קומאן: "עלינו לבצע שינויים כדי להחזיר את היוקרה. מקווה שמסי ימשיך"

רונאלד קומאן, ג'וזף ברתומאו | osep LAGO / AFP) (Photo by JOSEP LAGO/AFP via Getty Images

ההולנדי שוויתר על הנבחרת מוצג כמאמן ברצלונה: "אני גאה, זה יום מיוחד עבורי. עלינו לעבוד קשה כדי להחזיר את היוקרה ולקבל החלטות". ברתומאו: "הוא היה מנהיג הדרים-טים של קרויף, והוא מוכן לאתגר"

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

עידן חדש נפתח בברצלונה? רונאלד קומאן, השחקן שכבש את שער הניצחון בגמר 1992 והביא לברצלונה את גביע אירופה הראשון בתולדותיה, הגשים את חלומו כשמונה רשמית למאמן הקבוצה מוקדם יותר היום (רביעי). מצד שני, הוא יודע שעומד בפניו אתגר גדול לאור העונה הקשה שעברה על הקבוצה – אפס תארים, ההשפלה נגד באיירן מינכן והאיום שליאו מסי יעזוב. ההולנדי, שוויתר על תפקיד מאמן הנבחרת, הוצג כמאמן ברצלונה הוא כבר היה עוזרו של לואי ואן חאל ב-1998/99 כשהקבוצה זכתה באליפות וכן בתחילת 1999/00 וענה על השאלות הבוערות: האם מסי ימשיך, מה לגבי השינויים בסגל הקבוצה ומהו סגנון הכדורגל המועדף עליו.

המאמן כבר קיבל את החולצה המיוחדת וסייר שוב בקאמפ נואו בתמונות מיוחדות ומרגשות עבורו. תחילה נשא דברים הנשיא ג'וזף ברתומאו שספג ביקורות קשות לאחר ההשפלה: "קומאן, ברוך הבא הביתה. היום שלך מתגשם. הוא היה המנהיג של קבוצת החלומות של קרויף ואנחנו מכירים את כל מה שתרם כשחקן. עכשיו קומאן מקבל את הג'וב לו הוא מחכה כבר כמה שנים. נכתב שיום אחד קומאן יוביל את בארסה וזה הרגע. אני מעריך את נכונותו לקבל את האתגר ברגעים לא קלים אלה. יש לנו משבר ספורטיבי ואנחנו רוצים לתקן אותו עם המאמן החדש".

קומאן אמר בפתח דבריו: "זה יום מאוד מיוחד עבורי, אני גאה. כולם יודעים שבארסה היא הבית שלי וזה אתגר עצום לאמן אותה. זה לא קל, כי זה דורש את המקסימום, אבל אני אוהב את זה ככה. עלינו לבצע שינויים, אני לא רוצה את הדימוי שדבק היום בקבוצה. צריך לעבוד קשה כדי להחזיר את היוקרה. בארסה היא הקבוצה הטובה בעולם, מעכשיו נעבוד ונילחם כדי לנצח את כולן. נעבוד יחד עם השחקנים שיש להם את כל האמצעים לנצח". לאחר מכן היה סרטון מרגש עם רגעיו הגדולים של קומאן.

רונאלד קומאן | OSEP LAGO/AFP via Getty Images

הסגנון: "אני הולנדי ומחפש להחזיק בכדור, לשלוט בו, לשחק כדורגל טוב ולנצח משחקים. למדתי הרבה מהמאמנים כשחקן ויש לי ניסיון כמאמן. אני חושב שאני מוכן לאמן את בארסה. הקשר בין בארסה והולנד תמיד קיים. היום זה מסובך בגלל הקורונה, אבל כדורגל הוא הנאה. בלי ליהנות אתה לא תפיק את המיטב. כל אחד מהשחקנים צריך להיות גאה שהוא חלק מהמועדון הזה".

השחקנים: "אני לא אוהב לדבר על בודדים. אני צריך למצוא את הטוב ביותר עבור המועדון, לבנות את הקבוצה החזקה ביותר שאפשר. ישנם שחקנים בגיל מסוים שאולי יש ספקות לגבי הביצועים שלהם אבל עלינו לכבד אותם. אם נצטרך לקבל החלטות קשות – נעשה זאת. הכל עבר מהר ואנחנו כבר עובדים. לא אדבר על השחקנים בתקשורת".

על מסי: "אני לא יודע. כמאמן אתה רוצה שיהיה לך בקבוצה אתץ השחקן הטוב בעולם ולא להיפך. יש לו חוזה, מהיום נדבר ונלך לעבוד. אני מקווה שמסי ימשיך כאן כמה שיותר. אני לא אגיד לכם על מה נדבר. אני המאמן ואקבל החלטות לא רק בשבילו אלא בשביל שחקנים אחרים". כשנשאל על סוארס אמר: "לא אדבר על אחרים, מסי הוא יוצא דופן".

ליאו מסי | Michael Regan – UEFA / Contributor

שינוי עמוד השדרה של הקבוצה: "לא בהתחלה. שחקן בגיל 31 או 32 לא סיים את הסיפור. זה תלוי עד כמה הוא רעב להיות כאן. יש שחקנים בני 20 שהם לא רעבים ולא עובדים קשה. אנחנו זקוקים לקבוצה הטובה ביותר שתנצח משחקים".

הרגשות אחרי ה-2:8: "כמו כל אוהד ההרגשה היא עצב גדול, ראשית בגלל התוצאה. זה לא הגיוני נגד אף קבוצה, גם לא נגד באיירן. הדימוי הזה הוא בטח מה שאנחנו לא רוצים. זה היה יום עצוב. ואחרי יום עצוב – עומדים בפנינו ימים שונים".

החוזה: "ראשית עליי להכניס אנרגיות טובות. כל מה שעליי לעשות זה להשיג תוצאות טובות. יש לי חוזה לשנתיים. אני יודע שיש בחירות ולא אוכל לעשות שום דבר כדי שאמשיך בוודאות. אני בטוח שאם אנצח אגרום לנשיא הבא לחומר למחשבה".

על פרנקי דה יונג: "עונה ראשונה במועדון כזה היא אף פעם לא פשוטה. הוא שיחק הרבה מאוד משחקים וזה חיובי. אם אמרתי שהוא לא שיחק בתפקידו, הכוונה היא שבנבחרת יחד איתי הוא הוצב בעמדה אחרת. דה יונג וכל שחקן צריך לשחק בעמדה הטובה ביותר שלו שם הוא יציג את הביצועים הכי טובים.

פרנקי דה יונג
פרנקי דה יונג | OSCAR DEL POZO/AFP via Getty Images
רונאלד קומאן יושב על הספסל | צילום מסך: הערוץ של ברצלונה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי