי"

אנסו פאטי | David Ramos/Getty Images

לראשונה בעונה הנוכחית, האלופה לא בעטה למסגרת במחצית הראשונה במשחק ביתי. המאמן על הצעיר שהורחק: "ניסה לשחק בכדור". בתקשורת שמחו לאידו של גיבור אספניול, שירדה ליגה

(גודל טקסט)

מבחינת היכולת זה ממש לא היה המשך ישיר ליכולת שהציגה נגד ויאריאל ביום ראשון, אך ברצלונה רשמה אמש (רביעי) ניצחון רצוף, 0:1 ביתי על אספניול שצימק את הפער מריאל מדריד לנקודה והוריד את היריבה העירונית לליגת המשנה. אלופת ספרד הגיעה אחרי ההופעה הטובה ביותר שלה בעידן קיקה סטיין, אלא שהעומס כנראה עשה את שלו ואפילו ליאו מסי לא הצליח לייצר פעולה גאונית שתשבור שוויון, כשדווקא האורחת הגיעה לשני המצבים הקורצים ביותר במחצית הראשונה. בסופו של דבר, מהלך קבוצתי סביר באגף שמאל הוליד את השער היחיד במשחק, שהגיע בדקות בהן הקצב עלה בעקבות שתי הרחקות מהירות.

אחד השחקנים שראה את הכרטיס האדום היה אנסו פאטי, שהפך לשחקן השני הכי צעיר מתחילת המילניום שמורחק בליגה הספרדית, אחרי מארק מונייסה שגם הוא רשם את ציון הדרך הלא מחמיא במדים של בארסה. ארבע דקות בלבד אחרי שעלה מן הספסל, הקיצוני הצעיר נשלח למקלחת מוקדמת וטרף את הקלפים עבור סטיין, שהגן עליו בסיום המשחק: "הוא נהג בצניעות ודיבר איתי. אני לא מאשים אותו כי ממה שראיתי, הוא התכוון לשחק בכדור וגם נגע בו. הוא רצה להוציא את הרגל כדי שלא יהיה מגע".

למזלה של האלופה, תיקול חריף מצד פול לוסאנו הותיר גם את אספניול בעשרה שחקנים תוך שלוש דקות מהרחקתו של פאטי וכ-180 שניות מאוחר יותר, שלישיית ה-MSG פרצה את הסכר ומצאה את הרשת, במהלך שכלל תנועת עומק ומסירת עקב טובים של אנטואן גריזמן ויעילות אופיינית של לואיס סוארס מול השער.

נתון שממחיש עד כמה היכולת של ברצלונה הייתה רחוקה מלהרשים נוגע לבעיטות לעבר המסגרת – לראשונה בעונה הנוכחית, הבלאוגרנה לא רשמו אפילו כזו במשך כל המחצית הראשונה במשחק שנערך בקאמפ נואו. "זה היה משחק יותר פרקטי מאשר מבריק, הגנת אספניול הקשתה עלינו, סגרה לנו מרווחים ואנחנו לא היינו מדויקים באזור הרחבה", סיכם סטיין. "הם עבדו מצוין בהגנה, התכוננו היטב למשחק ועשו לנו נזק בכמה התקפות מהירות".

בתקשורת הקטלונית סגרו חשבון עם ראול טאמודו, שחקן העבר של אספניול והסמל שלה, שקלקל לברצלונה אליפות במו רגליו בעונת 2006/07 עם שער מאוחר בקאמפ נואו במחזור האחרון של הליגה, אשר עזר לריאל מדריד לחגוג תואר על חשבון יריבתה המושבעת. 13 שנים אחרי, טאמודו שמשמש כאחד מעוזריו של המאמן רופטה, צפה מהספסל בקבוצת חייו יורדת לליגת המשנה באותו אצטדיון. "זו הקארמה. כל מה שעולה, חייב לרדת", שמחו לאידו של טאמודו ב'ספורט'.

אגב, סטיין הפך ל"כבשה השחורה" של אספניול, שכן גם בפעם הקודמת שזו ירדה ליגה ב-1993, הוא היה אחראי לכך – בתור שחקן שלה: "הם הראו היום דברים שלא משקפים את המיקום שלהם בטבלה, אבל זה ברור שכנראה הם עשו טעויות שהביאו אותם לשם", אמר המאמן.

כעת, מסי ושות' יקוו למעידה של ריאל מדריד במשחקה הביתי נגד אלאבס מחר, בתקווה שהפער בין הקבוצות יצטמצם ולאלופה המכהנת יישאר סיכוי לשמור על תארה. ברצלונה עצמה תחזור לשחק בשבת, כשתתארח אצל ויאדוליד.

שחקני ברצלונה חוגגים | LLUIS GENE/AFP via Getty Images
עוד באותו נושא: אנסו פאטי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי