פוצ'טינו: "מתחרט על מה שאמרתי על ברצלונה, לא הייתי עושה זאת"

מאוריסיו פוצ'טינו
מאוריסיו פוצ'טינו | IAN KINGTON/AFP via Getty Images

הארגנטינאי נשאל בעבר על האפשרות שייאמן את הקטלונים ואמר: "הייתי מעדיף לחזור לחווה שלי בארגנטינה". כעת הוא מסביר את דבריו: "הייתי חייב לסתור את השמועות על כך". וגם: מדוע פוטר מטוטנהאם והשינוי באנגליה

(גודל טקסט)

עונת 2019/20 תסתיים בסוף החודש עם השלמתם של המפעלים האירופאים, ואחת השאלות המעניינות ביותר היא מה יעשה מאוריסיו פוצ'טינו, שפוטר מטוטנהאם בחודש נובמבר ומאז לא אימן. הארגנטינאי לא פיזר את הערפל סביב עתידו אך בראיון ל"אל פאיס" חזר בו מההתבטאות המזלזלת נגד ברצלונה. מעבר לכך הוא מספר על הפרידה מהספרס שנבעה מחילוקי דעות לגבי ניהול המועדון ועניין הרכש.

פוצ'טינו, ששיחק באספניול כמובן וגם עמד על הקווים של הפריקוס, נשאל ב-2018 על האפשרות שייאמן את ברצלונה ואמר: "הייתי מעדיף לחזור לחווה שלי בארגנטינה". המאמן הבהיר שהוא לא גאה באמירות האלה. "עליי להסביר את זה היטב. פגשתי את ג'וזף ברתומיאו בבר באותה השנה. בירכנו אחד את השני כי שני הילדים שלנו למדו באותו הבית ספר, היו לנו חמש דקות לשוחח. זה הביא לפתח של שמועות, והיה עליי להגיב בצורה קיצונית. "לא רציתי לנהוג בחוסר כבוד לברצלונה, אבל התפתחתי באספניול. עכשיו לא הייתי אומר את זה, כי בחיים אי אפשר לדעת מה יהיה".

מערכת היחסים עם השחקנים: "הם מאמינים בך על סמך מה שאתה עושה ולא מה שאתה אומר. הצלחתי להגיע להארי קיין, לדלה עלי, אבל גם להוגו לוריס שהשאיר לי קצת את גביע העולם במשרד שלי לאחר שזכה במונדיאל. נהניתי מהאימונים וזה היה המפתח. זה לא מזיק להיות בקשר טוב עם שחקנים גדולים. להיפך".

מאוריסיו פוצ'טינו
מאוריסיו פוצ'טינו ברגע השיא. ההעפלה הדרמטית לגמר | Gettyimages

הליגה האנגלית או הספרדית: "הפרמיירליג ניצלה את השיווק, הפרסום, הכספים, אבל גם שאר הליגות חזקות מאוד. באנגליה יש תרבות אחרת שפותחת את זרועותיה לכל השקעה גלובלית, כך היה עם מנצ'סטר סיטי, עם צ'לסי. ספרד לא רצתה את זה כנראה".

הפרידה מטוטנהאם: "היו חמש שנים גדולות. אנחנו נמצאים בעידן בו הכל מבוסס על תוצאות, אבל האם רק ככה בודקים הצלחה? אחרי גמר ליגת האלופות, ארבע שנים בטופ4, שנתיים ללא אף רכש, היה צורך באסטרגיית ניהול שונה. לפעמים החזון של צוות האימון שונה מזה של הנהלת המועדון, ואז אתה עלול ליפול אבל צריך לחזור למעלה. טוטנהאם קיבלה החלטה להיפרד ממנו אחרי חמש וחצי שנים וזה הרבה זמן. אני לא מתחרט שלא הגעתי לריאל מדריד ונפרדתי מטוטנהאם בצורה טובה, גם אנחנו אשמים במה שקרה, אבל היינו צריכים להיפרד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי