מסי וסטיין שוחחו שעה: "ברית חדשה". בתקשורת פרגנו על ה-0:5

ליאו מסי. שוחח עם קיקה סטיין | Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images

לפי "ספורט", המאמן יזם את השיחה והקפטן ששבר שיאים - התרצה: "המשחק נגד אלאבס הוא צעד קדימה לקראת העתיד, דיברנו מספיק ועכשיו צריך להפגין את השינוי". הספרדי טען: "תמיד הרגשתי נתמך בחדר ההלבשה"

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

ברצלונה הגיעה אתמול (ראשון) בכאוס גדול למשחק סיום העונה באלאבס לאחר שהנס לא התרחש וריאל מדריד כבר זכתה באליפות. כבר היה ברור שהיא תסיים עם מספר הנקודות הנמוך ביותר שלה מאז עונת 2007/08. ואולם, הקבוצה עמדה במטרה הגדולה שלה – להחזיר את הביטחון לקראת גומלין שמינית גמר ליגת האלופות, והגיבה למשבר עם 0:5 מהנה על אלאבס. בארסה שוב סיימה כהתקפה הטובה בספרד כמובן עם 86 שערי זכות ונהנתה מערב גדול של ליאו מסי ששבר שיאים.

"כן, ככה משחקים!", הייתה הכותרת בשער "ספורט". "בארסה החזירה את התחושות הטובות בדיוק כפי שסטיין ביקש וסגרה את הלגיה עם חגיגת שערים ויכולת נפלאה שצריכה לעזור לה לקראת ליגת האלופות". "ברית חדשה לפני הצ'מפיונס", הייתה הכותרת ב"ספורט". "בארסה נפרדת מהעונה עם הראש מורם". הצעירים ריקי פוץ' ואנסו פאטי זכו לשבחים: "אוצר אלוהי שחייב לתת אופטימיות לגבי העתיד", נכתב. פוץ' היה לשחקן הצעיר ביותר מאז טיאגו שבישל שני שערים במשחק ליגה – בגיל 20 ו-304 ימים.

ואם כבר הכנה לליגת האלופות, לפי "ספורט", מסי והמאמן שוחחו במשך שעה כדי למצוא פיתרון לבעיות שעלו לאחר ההפסד לאוסאסונה בליגה כהכנה לליגת האלופות. סטיין היה זה שיזם את השיחה. תוכן השיחה לא נחשף אבל כל אחד הציג את נקודת מבטו, והשניים הסכימו שיש מטרה משותפת ענקית וזו הדרך היחידה להחזיר למועדון ולאוהדים. לזכות בליגת האלופות אחרי חמש שנים, דווקא בעונה כזו – זה יהיה מדהים".

כותרות העיתונים בספרד | צילומי מסך: "ספורט" ו"מונדו דפורטיבו"

בחזרה למסי. קפטן ברצלונה זכה אתמול בתואר הפיצ'יצ'י (מלך שערי הליגה) בפעם השביעית בקריירה שלו – יותר מכל אחד אחר. הוא הותיר בצל את תלמו זארה, החלוץ האגדי של אתלטיק בילבאו. זו הייתה ההזכייה הרביעית ברציפות של מסי בתואר (השווה את השיא של הוגו סאנצ'ס הצ'יליאני), שהפעם הספיקו לו 25 שערים כדי לזכות בתואר. ולא רק זה – מסי הוא גם מלך הבישולים של הליגה העונה עם 21 אסיסטים – שיא היסטורי – עקף את צ'אבי הרננדס שרשם 20 בישולים בעונת הטרבל של הקבוצה ב-2008/09.

"השחקן הטוב בהיסטוריה הוכיח שהוא תחרותי גם כשאין על מה לשחק", נכתב ב"ספורט". "המספרים שלו כל כך מרהיבים ובלתי אפשרי להבין אותם, איך שלא תסתסכל על זה". אתמול מסי הסתפק בצמד כאמור. זה היה צמד ה-127 שלו. יש לו גם 175 שערים 'בודדים', 42 שלושערים, שש רביעיות וחמישייה.

לאחר המשחק אמר מסי: "היום (אתמול) ראו משהו אחר, זה היה משחק קשה לכל דבר אבל הגבנו אחרת, הראינו המון מחויבות, זה צעד קדימה לקראת העתיד לבוא. הדברים שלי? רציתי שנעשה ביקורת עצמית, הבנו הרבה דברים. לא הייתה לנו עונה טובה, ובמשחק הזה לקחנו צעד קדימה במחויבות. צריך לשחק לפחות עם אותה המחויבות של היריבה אם לא יותר".

שחקני ברצלונה חוגגים. חמישייה לסיום העונה | ANDER GILLENEA/AFP via Getty Images

על הזכייה בפיצ'יצ'י: "אני תמיד אומר שהפרסים האישיים הם משניים. זה נחמד מאוד לזכות בפרס כזה, אין ספק שיש לו משמעות, אבל הלוואי וזה היה רק בנוסף לאליפות הליגה".

האם האווירה רגועה עכשיו: "לא הגיוני לענוד את סרט הקפטן ולשתוק. עלינו להיות הרבה יותר יציבים כפי שאמר המאמן שלשום. אנחנו צריכים שקט, המשבר שהיה לנו גרם לנו לנקות את הראש. כבר אמרנו את מה שהיה לנו להגיד – אין מה להגיד עוד, אלא להפגין את השינוי".

המאמן קיקה סטיין סגר סיבוב שלם כמאמן הקבוצה עם מאזן מעט טוב יותר מוקדמו – 13 ניצחונות, שלוש תוצאות תיקו ושלושה הפסדים (42 נקודות) ויחס שערים 15:37, לעומת ארנסטו ואלוורדה שהשיג 40 נקודות, אך יחד איתו הקבוצה כבשה יותר שערים – 49. לאחר המשחק אמר סטיין: "תמיד הייתי רגוע לגבי העתיד שלי, אני עוד חלק קטן במועדון ענק. אני מתמקד בעבודה. תמיד הרגשתי נתמך על ידי מסי. עשינו הרהורים עמוקים לגבי מה שקרה בקבוצה. ליגת האלופות שקרובה – מאוד מרגשת אותנו. אנחנו בטוחים לקראת העתיד, מצב הרוח שונה, זה היה משחק חשוב מעבר לשלוש נקודות".

עוד באותו נושא: ליאו מסי, קיקה סטיין

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי