סוארס: "נתנו לאליפות לברוח, לא רואה את מסי עוזב"

לואיס סוארס. ראיון כנה | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

חלוץ ברצלונה הודה שהקבוצה צריכה ביקורת עצמית: "התואר היה בידיים שלנו, אסור לנו לתרץ. כדי לזכות בליגת האלופות נצטרך לשחק ברמה שהביאה לכך שהמועדון צירף אותנו". הוא מאמין שהקפטן יישאר ומפרגן לגריזמן

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

ברצלונה צפויה להיפרד מכתר האליפות בספרד אחרי שנתיים, כאשר כשנותרו שני מחזורים לסוף היא בפיגור ארבע נקודות מריאל מדריד. הקבוצה של קיקה סטייין אמנם הוליכו את הטבלה ביתרון שתי נקודות עם חידוש הליגה, אך שלוש תוצאות תיקו איפשרו לבלאנקוס לחלוף על פניה, על אף שובו של לואיס סוארס. החלוץ האורוגוואי בן ה-33, שהפך למבקיע השלישי בהיסטוריה של המועדון, סיפק ראיון נרחב לשני העיתונים הגדולים "ספורט" ו"מונדו דפורטיבו" בו סיפר על הסיבות לאובדן האליפות, ניתח את הסיכויים לזכות בליגת האלופות ודיבר גם על עצמו, ועל ליאו מסי כמובן.

החלוץ בישל כבר במשחק החזרה מהפגרה נגד מאיורקה, פתח בהרכב במשחק השלישי ובסה"כ רשם ארבעה שערים ואסיסט. למרות שרשם 32 הופעות בלבד יש לו 18 שערים ו-12 בישולים בכל המסגרות כשהצליח להשאיר בצד את הפציעה מחודש ינואר. סוארס אמר: "מעולם לא חלמתי להיכנס להיסטוריה של המועדון עד כדי כך, זה משהו שממלא אותי בגאווה. אם הגעתי עד כאן – זה בגלל עקשנות, בכל פעם שנפלתי – קמתי".

מאבק האליפות: "הליגה היא כמעט בלתי אפשרית. בשביל הגאווה נצטרך לנצח בשני מחזורי הסיום ולקוות לטוב. עלינו לעשות ביקורת עצמית. אם זה קרה – זה משום שנתנו לה לברוח מאיתנו. נשיא המועדון וגם ג'רארד פיקה דיברו על ה-VAR, לעתים קשה למזער את ההשפעה של המערכת הזו על המגרש, אבל אסור לנו להתעסק בתירוצים. עלינו לעמוד מול המציאות".

שער עיתון ספורט | צילום מסך: "ספורט"

המשחק נגד ויאריאל: "הדינמיקה שהפגנו שם היא הדרך הנכונה להמשך העונה, עלינו להילחם ב-150%". כשנשאל מדוע לאחר מכן הגיעו שני משחקים לא טובים ולא הייתה המשכיות, ענה: "זה נכון שנגד אספניול הייתה דעיכה. נגד ויאדוליד פתחנו טוב אבל המחצית השנייה הייתה לא טובה, איבדנו יותר מדי כדורים".

בגומלין שמינית גמר ליגת האלופות תפגוש ברצלונה את נאפולי אחרי תיקו 1:1 מהמשחק באיטליה. החלוץ ניתח: "אני אוהב את ההגרלה הזו (רבע וחצי הגמר). זה טוב לפגוש את היריבות החזקות ביותר, אם כי נגד נאפולי יהיה לא קל בכלל. הצ'מפיונס הוא התואר שנותר לנו להיאבק עליו. אם כל השחקנים יציגו את רמת הביצועים שהובילה אותם לברצלונה, הרמה שראויה למועדון – נילחם בכל קבוצה".

סוארס התייחס שוב ללאוטרו מרטינס שמועמד להצטרך: "הוא שחקן נהדר, אנחנו נעזור לו להסתגל אם יגיע למועדון, אנחנו מאמינים בו".

מסי, סוארס וגריזמן | JOSE JORDAN/AFP via Getty Images

עתידו של מסי: "אני לא רואה אותו בשום קבוצה אחרת מלבד בארסה. כמובן שהוא חושב על טובתו ומשפחתו. לפעמים אחרי זמנים רעים קורה שאתה חושב על משהו, אבל כחבר תמיד אמליץ לו להיות היכן שהוא מאושר ומרגיש בנוח, ואם הוא שמח בברצלונה הוא חייב להיות כאן. אם הוא זקוק לשינוי, הוא יודע מה עליו לעשות. טוב לו בקבוצה, אבל הוא רוצה פרויקט מנצח זה ברור".

על אנטואן גריזמן והתמיכה בו: "הוא שחקן נחוץ, מאוד אוהבים אותו בקבוצה. הוא עבר תקופה קשה כי הדברים לא הסתדרו, אבל תמכנו בו תמיד. לפעמים כשאתה לא מצליח ההערכה העצמית יורדת, זה קורה לכולם, והחברים לקבוצה כאן כדי לעזור. אני יודע כמה קשה להגיע לברצלונה ומהן הדרישות. אתה לא יכול ליהנות ממשחק טוב שלך אפילו שלושה ימים. הוא היה נפלא נגד ויאריאל"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי