כישלון ידוע מראש: המחדלים של קיקה סטיין בברצלונה

קיקה סטיין מאוכזב | RAFAEL MARCHANTE/POOL/AFP via Getty Images

הדחייה מצד השחקנים מהרגע הראשון, העימותים בין מסי לעוזרו של המאמן, ההכנה המגוחכת למשחק נגד נאפולי והפרידה העגומה: ב-ESPN חשפו פרטים נדירים על תקופתו של המאמן בברצלונה

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

רבים מאוהדי ברצלונה דרשו את פיטוריו של ארנסטו ואלוורדה כבר בסיום עונת 2018/19, בעיקר בעקבות "אסון אנפילד" בו הקבוצה הודחה בהפסד 4:0 לליברפול. ואלוורדה איבד את משרתו רק כחצי שנה לאחר מכן, אולם כאשר קיקה סטיין מונה למאמנה של בארסה, ספק אם מישהו ידע עד כמה אותו מהלך נועד להיות כישלון מהדהד מהרגע הראשון. ב-ESPN פורסמה אתמול (שישי) כתבת עומק על תקופתו של סטיין על הקווים של ברצלונה וחשפו מספר פרטים בלתי נתפסים, כשלוקחים בחשבון שמדובר באחד המועדונים הגדולים בעולם.

סטיין לא התקבל יפה אצל השחקנים הבכירים בסגל, בראשם כמובן ליונל מסי, כבר מימיו הראשונים בתפקיד ולמעשה, המצב רק התדרדר מאותה נקודה. ניתן היה לראות כי גם מערכת היחסים בין השחקנים לעוזר המאמן אדר סראביה רעועה מאוד. כזכור, לפני כחודשיים, במהלך ה-2:2 נגד סלטה ויגו, מסי תועד כשהוא מתעלם לחלוטין מסראביה, בזמן שהאחרון ניסה להעביר לו הוראות טקטיות. ב-ESPN נכתב כי זו סצנה שחזרה על עצמה בתדירות גבוהה גם באימונים וכי לעיתים, סטיין נאלץ להיכנס בין מסי לעוזר המאמן כדי להשכין שלום בין השניים.

השחקנים לא התרשמו מהגישה של סטיין והצוות שלו באימונים וחשבו כי חלק מהתרגילים של המאמן היו ילדותיים ואחרים מסובכים מדי. אפילו מאמן השוערים של סטיין לא זכה לכבוד ממארק אנדרה טר שטגן. הגרמני המשיך לעבוד עם חוסה דה לה פואנטה, עמו יש לו קשר אדוק מאז שהגיע למועדון ב-2014, בזמן שנטו ואיניאקי פנייה עבדו עם ג'ון פסקואה, מי שהובא על ידי סטיין.

קיקה סטיין, ליאו מסי
הקפטן לא ספר את המאמן | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

לקראת גומלין שמינית גמר ליגת האלופות נגד נאפולי, למרות שהוא ידע כי זה משחק גורלי מבחינתו, המאמן בן ה-61 לא ערך שיחה קבוצתית, אלא פשוט אמר לשחקנים שהם מנוסים מספיק כדי להתמודד במעמדים שכאלה. גם הכנה לטקטית למשחק לא נעשתה והשחקנים פנו לגורמים אחרים במועדון כדי לקבל ניתוח על נאפולי. בסביבתו של סטיין אמרו כי המשימה הייתה אבודה מראש, כי לשחקנים יש יותר מדי כוח בחדר ההלבשה ולצוות האימון לא היה גיבוי מההנהלה לבצע שינויים. אחרי ההשפלה נגד באיירן מינכן, עם הפסד 8:2 שהדיח את ברצלונה מליגת האלופות, השחקנים לא טרחו להיפרד מסטיין למרות שידעו כי הוא עומד להיות מפוטר.

פרטים לא פחות מעניינים נחשפו בכתבה לגבי תהליך מינויו של רונאלד קומאן למחליפו של סטיין על הקווים. כידוע, האופציה המועדפת על הנשיא ג'וזפ ברתומיאו הייתה להחזיר למועדון את צ'אבי. ברתומיאו ניסה לפנות אל הקפטן לשעבר אחרי ההפסד לבאיירן, אך נתקל בסירוב נחרץ. מועמדותו של מאוריסיו פוצ'טינו ירדה בשל עברו באספניול והאנטגוניזם שהוא מעורר בקרב האוהדים. בסופו של דבר, קומאן, שסירב להצעה להחליף את ואלוורדה בינואר, הסכים הפעם ובהנהלה מאמינים כי הוא מסוגל להשתלט על חדר ההלבשה ולרכוש את אמון השחקנים.

קיקה סטיין, אדר סראביה
כישלון ידוע מראש | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי