"זידאן האפיל אפילו על פפ", קאפלו ביקר את הזאר

זינדין זידאן | GABRIEL BOUYS/AFP via Getty Images

בספרד החמיאו לצרפתי: "עידן זיזו" - מאז שנחת בברנבאו זכה ביותר תארים מכל אחד אחר - 11, לעומת עשרה של הספרדים. איזה שיאים נותרו לו? האיטלקי על הקשר: "פשוט שקע, זה לא השחקן שהיה בצ'לסי"

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

לשחקני ריאל מדריד יש עוד יומיים חופשה, אבל זינדין זידאן כבר חושב על גומלין שמינית הגמר נגד מנצ'סטר סיטי באיתיחאד. מאמן הבלאנקוס זכה לפרגון עצום בבירה הספרדית כשבשער ה-"אס" נכתב: "תקופת זידאן". ואכן, מאז שהצרפתי מונה למאמן ריאל בינואר 2016 – הוא זכה ביותר תארים מכל מאמן אחר.

לזידאן 11 תארים בארבע עונות מלאות, כאשר כזכור התפטר מייד לאחר הזכייה השלישית ברציפות בליגת האלופות וחזר לקווים כעבור עשרה חודשים, במרץ 2019. הצרפתי זכה שלוש פעמים ברציפות בליגת האלופות – שיא ייחודי והוסיף בין היתר גם פעמיים את אליפות ספרד. פפ גווארדיולה היחיד שמתקרב אליו עם עשרה תארים מאז אותו הזמן.

למעשה, הצרפתי ניהל 210 משחקים על הקווים – ניצח ב-141 והפסיד ב-26, והוא זוכה בתואר בממוצע כל 19 משחקים. בראייה היסטורית, הוא רוצה להשתוות למאמן ברצלונה לשעבר וכן למיגל מוניוס, המועדון המעוטר ביותר בהיסטוריה של הבלאנקוס – לשניהם 14 תארים בקבוצות ספרדיות. התואר היחיד שחסר לו כמאמן ברמת המועדונים – גביע המלך, כשזידאן לא הצליח אפילו להעפיל לגמר (העונה הודח לאחר הפסד 4:3 לריאל סוסיאדד בסנטיאגו ברנבאו), וגם כשחקן הבלאנקוס כשל בגביע עם שני הפסדים בגמר.

עוד בבלאנקוס, מאמן העבר של הקבוצה, פאביו קאפלו, חלק שבחים בראיון לתקשורת הספרדית: "זו הייתה עונה מאוד לא טיפוסית, אבל ריאל מדריד זכתה בתואר בצדק, היא שיחקה טוב מכולן, גם אם ניצלה את השפל של ברצלונה. היא חזרה מהפגרה מצוין. זידאן יודע היטב מה המועדון הזה צריך. דיסקרטי ובעל אישיות וביטחון. הוא הבין עד כמה חשוב לבצע רוטציות. קארים בנזמה היה סנסציוני, הוא לקח אחריות כשלא היה לו את כריסטיאנו רונאלדו לצידו. השערים שכבש היו מכריעים. מבחינתי זו העונה הטובה ביותר שלו".

על סרחיו ראמוס ומרסלו: "אני זוכר שראמוס היה משמעותי גם באליפות יחד איתי ב-2007. הוא מנהיג אמיתי על המגרש ומחוצה לו, שחקן מאוד איכותי, שחקן מכריע שפיתח אומנות בפנדלים, יש לו אישיות מדהימה. מרסלו? הבאתי אותו כילד והופתעתי ממנו. הוא התקדם מאוד ויכול לשחק עוד שנתיים-שלוש. איך שאני התנהלתי עם מרסלו – כך צריכה ריאל להתנהל עם הצעירים המוכשרים שלה. אני זוכר שהנשיא לחץ עליי לשתף את פרננדו גאגו, גונסאלו היגוואין ומרסלו עצמו ואמר לו – 'סבלנות, סבלנות, לאט לאט'".

לסיום התייחס מאמן העבר לאדן הזאר: "הוא בהחלט איכזב אותי, זה לא השחקן הנפלא מצ'לסי. הוא היה פצוע זמן רב ולא הסתגל. תמיד חשבתי שהוא שחקן נהדר. אבל ברור שהחולצה של ריאל מדריד כבדה מאוד ויש לחץ. הזאר שקע השנה. אני משוכנע שהעונה הבאה תהיה טובה בהרבה".

אדן הזאר
אדן הזאר. סיכום העונה שלו בתמונה אחת | Soccrates Images / Contributor

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי