ברתומאו: "מסי רוצה לפרוש בבארסה, שחקנים גדולים יעזבו בקיץ"

ג'וזף מריה ברתומאו
ג'וזף מריה ברתומאו | AFP

בעיצומה של הסערה בברצלונה, הנשיא בראיון: "יש פרויקט חדש עם מאמן חדש. כולנו מאוכזבים כרגע, ובימים הקרובים נפגש עם שחקנים לגבי העתיד שלהם. כאלה שהפכו את המועדון לטוב בעולם"

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

הרובות בברצלונה עדיין סוערות, לאחר ההפסד 8:2 המשפיל לבאיירן מינכן בליגת האלופות, כאשר המאמן קיקה סטיין והמנהל המקצועי אריק אבידל כבר קיבלו הודעות פיטורים. הערב (שלישי) נשיא המועדון ג'וספ מריה ברתומאו התראיין לערוץ הרשמי והבהיר: "ליאו מסי רוצה לסיים את הקריירה בברצלונה".

"יש לו עמוד תווך בסיסי וגדול בפרויקט של רונאלד קומאן. יש לו חוזה עד 2021 והוא יודע שיש פרויקט חדש עם מאמן חדש. אין ספק, עכשיו כולנו מאוכזבים, אבל הדבר החדש יעודד אותנו. בניגוד אליו, אני חושב שהגיע הזמן להיפרד מכמה שחקנים גדולים, שהפכו את בארסה למועדון הטוב בעולם".

בניית הסגל: "בימים הקרובים נפגש עם השחקנים. חלק כבר יודעים מה יהיה עתידם במועדון. קוטיניו יישאר? אם המאמן ירצה, זה גם יקרה. יש לנו כמה הצעות על אנסו פאטי, אבל הוא לא למכירה. אנחנו בונים על מסי, דה יונג, לנגלה, גריזמן ודמבלה בעתיד שלנו. טר שטגן יחדש את החוזה בקרוב".

ליאו מסי | Michael Regan – UEFA / Contributor

התקופה הסוערת: "יש לנו משבר ספורטיבי ולא מוסדי, אין בעיות במועדון. יש שחקנים שחייבים לעזוב, יש שחקנים שמגיעים ויתרמו לנו עוצמה רבה. ברמה המוסדית, החברתית והכלכלית, אנחנו במצב טוב. הדבר הקהל ביותר עבורי היה להתפטר עכשיו, אבל אני לא אעשה זאת".

"המגיפה משפיעה על חיינו וגם על ברצלונה. הדירקטוריון צריך לקבל החלטות, יש לנו תכנית, יהיו צעדים כלכליים. העונה מתחילה עכשיו ועלינו לקחת אחריות ולהציג תקציב מאוזן ללא הפסדים. זה אתגר חשוב מאוד גם ברמה הספורטיבית. הפסדנו 200 מיליון יורו מאז הקורונה".

השימוש במחלקת הנוער: "המצב הכלכלי כרגע יגרום לנו להסתמך יותר על שחקנים צעירים. ה'לה מאסיה' מעולם לא ננטשה והיא תתבטא יותר בעונה הקרובה. אנחנו תמיד נבנה על השחקנים שלנו".

ריקי פוץ' | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

הבחירה בקומאן: "אם לא יהיו הפתעות, קומאן ייאמן את הקבוצה. בחרנו בו בגלל הניסיון שלו, הפילוסופיה שלו, הוא מכיר את המועדון. מדוע הוא לא הגיע כבר בינואר? דיברנו עם מאמנים שונים. הייתה לו אחריות ומחויבות לנבחרת הולנד, חודשים ספורים לפני היורו, הוא לא היה יכול להשאיר את הנבחרת ככה.

"הוא היה הראשון שפנינו אליו. היורו רחוק מאוד, אנחנו לא יודעים מה יהיה. הוא בחר לעזוב ולהתחיל את החלום שלו – לאמן את ברצלונה". פיטורי ארנסטו ואלוורדה: "באותה תקופה הקבוצה הייתה צריכה דחיפה חדשה. הוא עשה עבודה פנטסטית אבל היה עלינו להחליף מאמן".

הכוח של חדר ההלבשה: "לכולם יש וזה נורמלי. השחקנים הם ציר מרכזי. לדור הזה יש תארים בלי הפסקה, הם היו פנטסטיים, נהנינו מהם מאוד וזו הסיבה שהם ראויים להזדמנות נוספת. האחריות שייכת לנשיא, כולנו אחראיים במידה מסוימת, אבל אני הראשון שקיבלתי את ההחלטות".

רונאלד קומאן
רונאלד קומאן | Maja Hitij/Bongarts/Getty Images

"אני מדבר עם השחקנים. זה לא נכון שהשחקנים שולטים במה שקורה במועדון, זו אגדה. אני לא רוצה למתוח ביקורת אלא לשבח את השחקנים האלה, הם הפכו את המועדון לטוב בעולם, הם האדריכלים של כל זה". מטרות לעונה הקרובה: "ברצלונה לא תהיה בעונת מעבר כזו או אחרת, אנחנו נאבק על כל התארים האפשריים".

החתמת לאוטרו מרטינס: "דיברנו עם אינטר לגביו במהלך פגרת הקורונה שהייתה, אבל מאז הכדורגל חזר ולא נוצר קשר. נראה מה יקרה בעתיד".

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי