זידאן: "אין לי דבר נגד יוביץ'". בספרד ביקרו: שוב אין שערים

זינדין זידאן, קארים בנזמה | Diego Souto/Quality Sport Images/Getty Images

מאמן ריאל ניסה להסביר לאחר ה-0:0 המאכזב מדוע לא שיתף את החלוץ: "לא רציתי לשנות את המערך, זו החלטתי". "הבלאנקוס שלטו אבל יצרו מעט מאוד, זו אותה בעיה ידועה", נכתב. אודגור: "הניצחון היה חסר, הטעם מר"

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

בר במשחק הבכורה שלה העונה, ריאל מדריד איבדה נקודות. אלופת ספרד פתחה את עונת 2020/21 ברגל שמאלה כשסיימה אתמול (ראשון) בתיקו 0:0 נגד ריאל סוסיאדד בחוץ. זינדין זידאן החמיץ את ניצחון הליגה המאה שלו כמאמן הבלאנקוס, שלראשונה מאז 2015/16 לא השיגו שלוש נקודות במשחקם הראשון. בשנות ה-2000 ריאל זכתה באליפות רק פעם אחת כשפתחה עם תיקו מאופס – זה קרה ב-2006/07 כאשר לא הצליחו לנצח את ויאריאל. הבלאנקוס שלטו בכדור מרבית מהזמן אך לא הצליחו לייצר מצבי כיבוש. קארים בנזמה שרשם את משחקו ה-350 במדי ריאל במסגרת הליגה, לא היה מדויק מספיק.

למרות שהייתה זקוקה לשער באופן דחוף, זידאן בחר להשאיר על הספסל את החלוץ לוקה יוביץ' בזמן שמרביאן ואריבאס הצעירים ערכו הופעת בכורה במדי הבלאנקוס. "אין לי שום דבר נגד יוביץ', אני צריך לבחור וזו הייתה הבחירה שלי, אנחנו חושבים על המשחק הבא. לא רציתי לשנות את המערך, רצינו לשפר את משחק האגפים שלנו ועשיתי את זה", אמר המאמן.

על המשחק: "אנחנו מרוצים באופן כללי, מה שעשינו – עשינו טוב. היה חסר לנו שער. ב-40 הדקות הראשונות שיחקנו טוב ולאחר מכן לא יצרנו הזדמנויות. עלינו לעבוד קשה ולהמשיך ככה, ברור לנו שעלינו להשתפר מול השער. אנחנו יודעים ששיחקנו במגרש לא קל בכלל. ריאל תמיד רוצה לנצח ולכן זה מאכזב כי איבדנו שתי נקודות. מבחינה פיזית היינו בסדר גמור. עלינו למצוא פתרונות בהתקפה".

סרחיו ראמוס ולוקה מודריץ' מאוכזבים. פתיחה לא טובה לריאל | Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images

הצעירים: "זה היה משחק לא שגרתי היום (אתמול), נראה מה יקרה לאורך העונה. אני לא רוצה להתחייב ולהסתכל מעבר למשחק היום. אני שמח עבור מרביאן. זה יום חשוב עבורו וזו הייתה הזדמנות ששחקן צעיר יערוך בכורה". כזכור, הבלאנקוס חסרו את אדן הזאר, מרקו אסנסיו ואיסקו הפצועים בין היתר.

מי שהיה נקודת האור בריאל הוא הקשר מרטין אודגור שפתח בהרכב כבר אתמול, במה שהפתיע רבים, על חשבון קאסמירו. הוא ערך את הבכורה המחודשת שלו בריאל דווקא נגד האקסית במהלכה בלט אשתקד. "אנחנו שמחים שהוא איתנו, היו לו שלושה שבועות להיכנס לדינמיקה והוא ישתלב לאט לאט, הוא שחקן טוב", פירגן זידאן. אודגור עצמו אמר: "זידאן ביקש ממני לעזור למשחק ההתקפה ולנצל את המרווחים. הרגשתי טוב, שמחתי לשחק, לוקה מודריץ' וטוני קרוס שחקנים מעולים ולידם הכל קל, אבל הניצחון היה חסר". אודגור שיחק במדי הבלאנקוס 1,947 ימים לאחר שעשה זאת בסיום 2014/15.

השוער טיבו קורטואה שרשם הצלה גדולה במחצית הראשונה, מול אלכסנדר איסק, נשמע אופטימי: "אנחנו מרוצים מהארגנון שלנו, הבעיה שהמסירה האחרונה הייתה לא טובה ולכן לא הבקענו. לא יצרנו הרבה מצבים אבל התקרבנו. ריאל קבוצה טובה, עוד נכבוש הרבה שערים, יש כאן שחקנים ברמה גבוהה מאוד. סוסיאדד התאמנה זמן רב יותר מאיתנו, זה היה המשחק השני שלנו (יחד עם משחק האימון נגד חטאפה). חשוב שנמשיך לשחק כמו אחרי הסגר".

עם כל הכבוד להסברים היפים, בספרד מתחו ביקורת גדולה על הבלאנקוס. "האלופה התחילה שוב עם אותה בעייה ידועה – מחסור בשערים. דווקא קורטואה רשם את ההצלה הגדולה במשחק", נכתב ב"מארקה", שם הוסיפו בדאגה – "אם רודריגו ו-ויניסיוס לא יתחילו לכבוש, ריאל תהיה בבעיה". "אלופה מאוד יבשה, ללא שום אבק שריפה (יכולת הבקעה)", נכתב ב"אס". "ריאל שלטה הרבה בכדור אבל יצרה מעט מאוד". "זידאן הוא הרבה מאוד דברים, אבל מעולם לא היה מאמן שדגל בשילוב צעירים. איזה מסר הוא ניסה להעביר כשלא הכניס את יוביץ'?", תהו הפרשנים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי