עכשיו זה רשמי: איקר קסיאס הודיע על פרישה בגיל 39

איקר קסיאס
איקר קסיאס | Dean Mouhtaropoulos/Getty Images

לאחר שנה שלמה בה לא שיחק בעקבות בעיות לב, שוער פורטו תולה את הכפפות ויחזור לריאל מדריד בתפקיד מקצועי: "השוער הגדול בהיסטוריה", מיהרו להכריז הבלאנקוס

קבוצות: ויאריאל
(גודל טקסט)

בגיל 39 ואחרי שלא שיחק כלל לאורך עונת 2019/20 כתוצאה מבעיות בלבו שהתגלו עוד באפריל 2019, איקר קסיאס הודיע היום (שלישי) על פרישה. כזכור, רק לפני כשבועיים נודע שהוא ימונה ליועץ מקצועי של פלורנטינו פרס ולמעשה חוזר לריאל מדריד.

בחמש השנים האחרונות קסיאס שייך לפורטו ולהוציא את העונה האחרונה, בה כאמור כלל לא שיחק עקב בעיות לב, זכה עם הקבוצה באליפות אחת בלבד, אולם הוא אחד השוערים הגדולים והמעוטרים בתולדות הכדורגל העולמי, בוודאי בעשרות השנים האחרונות.

בהודעת הפרישה שפרסם השוער ברשתות החברתיות, הוא כתב: "הכי חשובה היא הדרך בה אתה צועד והאנשים שמלווים אותך בה, לא היעד שנמצא בסופה. אני יכול לומר בביטחון שהדרך בה היא חלום שהתגשם". ריאל מדריד, אליה הוא צפוי לשוב כעת, כינתה אותו היום "השוער הגדול בהיסטוריית המועדון".

קסיאס גדל בריאל מדריד ולאחר מספר מועט של משחקים בקבוצת המשנה של המועדון, כבר בנובמבר 1997 – כשהוא בן 16 בלבד – זומן לסגל קבוצת הבוגרים וישב על הספסל במשחק ליגת האלופות נגד רוזנבורג. בספטמבר 1999 הוא ערך את הופעת הבכורה שלו במפעל היוקרתי והפך לשוער הצעיר ביותר שפותח בהרכב, בגיל 18 ו-177 ימים, שלושה ימים לאחר שערך הופעת בכורה בליגה הספרדית ב-2:2 נגד בילבאו.

איקר קסיאס
איקר קסיאס | DOMINIQUE FAGET/AFP/GettyImages

בסך הכל ב-725 משחקים בריאל מדריד שנפרסו על פני 16 עונות, עד עזיבתו בתום עונת 2014/15 בעקבות ירידה תלולה במעמדו, הוא זכה בין השאר בחמש אליפויות, שני גביעים ושלוש פעמים בליגת האלופות. קסיאס הוא כמובן גם מי שעמד בשער נבחרת ספרד בשנות השיא שלה, כשעם "סן איקר" בין הקורות זכתה בגביע העולם ב-2010 ובאליפויות אירופה ב-2008 וב-2012. בסך הכל לזכותו 167 הופעות במדי "לה רוחה".

איקר קסיאס
איקר קסיאס | Clive Rose/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי