שחקני ברצלונה דוחפים למינויו של פטריק קלייברט כמאמן

ליאו מסי עם פטריק קלייברט. ההולנדי יעמוד על הקווים? | Alex Caparros/Getty Images

לפני "מונדו דפורטיבו", מופעל לחץ על נשיא המועדון לבחור במנהל האקדמיה הנוכחי ושחקן העבר לקראת העונה הבאה על אף ניסיונו הדל על הקווים. סטיין ביקש אחדות לקראת מחזור הסיום כדי להתכונן לנאפולי היטב

(גודל טקסט)

ברצלונה תסיים הערב (ראשון) את העונה במשחק חסר חשיבות נגד אלאבס בחוץ. לקבוצה של קיקה סטיין אין על מה לשחק חוץ מדבר אחד – לשמור על ליאו מסי כמלך שערי הליגה. לקפטן יש 23 שערים לעומת 21 של המתחרה שלו קארים בנזמה. בכל מקרה, במועדון נחושים להתאושש מההפסד הביתי לאוסאסונה כשהראש כבר נמצא בגומלין נגד נאפולי בשמינית גמר ליגת האלופות.

"אחדות לקראת ליגת האלופות", הייתה הכותרת "בספורט", העיתון הגדול בברצלונה. המאמן קיקה סטיין ביקש מהשחקנים מאמץ אחרון כדי להשיב את התחושה הטובה ולהגדיל את המורל לקראת הגומלין נגד נאפולי". עוד נטען כי המאמן אמר שאם בארסה תשחק כפי שהיא יודעת היא תוכל לזכות בליגת האלופות. "פרידה מהליגה עם טעם של מבחן לקראת נאפולי", נכתב בעיתון השני "מונדו דפורטיבו". "בארסה סוגרת את הליגה חסרת נשמה ועצובה, ללא תמריץ אמיתי ועם סגל קצר של 16 שחקנים, שלושה מהם שוערים". בבארסה חוששים כאמור מומנטום שלילי לקראת נאפולי, והמאפשרות לסיים עונה ראשונה בידיים ריקות מאז 2008.

אולם, בתקשורת כבר חושבים על המאמן הבא. לפי "מונדו דפורטיבו", השחקנים הבכירים בברצלונה, "לוס אמיגוס" דוחפים לכך שפרטיק קלייברט, שחקן מנהל האקדמיה של המועדון ושחקן עבר מוערך – יעמוד על הקווים היחסים שלו איתם מצוינים, מכיר בצורה מושלמת את המועדון ואת הכישרונות הגדולים בקבוצה – עזר לקדם את אנסו פאטי לקבוצה הבוגרת. החלוץ ההולנדי כבש 122 שערים ב-256 משחקים בברצלונה במשך שש השנים שלו שם (1998 עד 2004). היה עוזרו של לואי ואן חאל בנבחרת הולנד ב-2014. כמו כן היה מאמן מחלקת הנוער של אייאקס.

"אופציית קלייברט" | צילום מסך: "מונדו דפורטיבו"

"הרזומה הצנוע שלו כמאמן לא רלוונטי ולא הכרחי בחדר ההלבשה של בארסה. הם מכירים אותו ומעריכים אותו שם, נכתב. השחקנים רואים בו מישהו שמסמלך את ברצלונה, המסוגל לעורר את חדר ההלבשה ולתת בדיוק את מה שליאו מסי דורש – עוצמה ואופי. הוא היה שחקן מהרמות הגבוהות ביותר ויודע להתמודד עם הלחץ בברצלונה.

ההחלטה נמצאת בידיו של הנשיא ג'וזף ברתומיאו שיהיה זה שיכריע, אולי בימים הקרובים. בכלי התקשורת מופעל על הנשיא לחץ משמעותי. נטען כי מסי הוא המנהיג אבל כעת נדרש מאמן עם אופי. בברצלונה ישנה תמימות דעים שהסגל של הקבוצה היה מספיק טוב כדי לזכות באליפות.

שחקן העבר של המועדון, חריסטו סטויצ'קוב, ביקר את ההנהלה על פיטורי ארנסטו ואלוורדה. "פיטרו אותו כשהוא היה במקום הראשון בליגה. מדוע זה לא קרה אחרי התבוסות נגד רומא או ליברפול או בהפסד בגמר גביע המלך נגד ולנסיה? מה לא עבד בברצלונה עכשיו? המנטאליות של מאמן בינוני ועוזרו. הכי מדאיג שבזבזו מיליארד יורו ולא השתנה כלום".

This image has an empty alt attribute; its file name is 1001815

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי