ויניסיוס שוב כבש, ריאל מדריד ניצחה 0:2 את לבאנטה

ויניסיוס ג'וניור חוגג | JOSE JORDAN/AFP via Getty Images

אלופת ספרד לא הרשימה, אך חזרה למקום הראשון בטבלה משערים של הברזילאי ובנזמה. אלאבס ניצחה את בילבאו דרבי הבאסקי, סלטה ויגו וגרסיה נכנעו 2:0 לאוסאסונה., בהמשך: ברצלונה פוגשת את סביליה

(גודל טקסט)

המחזור החמישי בליגה הספרדית יצא לדרך כבר אתמול (שבת) ויינעל היום עם חמישה משחקים. במשחק המוקדם גברה אוסאסונה 0:2 בביתה על סלטה ויגו ומאחור יותר אלאבס הפתיעה את אתלטיק בילבאו בדרבי הבאסקי עם 0:1, ריאל מדריד ניצחה שוב 0:2, הפעם את לבאנטה, ויניסיוס כבש שער שני ברציפות ובנזמה קבע את תוצאת המשחק. גראנדה סיימה ב-1:1 מול העולה החדשה קאדיס.

לבאנטה – ריאל מדריד 2:0

אלופת ספרד עדיין בלתי מנוצחת בליגה, אך למרות זאת, לא מרשימה במיוחד על כר הדשא. הבלאנקוס התארחו הערב באצטדיון ה'קרמיקה' בלבאנטה למשחק יחסית קל על הנייר, נגד המדורגת 18 בטבלה, שגברה עליה בעונה שעברה במפגש בין הקבוצות, אך בניגוד לציפיות, הקבוצה של זינדין זידאן לא הרשימה כלל, אך השיגה ניצחון דחוק משער של ויניסיוס, שכבש גם בשבוע שעבר את שער הניצחון ב-0:1 על ויאדוליד, ושער של קרים בנזמה, שקבע את תוצאת המשחק עמוק בתוך תוספת הזמן.

בדקה ה-16, כדור קרן של ריאל פספס את כל הנוגחים והגיע לויניסיוס ג'וניור שהשתחל מאחור. הברזילאי השתלט על הכדור בחופשיות, ובזמן שההגנה מסתירה לשוער, ויניסיוס סובב כדור מושלם לפינה הימנית ולרשת. 0:1 לריאל. לאחר מכן הקצב ירד, בדקה ה-72, שער של סרחיו ראמוס נפסל מעמדת נבדל, אך בסך הכל, ריאל לא הגיעה להרבה מצבים ובעיקר התאמצה לשמור על היתרון עד לסיום. בדקה ה-95, קרים בנזמה חתם את תוצאת המשחק עם מתפרצת אדירה שהסתיימה הטעייה נפלאה של השומר ברחבה וצ'יפ לרשת. 0:2 לריאל מדריד בסיום, ניצחון ליגה שלישי ברציפות לאלופה שחוזרת למקום הראשון בטבלה עם 10 נקודות למרות המשחק החסר.

הרכבים

ריאל מדריד: טיבו קורטואה, נאצ'ו, רפאל וראן, סרחיו ראמוס, פרלנד מנדי, פדריקו ואלוורדה (מרטין אודגור), קאסמירו, לוקה מודריץ' (איסקו), מרקו אסנסיו (רודריגו), ויניסיוס (לוקאס ואסקס), קרים בנזמה.
לבאנטה: איטור פרננדז, חורחה מיראמון, סרחיו פוסטיגו, רובן וזן, קרלוס קלארק, חוסה קמפאניה, ניקולה ווצ'ביץ' (דה פרוטוס), מלסה (רדויה), אניס ברהדי, רוג'ר מרטי (מלרו), חוסה לואיס מוראלס (גז).

אלאבס – אתלטיק בילבאו 0:1

שתי הקבוצות שפתחו את העונה בצורה איומה וניצבות בתחתית הליגה הספרדית, נפגשו בדרבי באסקי לוהט באצטדיון מנדיסורוצה, בידיעה שניצחון עשוי לעלות את אחת מהן מעל הקו האדום. לאחר מחצית מאופסת, המאמן פאבלו מאצ'ין העלה מהספסל בדקה ה-65 את הבלם הברזילאי רודריגו אלי, שכבש את שער הניצחון לאחר תשע דקות.

הברזילאי התרומם מעל כולם לאחר כדור נייח של לוקאס פרס ונגח בעוצמה לרשת של אונאי סימון. אמנם אלאבס נותרה בעשרה שחקנים לאחר שדוארטה קיבל שני צהובים תוך שתי דקות (86, 88), אך בילבאו לא ניצלו את היתרון המספרי וכבשו את השוויון. זה היה ניצחון הליגה הראשון של אלאבס העונה, בילבאו מנגד תסיים את המחזור במקום ה-19.

שחקני אלאבס | Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images

אוסאסונה – סלטה ויגו 0:2

קבוצתו של אוסקר גארסיה רשמה הפסד שני ברציפות לאחר התבוסה 3:0 לברצלונה בבלאידוס. הנוסחה די ברורה – כשיאגו אספס לא כובש – כל סלטה ויגו לא מתפקדת ובטח שלא אוגרת נקודות. הקפטן כבש את כל שלושת שעריה של הקבוצה העונה. לאחר הפגרה מצפה לסלטה משחק סופר-קשה כאשר אתלטיקו מדריד תגיע לאצטדיון הבלאידוס.

המארחת נחה שבוע ימים ונראתה רעננה יותר. בדקה ה-23 הגיע שער היתרון ועוד איזה שער: המגן הימני פקונדו רונקגליה התקדם ובאין מפריע שלח בעיטה אדירה לקורה ופנימה, לשוער לא נותר שום סיכוי. כעבור שמונה דקות יאגו אספס היה קרוב להשוות אך נעצר על ידי סרחיו הררה.

בדקה ה-71 אוסאסונה כמעט גמרה את המשחק כשג'ונתן קלארי הסתנן לרחבה ונגח סנטימטרים מעל השער. כעבור חמש דקות החלוץ הצליח לכבוש כאשר רונקגליה בעט חזק לשער והחלוץ הכניס את הראש.

יאגו אספס מתקשה | Denis Doyle/Getty Images

תוצאה נוספת

גראנדה – קאדיס 1:1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי