פברגאס בראיון חובה: הכי טוב ששיחק איתו, המאמן והרגע המצחיק

ססק פברגאס | ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images

קשר מונאקו ואקס ברצלונה, ארסנל וצ'לסי בחר את הרגעים הגדולים בקריירה שלו וחשף סיפור ענק על ג'רארד פיקה

(גודל טקסט)

כבר כמה שנים שססק פברגאס נמצא בירידה וכבר לא בטופ של הכדורגל האירופי. הקשר בן ה-33 משחק כיום במונאקו, ולפני שהליגה הסתיימה בעקבות הקורונה הוא רשם העונה 18 הופעות בהן בישל שלוש פעמים.

בינתיים, אקס ברצלונה, ארסנל וצ'לסי העניק ראיון לתקשורת האנגלית בו בחר את השחקן הטוב ביותר ששיחק איתו ונגדו, המאמן הטוב ביותר שאימן אותו, השער האהוב ביותר שכבש. כמו כן, האיש שזכה עם נבחרת ספרד במונדיאל 2010 ובשתי אליפויות אירופה (2008 ו-2012) שיתף מי החבר הכי משוגע לקבוצה שהיה לו, מי גיבור הילדות ושלו ואף חשף את הרגע המצחיק ביותר שקרה לו.

"לגבי השחקן הטוב ביותר ששיחקתי איתו, ברור שזה ליאו מסי. שיחקתי איתו מגיל 13 והכישרון שלו לא דומה לשום דבר אחר שראיתי בחיי. חוץ מהכישרון, אי אפשר להשוות את התחרותיות שלו לאף אחד. הוא תמיד רוצה לנצח. גם אם הוא יפסיד באימון במשחק של חמישה מול חמישה הוא ישנא את זה. מבחינתי, הוא הטוב ביותר אי פעם", החמיא פברגאס לפנומן הארגנטינאי.

ליאו מסי, ססק פברגאס | Clive Brunskill/Getty Images

השחקן הטוב ביותר ששיחק נגדו: "אני אם צריך לבחור אחד, הייתי אומר סטיבן ג'רארד. הוא היה היריב שהיה הכי קשה להתמודד איתו. הוא היה שחקן מרחבה-לרחבה, הוא יכל לבוא פתאום מימין ואז משמאל והיו לו בעיטות אדירות. הוא היה מכונה".

המאמן הטוב ביותר שהיה לו: "שיחקתי תחת כמה מאמנים מהטובים ביותר בהיסטוריה. פפ גווארדיולה שיחק את המשחק בסגנון שאני אוהב בברצלונה ואותו דבר עם ארסן ונגר בארסנל. עם זאת, תחת ז'וזה מוריניו בצ'לסי הייתה לי שנה באמת מיוחדת. הוא כנראה זה שהיה לי את הקשר הכי טוב איתו. הדרך בה הוא שיחק במוח שלי הייתה מדהימה. אני בוחר בשלושתם, כי אני חייב לכל אחד מהם כל כך הרבה".

השער האהוב עליו: "הפנדל המכריע מול איטליה ברבע הגמר של יורו 2008. הייתי צעיר ואני חושב שזה שינה את ההיסטוריה של המדינה שלנו".

גיבור הכדורגל שגדל עליו: "פפ גוואדיולה. היינו משחקים באותה עמדה. באקדמיה של ברצלונה אתה מקבל מספר לפי העמדה שלך על המגרש, ואני הייתי מספר 4, כמו פפ.

ססק פברגאס, פפ גווארדיולה | JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images

הרגע הכי מצחיק: כשאנטוניו קונטה הגיע לצ'לסי לא ממש שיחקתי בשלושת החודשים הראשונים. הוא הבהיר לי שהוא רוצה סוג אחר של קשר ונמניה מאטיץ' הועדף עליי. היה משחק מול מנצ'סטר סיטי שניצחנו בו 1:3, מאטיץ' היה פצוע ואני פתחתי. בישלתי לדייגו קוסטה את השער הראשון והרגשתי שנתתי לו את התחושה שהוא יכול לסמוך עליי. במשחק שלאחר מכן שיחקנו נגד ווסט ברומיץ' ומאטיץ' חזר להרכב. בדקה ה-70 היה 0:0 והם עשו הגנה טובה, היה צריך מישהו כמוני שיידע לפתוח את ההגנה. דייגו קוסטה הגיע לקו וצעק על המאמן קונטה 'תכניס את ססק!'.

"הבעיה היא שקונטה הוא לא המאמן שאתה יכול לבוא ולהגיד לו דבר כזה", המשיך פברגאס. "קונטה העמיד פנים שהוא לא שמע את קוסטה ואחרי שתי דקות הוא קרא לי. אחרי שתי דקות מהרגע שנכנסתי בישלתי לקוסטה".

החבר לקבוצה הכי משוגע שהיה לו: "זו התלבטות בין קוסטה לג'רארד פיקה. שיחקתי עם פיקה מגיל עשר. הוא לא השתנה הרבה, אבל עכשיו הוא איש עסקים והתדמית שלו שונה לגמרי. הוא תמיד היה עושה דברים מטורפים. יום אחד הוא הוציא את האוויר מהגלגלים ברכב של השוער שלנו. הבחור נסע הביתה ובאמצע הדרך הוא נתקע על כביש מהיר".

ססק פברגאס, דייגו קוסטה | Clive Rose/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי