קומאן הסביר את מצבו של פוץ', קוטיניו: "התגעגעתי למגרש הזה"

ריקי פוץ' מאוכזב ביציע | Pedro Salado/Quality Sport Images/Getty Images

לאחר ה-0:1 על אלצ'ה, בניסוי הכלים האחרון, המאמן התייחס לקשר: "אמרתי לו שכדאי לו לעזוב בהשאלה, הוא העתיד של בארסה אך הוא חייב לשחק". הברזילאי שנבחר למצטיין: "אעשה הכל כדי להצליח כאן". וגם: למה אין רכש?

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

בעוד שבוע תפתח ברצלונה את הליגה במשחק בית לא פשוט נגד ויאריאל בקאמפ נואו. בינתיים הקבוצה החדשה של רונאלד קומאן מקבלת צורה. אתמול (שבת) היא גברה 0:1 אלצ'ה בגביע גאמפר המסורתי בזכות שער של אנטואן גריזמן. "מוכנים לליגה", נכתב בשער "ספורט" על רקע תמונה של הצרפתי צוהל עם ליאו מסי. "בארסה נראתה טוב, יצרה הזדמנויות אבל כבשה רק שער בודד בשל 'החומה' – אדגר בדיה" (שוער היריבה). "בארסה ניצחה במשחק טוב משהתוצאה מראה", נכתב ב"אל מונדו דפורטיבו", ובשער העיתון הכותרת הייתה "גאמפר בלי ריקי" – התייחסות לקשר הצעיר כמובן.

חדשות טובות מגיעות גם מכיוונו של עוסמאן דמבלה שעובד בתוכניות מיוחדת עם הצוות הרפואי ומאמני הכושר. סגל הקבוצה עדיין לא הושלם, וארתורו וידאל צפוי להפוך היום (ראשון) לשחקן אינטר. האיטלקים ישלמו לבארסה פיצוי צנוע של מיליון יורו עבור הקשר. מדוע בארסה לא הצליחה לצרף שחקנים חדשים? לפי "מירור" הבריטי, לאור המשבר הפיננסי שלה, הליגה הספרדית אסרה על בארסה להתחזק עד שתמכור שחקנים ותקל על חשבון השכר העצום. זו הסיבה שג'ורג'יניו ויינאלדום וממפיס דפאי עדיין ממתינים. השכר בברצלונה מגיע כמעט ל-560 מיליון יורו במצטבר.

לאחר המשחק רונאלד קומאן התמקד בעיקר בהמלצתו לריקי פוץ' לעזוב את הקבוצה, דבר שאכזב את האוהדים שרצו לראות את הכישרון הצעיר ממשיך. ההולנדי אמר על השחקן שאינו נכלל בסגל: "נכון, דיברתי איתו בבוקר לפני האימון. אני תמיד מדבר עם הצעירים וכנה איתם. יש לו עתיד בבארסה אבל הוא צריך לשחק וכאן יש תחרות קשה מדי עבורו. אמרתי לו שזה יהיה מסובך עבורו להמשיך, אבל השאלה תהיה צעד נכון".

על המשחק: "לחצנו הרבה, אנחנו רוצים לעשות את זה, לחלץ כדורים. אני לא מרוצה מזה שכבשנו שער אחד בלבד כשהיו לנו כל כך הרבה הזדמנויות. איכות לא חסרה לנו, יש לברצלונה מספיק שחקני על, הם ייראו טוב יותר ממה שעשו הערב (אתמול)". המאמן שיבח את אנסו פאטי: "הוא שחקן נהדר, צפוי לו עתיד מזהיר. הוא היה צריך להיות מרוכז יותר היום אבל אני מרוצה ממנו".

מיראלם פיאניץ' שיחק לראשונה במדי קבוצתו החדשה כששותף ל-29 דקות. הוא סיפק 23 מסירות ורשם שתי בעיטות לשער. "אני מאוד שמח על הופעת הבכורה שלי, זה מרגיש טוב לשחק במגרש הזה. המאמן נתן לי הוראות וכיוון אותי. הקבוצה עובדת קשה ועכשיו אנחנו צריכים להיות מוכנים לליגה. עבדנו קשה ובעוצמה רבה, אני מצפה שנפתח טוב את העונה.

קוטיניו שנבחר למצטיין: "הוא חזר להיות חשוב בבארסה הזו", נכתב ב"ספורט". הברזילאי אמר: "יש לי רגשות מאוד טובים, התגעגעתי לשחק במגרש הזה. נותר לנו שבוע לפתיחת העונה ואנחנו עובדים קשה מאוד. לא היה לנו קדם עונה רגיל. אנחנו מתרגלים למאמן לאט לאט". הוא סיפר שוב על רצונו העז להצליח בקאמפ נואו: "אני מצפה מאוד שדברים יסתדרו, יש לי מוטיבצייה אדירה. חזרתי לברצלונה מוקדם יותר כדי להתחיל לעבוד. אני מקווה שהשנה דברים יסתדרו על המגרש. כולם מתאמנים באינטנסיביות גבוהה".

This image has an empty alt attribute; its file name is 1009849

בטור דעה ב"ספורט" נכתב שגריזמן ופיליפה קוטיניו הם שחקני המפתח של בארסה החדשה. "הברזילאי היה כאן עונה וחצי בלי שמצא את עצמו או שלא הסתדר עם חבריו לקבוצה. כעת יש לו הזדמנות שנייה ומעבר לכך – מערך שמתאים יותר לאיכויות שלו, זה עכשיו או לעולם לא. המצב של גריזמן אינו שונה במיוחד. הוא לא ממש היה אהוב על חדר ההלבשה. כעת הוא יהיה בחוד ללא תחרות. הוא לא 'רוצח' כמו סוארס, אבל יש לו אינטיליגנציה גדולה. לא בטוח אם הם יצליחו, אבל הם יסמנו את העתיד של בארסה של קומאן. אם הם יצליחו – בארסה תצעד קדימה. אם לא – הגורל כתוב. לא תהיה ברירה לספסלם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי