מקבל גיבוי מלא מההנהלה: "קומאן יוכל לשחרר את מי שהוא רוצה"

רונאלד קומאן, ג'וזף ברתומאו | osep LAGO / AFP) (Photo by JOSEP LAGO/AFP via Getty Images

על פי דיווחים בקטאלוניה, המאמן החדש של ברצלונה ישלוט בלעדית בסוגיית הרכש לעונה הקרובה. אלבה צפוי להישאר, וידאל יימכר. בראיון אמר ההולנדי: "מסי צריך לסיים כאן את הקריירה, דה יונג העתיד של המועדון"

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

מאמן ברצלונה החדש רונאלד קומאן שהוצג כמאמן הקבוצה רק ביום רביעי האחרון, ממשיך לעבוד לקראת העונה הבאה כאשר המטרה היא קודם כל להשאיר את ליאו מסי בבירת קטאלוניה בעונה הקרובה. מלבד נושא הקפטן, ב'ספורט' הקטאלוני מדווחים היום (שני) הנשיא ג'ורדי מריה ברתומאו העביר את כל הסמכויות בסוגיות הרכש למאמן החדש שיהיה לו כוח גדול הרבה יותר מקודמיו.

המשמעות היא שכל שחקן שקומאן לא ירצה בסגל יעזוב ובמועדון ינסו כמיטב יכולתם לצרף את שחקני הרכש אותם ידרוש במהלך הקיץ הקרוב. השם המרכזי שעדיין נותר בתמונה הוא לאוטרו מרטינס ועל פי הדיווחים בספרד ברצלונה ואינטר ייפגשו במהלך השבוע על מנת להגיע לסיכום בין הצדדים, אך נראה כי הקטאלונים יתקשו לרכוש את החלוץ בן ה-23 לפני שימכרו שחקנים. שם נוסף שמעורר עניין הוא המגן בן ה-19 של אנז'ה ונבחרת צרפת הצעירה ריאן איית-נורי, אך נראה שלאור עזיבתו של המנהל המקצועי אריק אבידל, שמו יירד מהפרק.

מה לגבי מכירת השחקנים? המשך דרכו של סרג'י רוברטו עדיין לא ברור, אך קומאן הודיע להנהלה כי אם יהיה חלק מהסגל בעונה הבאה הוא ישתמש בו רק בקישור, ובעמדת המגן הימני ההולנדי רוצה לצרף מגן נוסף שיהווה תחרות לנלסון סמדו. בנוסף לכך, המגן השמאלי ג'ורדי אלבה צפוי להישאר לאחר שיחה עם קומאן שבישר לו כך, אך הוא גם מצפה שיראה יכולת טובה יותר. לעומתם, איבן ראקיטיץ' וסמואל אומטיטי ייערכו בקרוב פגישה עם המאמן החדש שצפוי להראות להם את הדרך החוצה. ארתורו וידאל נמצא גם הוא ברשימת העברות.

ארתורו וידאל | Alex Caparros/Getty Images

הרכש היקר בתולדות המועדון פיליפה קוטיניו, יחזור לסגל הקבוצה לאחר עונת השאלה בבאיירן מינכן לאחר שזכה אתמול בליגת האלופות עם באיירן מינכן, שניצחה 1:2 את פריז סן ז'רמן בליסבון. כעת גם הברזילאי בן ה-28 יערוך פגישה עם קומאן שעשוי לתת לו הזדמנות מחודשת גם בשל הקושי למכור אותו בסכום דומה בו נרכש (160 מיליון יורו) ורצון להצעיר את הסגל, התבסס על שחקנים בגילאי למעלה מ-30.

בשעות הצהריים קומאן התראיין לבארסה TV, דיבר על התפקיד החדש ועתידו של ליאו מסי: "להיות חלק מהמועדון הזה זה דבר מאוד מיוחד וכל שחקן צריך להבין שהוא חלק מהמועדון הטוב בעולם. עבורי זה יהיה כבוד גדול לאמן את ליאו מסי – הוא השחקן הטוב בעולם וברצלונה זה הבית שלו, שם הוא צריך לסיים את הקריירה".

לאחר מכן דיבר קומאן על פרנקי דה יונג ("הוא העתיד של ברצלונה, אני רוצה שישחק כקשר אחורי כמו ששיחק באייאקס") ולסיום סיפר המאמן הכי משמעותי שהיה לו בקריירה וכמו הולנדים רבים זה היה כמובן יואן קרויף: "הוא ללא ספק האדם שהכי השפיע על הקריירה שלי, הוא לימד אותי על כדורגל יותר מכל אחד אחר".

בנושא אחר, אנסו פאטי, שנחשב לנכס הגדול ביותר שעלה ממחלקת הנוער של ברצלונה בעשור האחרון נמצא במשא ומתן עם המועדון בנושא חידוש חוזהו. השחקן בן ה-17 שחתום עד 2022, עשוי להאריך את חוזהו לשתי עונות נוספות ולא חשוב מכך, סעיף השחרור שלו העומד כיום על 170 מיליון יורו יגדל משמעותית ל-400 מיליון יורו.

אנסו פאטי | David Ramos/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי