"אנסו פאטי נראה כמו נער שחור ברחוב שבורח כשהמשטרה מתקרבת"

אנסו פאטי | David Ramos/Getty Images

סערה בספרד: ב-"ABC" השוו את כוכבה הצעיר של ברצלונה למוכר שחור שבורח מהמשטרה ברחובות העיר. גריזמן, חברו לקבוצה יצא להגנתו: "הוא בחור יוצא מן הכלל שראוי לכבוד כמו כל אדם אחר", העיתונאי פרסם התנצלות

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

שערורייה גדולה פרצה אתמול (רביעי) בספרד בעקבות סיקור הניצחון 1:5 של ברצלונה על פרנצווארוש בעיתון המקומי ABC, במסגרתו נכתבו תיאורים גזעניים על הכוכב הצעיר של הבלאוגרנה, אנסו פאטי. העיתונאי סלבדור סוסטרס עורר מתקפה נגדו ברשת החברתית, אחרי שהשווה את פאטי למוכר סחורה מזויפת ברחובות ברצלונה.

"משהו בריצה של פאטי מזכיר צבי. הוא נראה כמו מוכר שחור צעיר, מאלו שהיינו רואים פעם בשדרות המרכזיות של ברצלונה בורחים כשהמשטרה הייתה מתקרבת. תמונות של ג'ונגל בלב העיר. היום זה לא קורה, כי בעיני אדה קולאו (ראשת העיר) השוטרים הם עבריינים ולא המוכרים, שכבר לא צריכים לברוח", נכתב בסיקור.

לאחר הסערה הגדולה שנוצרה, מספר שחקנים מהסגל של ברצלונה יצאנו להגנתו של פאטי. גריזמן, לו יש מעל שבעה מיליון עוקבים בטוויטר, צייץ: "אנסו הוא בחור יוצא מן הכלל שראוי לכבוד בדיוק כמו כל אדם אחר. לא לגזענות ולא לחינוך קלוקל".

בנוסף, סוסטרס עצמו פרסם התנצלות וכתב: "ניסיתי להדגיש את היופי בתנועתו של פאטי ואת המעמד שלו כשחקן צעיר, אבל התבטאתי בצורה גזענית. זה לא קרוב לכוונות שלי או לדעות שלי, שהן טובות עבור השחקן. אני מתנצל עמוקות על אי ההבנה ולמי שנעלב מזה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי