ממשיך להצית את הדמיון: הערב הקסום של אנסו פאטי

אנסו פאטי | Pedro Salado/Quality Sport Images/Getty Images

בברצלונה חוככים ידיהם בהנאה מהכוכב בהתהוות, שלהט עם צמד ב-0:4 על ויאריאל ונמצא בדרך לשבור שיא נוסף. סרג'י רוברטו על מסי: "אם נשחק טוב ונזכה בתארים, אולי הוא ישנה את דעתו". וגם: פוץ' מבוקש בפורטו

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

לאחר חודש וחצי סוערים, ברצלונה התייצבה אמש (ראשון) למשחק הרשמי הראשון שלה לעונת 2020/21 ויצאה ממנו עם תוצאה שאמורה סוף סוף להביא למעט שקט במערכת, כשהביסה בקלות 0:4 את ויאריאל. כפי שליאו מסי הבטיח בראיון בו אישר כי הוא ממשיך בקבוצה, על המגרש הוא כלל לא נראה כמו שחקן שרוצה לעזוב, אך מי שסיפק לאוהדים סיבה גדולה לשמוח היה אנסו פאטי, שכיכב עם צמד מרשים.

הקיצוני, שרק בעוד חודש ימלאו לו 18, מצא את הרשת בשתי הבעיטות שרשם במשחק והראה שיתוף פעולה עם שחקן נוסף שבברצלונה מאוד רוצים לראות מצליח העונה – פיליפה קוטיניו. הברזילאי בישל לפאטי את שערו השני ובכלל, בוגר "לה מאסיה" מסר לו יותר כדורים מלכל שחקן אחר על המגרש, סימן מעודד מבחינת הבלאוגרנה.

פאטי העלה את מאזנו לתשעה שערים בקריירה בליגה הספרדית, מה שמציב אותו במרחק של שלושה כיבושים משבירת שיא כל הזמנים לשחקן מתחת לגיל 18. אם מחשיבים את שתי ההופעות שלו בנבחרת ספרד בתחילת החודש, הכוכב בהתהוות כבש שבעה שערים בתשעת המשחקים האחרונים שלו, כל זאת בתשעה ניסיונות בלבד לעבר המסגרת, בנוסף לסחיטת שני פנדלים.

בקטלוניה כבר תולים תקוות בפאטי כמי שיוביל את בארסה בעידן שאחרי מסי וגם המאמן רונאלד קומאן הביע שביעות רצון ממנו: "הוא עשה משחק גדול, היה מאוד ישיר והוציא את המקסימום מהיכולות שלו. הוא שחקן צעיר שצריך לשאוף לעקביות והוא הראה שיש לו עתיד גדול, אז אני שמח על המשחק שלו".

פאטי עצמו מסתפק בינתיים בללמוד מהכוכב הגדול של ברצלונה: "לשחק עם מסי היה חלום שלי מאז שהייתי ילד ועכשיו אני חי את החלום. הוא מייעץ לי המון, עוזר לי המון על המגרש ובאימונים, אבל גם מחוץ למגרש וזה מה שמשמח אותי. אני רוצה להמשיך להשתפר בכל יום, להמשיך ללמוד מחבריי לקבוצה כי הם הטובים ביותר שיש והם מנסים לעזור לי בכל יום".

יתאהב מחדש בברצלונה? | JOSEP LAGO/AFP via Getty Images

הרצון של מסי לעזוב במהלך הקיץ והכעס שלו על הנהלת המועדון הם סוגיה שבוודאי תלווה את הקבוצה לאורך העונה כולה, אך בברצלונה מקווים לגרום לקפטן "להתאהב מחדש" בעזרת ניצחונות. "אני מקווה שככל שהימים יעברו, הוא יתחיל להרגיש יותר טוב ונוכל לבנות עליו לזכייה בתארים", אמר חברו לקבוצה סרג'י רוברטו. " בסוף, זה כמו פרידה מאשתך או מהחבר הכי טוב שלך. זה תהליך מורכב. עכשיו החברים לקבוצה צריכים לגרום לו להרגיש רצוי".

על הסאגה סביב מסי בפגרה הוסיף המגן: "כשזה יצא בחדשות לא יכולתי להאמין שליאו לא רוצה להישאר כאן. הייתי רוצה שזה לא יהיה כך, אנחנו חזקים יותר איתו ואני נרגש מזה שהוא נשאר בסופו של דבר. הוא נשאר רק לעוד שנה, אבל אם נשחק טוב ונזכה בתארים, מי יודע? אולי הוא ישנה את דעתו. אם נשיג את זה, עוד יותר טוב. זה מצב מאוד מסובך. השחקן דואג לאינטרסים שלו וגם המועדון. קשה להגיע לנקודת איזון שבה כולם מרוצים. במקרה של ליאו, זה מיוחד. הוא היה כאן 20 שנה ונתן את כל כולו עבור החולצה הזו".

קומאן הציג לראווה את שחקני הרכש החדשים, כשהעלה מהספסל את מיראלם פיאניץ', פדרי וטרינקאו במחצית השנייה, אך מי שנותר על הספסל הוא ריקי פוץ', שחקן שאוהדים רבים חשבו כי ישתדרג במעמדו העונה, אולם נראה שבמועדון לא בונים עליו. ב"רקורד" הפורטוגלי דווח היום כי אחת הקבוצות ששוקלות לצרף את הקשר הצעיר היא פורטו, שבינתיים לא פנתה אל ברצלונה באופן רשמי.

רונאלד קומאן ואנסו פאטי | JOSEP LAGO/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי