ניצחון אחד מאליפות: 1:2 לריאל מדריד על גרנאדה

פרלאן מנדי
gettyimages-1226933170-594×594 | JORGE GUERRERO/AFP via Getty Images

מנדי (10) ובנזמה (16) כבשו והחבורה של זידאן זקוקה לשתי נקודות בשני מחזורי הסיום כדי לזכות רשמית בתואר לראשונה מאז 2017. וגם: 1:2 לסוסיאדד על ויאריאל, 0:0 בין אלאבס לחטאפה

(גודל טקסט)

המחזור ה-36 בליגה הספרדית נמשך הערב (שני) עם שלושה משחקים, כאשר במוקד ניצחון החוץ של ריאל מדריד 1:2 על גרנאדה הודות לשערים מוקדמים של פרלאן מנדי וקארים בנזמה, שקירבו אותה מרחק ניצחון אחד (או שתי תוצאות תיקו בשני מחזורי הסיום מזכייה ראשונה באליפות אחרי שלוש שנים. עוד קודם לכן, ריאל סוסיאדד השיגה 1:2 חשוב בחוץ נגד ויאריאל ואלאבס אגרה נקודה ביתית חשובה במיוחד מול חטאפה.

גרנאדה – ריאל מדריד 2:1

ריאל מדריד תוכל לזכות באליפות כבר ביום חמישי בערב במשחק בית מול ויאריאל. הבלאנקוס עברו הערב משוכה נוספת בדמות משחק חוץ נגד גרנאדה וכל שנותר להם כדי לזכות רשמית באליפות ראשונה אחרי שלוש שנים זה לנצח את הצוללת הצהובה. לחלופין, הם גם יכולים לסיים בשתי תוצאות תיקו או פשוט לנצח את בחוץ את לגאנס במחזור הסיום ביום ראשון.

קארים בנזמה
קארים בנזמה | Fran Santiago/Getty Images

הבלאנקוס הסתערו על המשחק וכבר בדקה ה-16 השלימו יתרון כפול: בדקה העשירית היה זה המגן השמאלי פרלאן מנדי שבמבצע סולו חדר לרחבה, השאיר אבק להגנת המארחת ובעט כדור עוצמתי לפינה הקרובה מזווית קשה כדי לחגוג שער בכורה העונה. כעבור שש דקות הבליץ נמשך כאשר קארים בנזמה המשיך ביכולת הפנטסטית שלו ונהנה מבישול של לוקה מודריץ' כדי לחגוג בפעם ה-19 העונה בליגה לקבוע 0:2.

בדקה ה-50 הצליחה גרנאדה לצמק משער של מאנצ'יס, שגלגל כדור בין רגליו של טיבו קורטואה, אבל ריאל מדריד החזיקה מעמד וגם ללא אדן הזאר וגארת' בייל שישבו על הספסל ולא שותפו על אף שלא נוצלו כל חמשת החילופים, שמרה על היתרון, השיגה את מבוקשה וכאמור זקוקה לשתי נקודות, או לניצחון אחד בשני מחזורי הסיום, כדי לחגוג אליפות ולהתפנות למשימת ליגת האלופות בחודש הבא.

ריאל מדריד | Fran Santiago/Getty Images

ויאריאל – ריאל סוסיאדד 2:1

וויליאן ז'וזה המחליף כבש בנגיחה (61) לאחר בישול של מרטין אודגור, דייגו יורנטה הכפיל (75) עם הראשון שלו העונה וסוסיאדד השיגה ניצחון חוץ חשוב שפתח מחדש את המאבק על הכרטיס לשלב הבתים של הליגה האירופית. באשר לברזילאי, זה היה שערו ה-11 העונה, מה שהפך אותו לשחקן הרביעי בליגה הספרדית שהבקיע לפחות 11 שערים בארבע העונות האחרונות. קדמו לו: ליאו מסי, לואיס סוארס ויאגו אספאס. למרות הפיגור הכפול, הצוללת הצהובה לא הרימה ידיים וחמש דקות לסיום סנטי קאסורלה הוותיק צימק עם ה-11 שלו העונה (רחוק שער אחד מהשוואת שיא קריירה), אך זה היה מעט מדי ומאוחר מידי.

בעקבות הניצחון, סוסיאדד עקפה את חטאפה במקום השישי, כאשר רק שלוש נקודות מפרידות ביניהן לבין הצוללת הצהובה, שנעצרה אחרי שלושה ניצחונות בארבעה מחזורים ותנסה להשיג את הנקודות המיוחלות ולהתאושש דווקא במחזור הקרוב מול ריאל מדריד, שכאמור תוכל בסיטואציה מסוימת לזכות באליפות אם תנצח. אגב. הניצחון של הבאסקים קבע רשמית שסביליה תסיים את 2019/20 במקום הרביעי ותשחק בעונה הבאה בליגת האלופות.

אלאבס – חטאפה 0:0
אחרי שישה הפסדים רצופים, הקבוצה הביתית אגרה נקודה יקרה שהציבה אותה במרחק של ארבע נקודות מלגאנס שניצבת מתחת לקו האדום כשנותרו עוד שני מחזורים לסיום העונה. לאלאבס אמנם נותרו מפגשים קשים מול ריאל בטיס בחוץ וברצלונה בבית, אך גם ללגאנס, שתתארח אצל אתלטיק בילבאו ותתמודד מול ריאל מדריד, לא צפויים חיים קלים. מן העבר השני, חטאפה רשמה משחק רביעי ברציפות ללא ניצחון ופספסה הזדמנות פז להתקרב למקום החמישי בו ניצבת כאמור ויאריאל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי