במדריד מזכירים לזידאן: הפסדים בקלאסיקו הובילו לפיטורים

זינדין זידאן | GABRIEL BOUYS / Contributor

כסאו של זידאן ממש לא רועד, אבל ב"אס" חוששים שהמפגש מול ברצלונה יוביל למשבר וטוענים: "הזרקורים בקאמפ נואו יופנו לעברו". לפניכם תזכורת מי היו המאמנים שכבר שילמו את המחיר על כישלונות נגד היריבה המושבעת

(גודל טקסט)

ברצלונה התאוששה באמצע השבוע בליגת האלופות עם 1:5 על פרנצווארוש ובכך השכיחה אולי במעט את ההפסד 1:0 לחטאפה בשבת שעברה, אבל ריאל מדריד מגיעה לקאסיקו הערב בעמדה שהיא לא כל כך רגילה אליה – אחרי שני הפסדי בית רצופים, תחילה 1:0 לקאדיס הקטנה ולאחר מכן 3:2 לשחטאר דונייצק ומנור סולומון.

את העונה שעברה זידאן צלח כאמור ללא הפסדים בקלאסיקו, אבל לנוכח היכולת של ריאל בשבועות האחרונים ושני ההפסדים ברצף, ב"אס" הזכירו שהקלאסיקו כבר חרץ גורלות של מספר מאמנים לאורך השנים. "הזרקורים בקאמפ נואו יופנו לעבר זידאן אחרי ההפסדים האחרונים", נכתב.

בעיתון חזרו עד עונת 2003/04, אז המאמן היה קרלוס קירוש והבלאנקוס אירחו קלאסיקו בעיצומו של משבר. אלא שאחרי הפסד לסראגוסה בגמר הגביע והדחה ברבע גמר ליגת האלופות למונאקו, גם ה"לה ליגה" הסתיימה עבור ריאל מדריד. ריאל הפסידה עוד ארבעה משחקים עד תום העונה, סיימה רק רביעית (שבע נקודות מהאלופה ולנסיה שערב הקלאסיקו הייתה איתה בשוויון נקודות) ורעידת האדמה על הספסל הייתה רק עניין של זמן.

בספטמבר 2004 מונה לתפקיד גרסיה רמון, שהחליף את חוסה קמאצ'ו שהתפטר כבר בספטמבר של אותה עונה, אך הובס גם הוא בקלאסיקו ופוטר כחודש לאחר מכן. הבא בתור היה הברזילאי ונדרליי לושמבורגו, שבנובמבר 2005 ראה את רונאלדיניו כובש צמד ומבשל, זוכה לכבוד מהברנבאו אחרי תצוגת ענק בדרך ל-0:3 וגרם לפיטורי המאמן יומיים לאחר מכן.

רונאלדיניו
רונאלדיניו. הוביל לפיטורי המאמן הברזילאי | Getty Images

לברנד שוסטר הגרמני, שבחורף 2008 אמר לפני הקלאסיקו שזו נראית משימה בלתי אפשרית לנצח בקאמפ נואו את ברצלונה של פפ גווארדיולה – אפילו לא נתנו הזדמנות והוא פוטר לפני המשחק. חואנס ראמוס מונה במקומו, הפסיד בקלאסיקו אליו לא הספיק להיערך כמאמן טרי ובכל זאת הצליח להחזיר את ריאל מדריד למאבק האליפות, אבל אז, בסיבוב השני של הליגה, הובס 6:2, ריאל יצאה ממאבק האליפות והוא סיים את דרכו.

והרשימה ממש לא נעצרת כאן. גם רפא בניטס, ז'ולן לופטגי וסנטיאגו סולארי סבלו בקלאסיקו. ב-2015, רפא בניטס הושפל בברנבאו 4:0, הקהל דרש את פיטוריו וקיבל את מבוקשו – זו הייתה עונה חלשה של ריאל, אבל הקלאסיקו היה על תקן הקש ששבר את גב הגמל. לופטגי, שהחליף את זידאן ב-2018, פוטר כבר באוקטובר, אחרי שאיבד את משרת מאמן נבחרת ספרד כדי לאמן את ריאל, בעקבות 5:1 משפיל בקאמפ נואו.

סולארי היה האחרון ששילם את המחיר, כשבעונת 2018/19 הודח על ידי ברצלונה מהגביע וגם יצא ממירוץ האליפות אחרי 1:0 בקלאסיקו, שני הפסדים ליריבה המושבעת תוך 72 שעות. ה-4:1 לאייאקס בליגת האלופות כבר הוביל לפיטוריו הרשמיים ולחזרת זינדין זידאן. הוא לא יפוטר אם יפסיד הערב, אבל מי יודע מה יהיו השלכות עתידיות במקרה של תבוסה צורבת.

ז'ולן לופטגי עם מרסלו
לופטגי. ויתר על הנבחרת ופוטר באוקטובר מריאל | Gettyimages

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי