מסי יישאר בברצלונה: "רציתי לעזוב כדי ליהנות מהשנים האחרונות שלי"

ליאו מסי ליאו מסי | Alex Caparros/Getty Images
ליאו מסי ליאו מסי | LLUIS GENE/AFP via Getty Images
ליאו מסי ליאו מסי | LLUIS GENE/AFP via Getty Images
ליאו מסי ליאו מסי | LLUIS GENE/AFP via Getty Images
ליאו מסיף נמניה וידיץ' ליאו מסיף נמניה וידיץ' | LLUIS GENE/AFP via Getty Images
ליאו מסי ליאו מסי | Alex Caparros/Getty Images

הסאגה הסתיימה: אחרי שהסעיר את הכדורגל העולמי, הפרעוש החליט להמשיך במועדון עמו הוא כל כך מזוהה מכיוון שלא רצה לגרור אותו למשפט וסיפק ראיון נדיר: "לא הייתי מאושר, סבלתי באימונים ובמשחקים"

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

זה סופי. ליאו מסי הודיע היום (שישי) שיישאר בברצלונה גם בעונת 2020/21. כזכור, בשבועות האחרונים הכוכב החליט לעזוב את המועדון ונפוצו גל שמועות שטלטלו את הכדורגל העולמי, אך הבוקר ב"מארקה" פרסמו על תפנית בעלילה שתשאיר את השחקן במדי הקטלונים, וכעת זה הפך לרשמי. השחקן חשף את כל האמת שלו בראיון נדיר יוצא דופן לאתר "Goal", שגם היה זה שהכריז על הישארותו.

מסי רצה לעזוב, אך הבין בעצם שלא יוכל להשתחרר מחוזהו אלא אם לא ישולם סעיף שחרורו בסך 700 מיליון יורו. הוא הבין כי הסיכוי היחיד שלו לעזוב את ברצלונה עוד הקיץ יהיה, אם בכלל יתאפשר, דרך הליך משפטי, והוא לא רצה לגרור את המועדון בו הוא משחק כבר כ-20 שנה לבית משפט ולכפות עליו את עזיבתו.

"כשהודעתי לאשתי והילדים שאני רוצה לעזוב, הייתה דרמה גדולה", אמר מסי. "כולם התחילו לבכות, הילדים שלי לא רצו לעזוב את ברצלונה ולא רצו לעזוב את בית הספר שלהם. הסתכלתי רחוק יותר, רציתי להתחרות ברמה הכי גבוהה, לזכות בתארים, להתמודד על זכייה בליגת האלופות. זה מאוד קשה לזכות, אבל אתה צריך לפחות להתחרות על הצ'מפיונס ליג.

View this post on Instagram

הפרעוש מדבר. על הכל

A post shared by ספורט1 (@sport1sport2) on

"לפחות צריך להתמודד על זה ולא להתפרק מול רומא, ליברפול ובליסבון מול באיירן מינכן. אלה הדברים שהובילו אותי לחשוב על ההחלטה. חשבתי על זה והייתי בטוח שאני יכול לעזוב, כי הנשיא ג'וזפ מריה ברתומאו תמיד אמר שבסוף כל עונה אוכל להחליט אם אשאר או לא. עכשיו המועדון נאחז בעובדה שלא עשיתי זאת עד ה-10 ביוני, אבל בגלל הקורונה עוד שיחקנו בתאריך הזה וכל העונה השתנתה".

"זו הסיבה שאמשיך במועדון, מכיוון שהנשיא אמר לי שהדרך היחידה שאשתחרר היא לשלם את סעיף השחרור שלי בסך 700 מיליון יורו, וזה בלתי אפשרי. יכולתי ללכת לבית המשפט, אבל לעולם לא עשה דבר כזה לברצלונה. אני אוהב את המועדון הזה, הוא נתן לי הכל. זה המועדון של חיי, העברתי כאן את כל החיים שלי. בארסה נתנה לי הכל ונתתי לה הכל. מעולם לא עלה בראשי לקחת את המועדון לבית משפט".

"אמרתי למועדון ולנשיא שאני רוצה ללכת. אמרתי לו את זה לאורך כל השנה. האמנתי שהגיע הזמן לזוז הצידה. האמנתי שהמועדון זקוק לשחקנים צעירים וחדשים וחשבתי שזמני בברצלונה הסתיים. הרגשתי לא טוב עם זה כי תמיד אמרתי שאסיים את הקריירה שלי כאן. עברתי שנה קשה, סבלתי באימונים, במשחקים ובחדר ההלבשה. הכל הפך קשה מאוד עבורי ואז הייתה תקופה ששקלתי את העזיבה".

ליאו מסי | David Ramos/Getty Images

"ההחלטה לא הגיעה בגלל ה-8:2 לבאיירן מינכן בליגת האלופות – קיבלתי אותה עוד לפני כן", המשיך מסי. "ברתומאו תמיד אמר לי שאוכל לבחור בכל עונה אם להמשיך או לעזוב והוא לא עמד במילה שלו. אמרתי לו שאני רוצה לחפש כיוונים חדשים ושאיפות חדשות בקריירה, אבל הוא אמר לא 'נדבר, לא עכשיו'. המועדון אומר שבגלל שלא נתתי התראה שאני רוצה לעזוב לפני ה-10 ביוני, אבל היינו באמצע המשחקים וזה לא היה הרגע המתאים".

"אני אוהב את ברצלונה ולא אמצא מקום טוב יותר, אבל בכל זאת, יש לי את הזכות להחליט. התכוונתי לחפש יעד חדש ואתגרים חדשים. לא היה שום דבר רע בלרצות לעזוב. הייתי צריך את זה וגם המועדון היה צריך את זה, זה היה טוב לכולם".

"אני אמשיך בברצלונה והגישה שלי לא תשתנה לא משנה כמה רציתי לעזוב. אני תמיד רוצה לנצח, אני תחרותי ואני לא אוהב להפסיד. אני תמיד רוצה את הטוב ביותר בשביל המועדון, חדר ההלבשה ובשביל עצמי. אמרתי בעבר שלא עזרו לנו לזכות בליגת האלופות. עכשיו אני לא יודע מה יקרה, יש מאמן חדש ורעיונות חדשים. זה טוב, אבל נצטרך לראות איך הקבוצה תגיב ואם אנחנו יכולים להתחרות ברמות הגבוהות. אני יכול לאשר שאני לא עוזב ואני נשאר לעשות את הטוב ביותר בשביל ברצלונה".

ג'וזף מריה ברתומאו
ג'וזף מריה ברתומאו | AFP

כשנשאל אם הרגיש בודד במערכה אמר הפרעוש: "אני לא הרגשתי בודד. היו כאלה שתמיד נשארו בצד שלי. זה חיזק אותי, אבל נפגעתי מאנשים אחרים. עיתונאים, אנשים שמפקפקים במחויבות שלי לברצלונה ואומרים דברים לא ראויים. זה עזר לי לראות את האמת באנשים. עולם הכדורגל קשה מאוד ומלא באנשים מזויפים. הסיפור הזה עזר לי לזהות הרבה מזויפים. כאב לי שפקפקו באהבה שלי למועדון. לא משנה אם אני אעזוב או אשאר, האהבה שלי לברצלונה לא תשתנה".

על הסאגה המשפטית: "כאב לי מאוד שהדברים האלה פורסמו נגדי, דברים שקריים. או שאנשים חשבו שאני אקח את ברצלונה לבית המשפט למטרת רווח. לעולם לא הייתי עושה כזה דבר. אני חוזר, רציתי לעזוב וזאת הייתה זכותי, כי ע"פ החוזה שלי אני רשאי לעזוב. זה לא אומר שאני עוזב וזהו. אני עוזב ומוותר על הרבה מאוד. רציתי לעזוב כי רציתי לבלות את שנותיי האחרונות בכדורגל באושר. לאחרונה לא מצאתי שמחה במועדון. תמיד שמתי את המועדון לפני כל דבר אחר, היו לי הרבה הזדמנויות לעזוב את ברצלונה. כל שנה יכולתי לעזוב ולהרוויח יותר כסף במקום אחר, אבל תמיד הרגשתי ואני מרגיש שברצלונה זה הבית. להחליט שיש משהו טוב יותר במקום אחר היה קשה מאוד. הייתי זקוק לשינויים, למטרות חדשות".

מסי סיכם: "אבל כרגיל, אני הולך לתת את המקסימום ולהילחם עבור כל התארים, ואני מקווה שאני יוכל להקדיש את עצמי לאוהדים שעברו תקופה קשה. היו לי זמנים קשים העונה, אבל זה לא משתווה לאנשים שעברו זמנים קשים עם וירוס הקורונה, אנשים שאיבדו את המשפחות שלהם ואת הקרובים אליהם. אני מקווה שאני יוכל לעשות את המיטב ולהקדיש את כל הניצחונות שלי לכל האנשים שנפגעו והמשפחות שלהם, לכל מי שחווה תקופה קשה, ואני מקווה שנוכל להתגבר על המצב הזה ולחזור לנורמליות"

ליאו מסי
ליאו מסי | Alex Caparros/Getty Images

מסי, הכדורגלן הגדול בהיסטוריה לדעת רבים, לא עזב מעולם את בארסה והוא מלך השערים ומלך הבישולים בכל הזמנים של המועדון, של הליגה הספרדית ושל נבחרת ארגנטינה. בסך הכל רשם בקריירה 731 הופעות במדי הקבוצה בכל המסגרות, בהן כבש לא פחות מ-631 שערים.

מסי שבר לאורך הקריירה שלו כמות אדירה של שיאים, ויש לו עוד כמה על הכוונת כעת אחרי שהכריז על הישארות. בעוד 37 משחקים בבארסה, דבר שאמור לקרות כבר מהלך העונה הקרובה, ישבור את שיאו של צ'אבי כשיאן הופעות המועדון, כשקשר העבר מחזיק בהישג המרשים עם 767 הופעות.

כמו כן, הוא צריך לכבוש עוד 13 שערים עבור ברצלונה (גם דבר שסביר שיקרה העונה) בכדי להפוך לשחקן שכבש הכי הרבה שערים בהיסטוריה עבור מועדון אחד ולעבור את פלה האגדי, שעשה זאת עבור סנטוס כמובן.

מסי זכה ב-34 תארים יחד עם בארסה, והוא רחוק שניים מראיין גיגס, שהוא השחקן שזכה בהכי תארים עם מועדון אחד – 36 עם מנצ'סטר יונייטד. בנוסף, בהחלטה על הישארותו הפנומן הארגנטינאי יחל עונה 17 ברציפות בקבוצה הבוגרת של ברצלונה – ובכך משווה את שיאם של צ'אבי וקרלס רשאק, ששיחקו הכי הרבה עונות רצופות במועדון הקטלוני.

ליאו מסי עם כדור הזהב
ליאו מסי עם כדור הזהב. שיאן הזכיות | Alex Caparros/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי