הלחץ עשה את שלו: ברתומאו התפטר מנשיאות ברצלונה

ז'וספ מריה ברתומאו | JOSEP LAGO/AFP via Getty Images

אחרי ה-8:2 נגד באיירן והרצון של מסי לעזוב, ועל רקע הצבעת האי אמון שאיימה להדיח אותו, האיש שהוביל את המועדון הקטלאני לשורת כישלונות עזב את תפקידו יחד עם שאר חברי ההנהלה

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

הרגע שאוהדי ברצלונה רבים חיכו לו בחודשים האחרונים, ואולי גם הרבה יותר מזה, הגיע הערב (שלישי): ג'וזפ מריה ברתומאו התפטר מתפקידו כנשיא המועדון בסיום פגישת חירום שנערכה בין חברי ההנהלה. גם יתר חברי הדירקטוריון הגישו את התפטרותם, ימים ספורים לפני הצבעת האי אמון שככל הנראה הייתה מדיחה אותם בכל מקרה.

יש שיגידו שמדובר בחדשות מפתיעות, בעיקר כי במסיבת העיתונאים אתמול ברתומאו הבהיר כי אין בכוונתו להתפטר. החל ממחר תכהן הנהלה זמנית בראשותו של קרלס טוסקטס, אשר תקבע מועד לבחירות ב-40 עד 90 הימים הקרובים.

טוסקטס הינו איש עסקים מוכר בקרב קטלוניה, שבעברו כבר היה חלק מההנהלה של בארסה ב-2015. בתקשורת הספרדית ציינו שהוא מקורב לנשיא המתפטר ברתומאו, כמו גם הנשיא לשעבר סנדרו רוסיי. לפי החוקה של המועדון, הנהלה זמנית אינה יכולה לקבל החלטות מהותיות.

ברתומאו. התפטר מתפקידו | Joan Valls/Urbanandsport/NurPhoto via Getty Images

אמש ערכה הנהלת ברצלונה פגישה מכרעת לגבי עתידה, כשאחר לאחריה אמר ברותומאו לתקשורת: "אין לי סיבות להתפטר מתפקידי. אני חושב שאני הנשיא הכי מוצלח בהיסטוריה של המועדון עם 22 תארים. רק העונה האחרונה הייתה היחידה שהסתיימה ללא תואר. לדעתי, יש הרבה מועדונים אשר יחקו את המודל שלנו".

כאמור, היום הסיפור הוא אחרת לגמרי עבור ברתומאו, שכינס מסיבת עיתונאים בשעות הערב ואמר: "אני כאן לפניכם כדי לבשר על ההתפטרות שלי ושל שאר ההנהלה של ברצלונה. היה לי הכבוד לשרת את המועדון שלי. אני ושאר חברי ההנהלה מתפטרים מבלי שהשלמנו צעדים כלכליים מסוימים שהיו בעיצומם, ואני מקווה שבימים הקרובים ניתן יהיה לסגור את התאמות השכר".

"אם זה לא ייעשה, יהיו לכך השלכות חמורות על עתיד המועדון. אני מבין כי תהליך בניית הקבוצה מחדש היה צריך לקרות מוקדם יותר". ברתומאו חשף בנוסף: "נהגו בי בחוסר כבוד. העליבו אותי ואיימו עליי ועל משפחתי. הדבר הכי קל היה להתפטר אחרי הההפסד 8:2 נגד באיירן מינכן בליגת האלופות, אבל לא היינו יכולים להשאיר את המועדון בתקופה כזו ללא הנהלה. היינו צריכים לקבל באותה תקופה החלטות דרמטיות".

ברתומאו עם קומאן | osep LAGO / AFP) (Photo by JOSEP LAGO/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי