מסי השתווה להנרי, 0:1 לברצלונה על ויאדוליד

שחקני ברצלונה | Denis Doyle/Getty Images

הפרעוש הפך לראשון שרושם לפחות 20 שערים ו-20 בישולים בעונה מאז שהצרפתי עשה זאת והשווה את שיא הבישולים של צ'אבי. וידאל כבש את שער הניצחון, הפער מריאל צומק לנקודה. אתלטיקו הבטיחה כרטיס לליגת האלופות

(גודל טקסט)

המחזור ה-36 בליגה הספרדית יצא הערב (שבת) כשבמוקד המשחקים הייתה ברצלונה, שראתה אמש את ריאל מדריד בורחת שוב בפסגה והשלימה ניצחון חשוב על ויאדוליד, במשחק בו ליאו מסי השווה שני שיאים גדולים. לפני כן, אוססונה ניצחה 1:2 את סלטה ויגו. במשחק האחרון של היום, אתלטיקו מדריד הבטיחה את הכרטיס לליגת האלופות עם ניצחון יקר על בטיס.

ויאדוליד – ברצלונה 1:0

כשהיא יודעת שכל נקודה שתאבד תכריע את מאבק האליפות, שגם ככה כבר לא תלוי בה, ברצלונה הגיע הערב לאצטדיון חוסה סוריאה והשלימה את המלאכה שלה, זאת למרות שהקבוצה המקומית הייתה דומיננטית ומסוכנת יותר במהלך המשחק.

רבע שעה מפתיחת המשחק ה"פרעוש" סידר לארתורו וידאל את שער הניצחון של הבלאוגרנה, מה שהעלה את מאזן הבישולים שלו העונה בליגה ל-20, זהה בדיוק למאזן שהיה לשיאן צ'אבי בעונת 2008/09. בנוסף, הארגנטינאי הפך לשני בהיסטוריה של חמש הליגות הגדולות באירופה שכובש 20 שערים ומבשל 20 נוספים, כאשר תיירי הנרי עשה זאת ראשון בעונת 2002/03.

ליאו מסי | Denis Doyle/Getty Images

עם הניצחון החשוב, הפער מריאל מדריד צומק פעם נוספת לנקודה אחת בלבד, כאשר נותרו עוד שש בקופה. בשני המחזורים הקרובים ברצלונה תארח את אוססונה ותתארח אצל אלאבס, כאשר במקביל היא תקווה למעידה של הבלאנקוס.

אתלטיקו מדריד – בטיס 0:1

האדומים-לבנים חזרו לנצח ושמרו על המקום השלישי בטבלה, בעוד הקבוצה מהעיר סביליה, אותה הדריך היום המנהל הספורטיבי אלכס טרוחיו לאחר שהמאמן רובי פוטר והוחלף שלשום על ידי מנואל פלגריני, נותרה במקום ה-13. שערים של אנחל קוריאה ואלברו מוראטה נפסלו במחצית הראשונה, הראשון בשל נגיעת יד והשני בגלל נבדל. אתלטיקו נותרה בעשרה שחקנים לאחר שמריו הרמוסו ראה את הכרטיס האדום בדקה ה-57, אך לא נרתעה ובדקה ה-74, דייגו קוסטה שעלה כמחליף כבש את שער הניצחון בנגיחה.

אוססונה – סלטה ויגו 1:2

בעוד המארחת כבר הבטיחה את הישארותה בליגה ומכוונת לעשירייה הראשונה, הקבוצה של אוסקר גארסיה הגיעה למשחק במומנטום שלילי שעדיין לא נעצר. סלטה ויגו רשמה משחק חמישי ברציפות ללא ניצחון על אף שעלתה ליתרון מוקדם. מאיורקה שמתחת לקו האדום תוכל לצמק את הפער ממנה לנקודה אחת בלבד.

האורחת דווקא פתחה טוב ועלתה ליתרון כבר אחרי עשר דקות – כדור רוחב נפלא של יאגו אספס מצד שמאל הגיע לעברו של סנטי מינה שכבש בקלילות  את שער הליגה החמישי שלו העונה. היתרון החזיק מעמד רק עד הדקה ה-23 כאשר פרוויס אנסטופיניאן הרים מצד שמאל ואנריק גאייגו נגח לרשת. אנחל חוסה המחליף כבש בנגיחה לאחור בתוספת הזמן (90+1). עד לסיום העונה תארח סלטה את לבאנטה ואת העונה היא תסיים נגד אספניול.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי