הרכש הכושל, ניימאר ואי האמונה בקומאן: הסיבות לעזיבתו של מסי

ליאו מסי עצוב אחרי השמינייה מול באיירן | Manu Fernandez/Pool via Getty Images

בברצלונה מתחילים לעכל או יותר נכון מנסים להתחיל להבין שהשחקן הגדול בתולדות המועדון לא ימשיך. בספרד קיבצו את המשברים הגדולים של הקפטן עם ברתומאו. וגם: ויקטור פונט מאיים על הנשיא: נפעל להצבעת אי אמון

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

בברצלונה מתחילים לעכל או יותר נכון מנסים להתחיל לעכל את העזיבה המסתמנת של ליאו מסי. "החדשות שכולנו פחדנו ושמעולם לא רצינו לקרוא או לשמוע הגיעו", נכתב ב"ספורט". הסיבה העיקרית היא היחסים העכורים של כוכב ברצלונה עם הנשיא ג'וזף ברתומאו. ב"ספורט" קיבצו את המחלוקות העיקריות בין הצדדים והסיבות בעטיין מסי, הפעם, נחוש לעזוב. "כוס הסבלנות שלו התמלאה, עלתה על גדותיה ואז בא הפיצוץ", נכתב.

לפי רשת "Rac1", בברצלונה הבינו שאין סיכוי להשאיר את מסי וינסו להרוויח כמה שיותר ממכירתו. סעיף השחרור של מסי עומד על 700 מיליון יורו. במועדון לא רוצים להגיע למצב כזה אך שוקלים להתעמת עמו משפטית.

ובחזרה למשבר הגדול – ראשית נכתב כין מסי וברתומאו מעולם לא שידרו על אותו גל ומעולם לא הייתה כימיה ביניהן על אף שמסי האריך את חוזהו מספר פעמים גם בקדנצייה שלו. מסי לא אוהב את דרך העבודה של ברתומאו. הסיבה השנייה היא עזיבתו של ארנסטו ואלוורדה. למסי תמיד הייתה מערכת יחסים טובה עם המאמנים. מסי התרעם על פיטוריו ובעיקר על הדרך בה הדבר התבצע וכן על המינוי המופרך של קיקה סטיין.

מעבר לכך נכתב שמסי כועס על ההתנהלות של ברצלונה בגזרת הרכש. החתמות שגויות שוב ושוב. "הכסף שהושקע אחרי עזיבת ניימאר לא היה יכול להיות מתוכנן גרוע יותר". התחושה היא שהמועדון נעשה תחרותי פחות ופחות בכל שנה. זה לא סוד שמסי חבר קרוב של לואיס סוארס והם גם מבלים יחד בחופשות. ההשפלה נגד באיירן הייתה איומה ופגעה למסי בגאווה והשפיעה על מצבו הנפשי, וגם ההחלטה להיפרד מחברו הטוב ביותר. מסי משוכנע שסוארס היה ראוי ליחס אחר אחרי כל מה שנתן לקבוצה.

שער "ספורט" על עזיבת מסי
שער "ספורט" על עזיבת מסי | צילום מסך

הסיבה האחרונה היא שמסי מבין שהוא בשנים האחרונות בקריירה והוא לא מאמין בפרויקט הנוכחי של ברצלונה. "הוא קיבל את ההחלטה בשקט כשהיה לו זמן לחשוב, אבל חיכה לפגוש את המאמן החדש כדי לבשר לו", נכתב. מסי מבין שאם הוא רוצה להמשיך לזכות בהרבה תארים ולהישאר בצמרת הכדורגל, בארסה אינה האפשרות הטובה ביותר. הוא לא מאמין בקומאן כאחד שיכול להוביל את המועדון להצלחות. מעבר לכך נכתב כי קומאן רמז שלא יהיו לו את אותן הפריווילגיותץ, וההולנדי אמר את המשפט הבא: "אני רוצה לעבוד רק עם מי שרוצה להיות כאן".

לכך אפשר להוסיף את אכזבתו של מסי מחוסר ההצלחה של ברצלונה להחזיר את ניימאר (מאז עזיבתו הגיעו עוסמאן דמבלה, פיליפה קוטיניו ואנטואן גריזמן במאות מיליוני יורו וכשלו), ואת הסיפור הידוע על השמצת השחקנים ברשתות החברתיות ופגיעה בתדמיתם מול האוהדים.

ויקטור פונט שצפוי להתמודד על נשיאות המועדון בחודש מרץ, שלח מסר לברתומאו :"לא הצלחת לשמור על השחקן הגדול בהיסטוריה, אגדה שגדלה כאן, במעודון. תתפטר עכשיו, כדאי לך. אחרת, נתחיל באופן אקטיבי בתהליך הצבעת אי אמון". ז'ואן לאפורטה נשיא המועדון בעבר, כתב ברשתות החברתיות: "ברתומאו ומועצתו חייבים להתפטר מיד, כך עדיין יש תקווה שמסי יישאר! הם ערערו את המורל של מסי כדי להציל את עצמם מהסערה הכלכלית והספורטיבית שהם יצרו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי