בארסה גברה 0:1 על אלצ'ה, ברתומיאו: "לא אכנס לעימות עם מסי"

שחקני ברצלונה חוגגים | JOSEP LAGO/AFP via Getty Images

גריזמן הבקיע את שער הניצחון בגביע גאמפר. הנשיא שבר שתיקה ואמר על הקפטן: "לא היינו נותנים לו לעזוב. רוצים שהוא יפרוש במועדון". על הצבעת אי האמון נגדו: "מספר החתימות הפתיע אותי, אך זה מועדון דמוקרטי"

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

בזמן שבליגה הספרדית נערך המחזור השני, ברצלונה אירחה הערב (שבת) את אלצ'ה לכבוד גביע גאמפר המסורתי, בו בדרך כלל הקטלאנים מארחים קבוצה גדולה שאינה מספרד, אך בשל מגבלות הקורונה מי שקיבלה את הכבוד הפעם הייתה העולה החדשה לליגה הראשונה.

אפשר לומר כי רונאלד קומאן פתח עם ההרכב החזק ביותר שעומד לרשותו, מלבד מארק אנדרה טר שטגן שייעדר לעוד מספר חודשים לאחר שנותח בברכו. אנסו פאטי הועדף על פני עומסאן דמבלה, שהחליף את הקיצוני הצעיר במחצית השנייה. גם פיליפה קוטיניו פתח בקישור, בעוד סרג'י רוברטו עלה כמגן ימני ונלסון סמדו נותר על הספסל.

מי שהבקיע את שער הניצחון היה אנטואן גריזמן, שמצא את הרשת כבר אחרי שתי דקות בסיום התקפה שהתחילה במסירה מעולה של ליאו מסי, מי אם לא הוא. ג'ורדי אלבה העביר את מסירת הרוחב לצרפתי, ששלח את זה פנימה ונתן סימן מעודד לבלאוגרנה לקראת המשחק הראשון במסגרת הליגה, נגד ויאריאל בבית בעוד שמונה ימים.

אנטואן גריזמן מחבק את ליאו מסי | Alex Caparros/Getty Images

עוד לפני המשחק, הנשיא ג'וזפ מריה ברתומיאו שבר שתיקה וענה לשאלות של רשת TV3 המקומית, אחרי קיץ מאוד מתוקשר שבו כזכור, מסי התעקש לעזוב את המועדון אך הנשיא "חסם" לו את הדרך החוצה. "בתור הנשיא, לא איכנס לקונפליקט עם מסי. הוא מדבר על המגרש כפי שכבר ראינו", אמר ברתומיאו, "לא אני, ולא אף אחד בהנהלה או בצוות המקצועי, היינו נותנים לשחקן הטוב בעולם לעזוב. צריך לדבר על הדברים בתוך הבית. אנחנו צריכים לברך את עצמנו על כך שמסי ממשיך איתנו. הוא נרגש מהגעתו של קומאן, הכי חשוב שהוא ישחק בבארסה, שהיא הבית שלו. אנחנו רוצים לבנות איתו פרויקט ושהוא יפרוש במועדון".

כזכור, במהלך השבוע האחרון נרשמה התקדמות משמעותית בתהליך הצבעת אי האמון שמטרתה להדיח את הנשיא. טרם נקבע תאריך להצבעה עצמה, שקיומה הובטח לאחר שמארגני התהליך השיגו כ-20,000 חתימות, אך זה צפוי לקרות בשבועות הקרובים. ברתומיאו התייחס לכך: "כמות החתימות גבוהה והפתיעה את כולנו, גם את מארגני ההצבעה. זה מועדון דמוקרטי ויש לנו 10 ימים לאמת את החתימות, התהליך נעשה בשקיפות מלאה. צריך להמשיך לעבוד כי העסק לא עוצר. כרגע אף אחד בהנהלה לא רוצה להתפטר, יש עוד הרבה עבודה לפנינו".

ליאו מסי, ג'וזפ ברתומיאו
ליאו מסי, ג'וזפ ברתומיאו | MANU FERNANDEZ,LLUIS GENE/AFP via Getty Images

אחד השחקנים שבמועדון החליטו להיפרד מהם לאחר התבוסה המוחצת נגד באיירן מינכן והכישלון בכל החזיתות בעונה הקודמת, הוא לואיס סוארס. החלוץ בן ה-33 מנסה לעבור ליובנטוס, אך גם דורש מהמועדון פיצויים בסך 25 מיליון יורו ונראה כי הצדדים רחוקים מלהגיע להבנות. הנשיא דיבר על כך ועל מי שהוזכרו כמועמדים להחליף את סוארס, לאוטרו מרטינס וממפיס דפאי: "לואיס סוארס הוא שחקן בארסה, אחד החשובים שלה. החוזה שלו בתוקף. לאוטרו? לא אדבר נקודתית על אף אחד. כמו בהרבה מועדונים, ההכנסות שלנו ירדו ועלינו להתאים את עצמנו. כסף הוא לא הבעיה במגעים עם ליון. יש לנו מספיק משאבים. כרגע אין מקום לשחקנים חדשים, כל עוד אחרים לא יעזבו ויש עזיבות שאנחנו מתכננים וגם כמה החתמות".

דבר נוסף שהטריד את אוהדי ברצלונה היה הפרסום של RAC1, לפיו קומאן הודיע לריקי פוץ', מי שנחשב לאחד משחקני העתיד המבטיחים במועדון, שהוא יכול לחפש קבוצה אחרת לעונה הקרובה. ברתומיאו סירב לספק תשובה עניינית בנושא: "אף אחד לא אמר אם הוא נלקח בחשבון או לא וכמה דקות הוא יקבל, בניגוד למה שפורסם. יש סגל רחב מאוד וחשוב שתהיה בו תחרות. קומאן יהיה פה שנים רבות, מזמן רצינו אותו והוא יבחר את השחקנים המתאימים. ההנהלה סומכת עליו ועל פלאנס ותכבד את ההחלטות שלהם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי