מסי רשם את פתיחת העונה הגרועה מזה 14 שנה, סטיין תקף

ליאו מסי | Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images

אף קבוצה לא זכתה באליפות עם שמונה נקודות משישה משחקים, ובארסה השוותה את הרקורד המפוקפק של 02/03 שהסתיימה במקום השישי. הבצורת של הקפטן נמשכת, המאמן שפוטר תקף: "אי אפשר לנהל אותו". קומאן: מודאג מההתקפה

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

אי אפשר לברוח מזה: ברצלונה במשבר גדול. הניצחון 0:2 על יובנטוס בליגת האלופות הצליח רק להסתיר זאת. אתמול (שבת) הקבוצה של רונאלד קומאן רשמה משחק רביעי ברציפות ללא ניצחון. הבשורות הרעות: אף קבוצה לא הצליחה לזכות באליפות כשהשיגה שמונה נקודות בלבד מששת משחקיה הראשונים. בקאמפ נואו צריכים ללכת אחורה זמן רב כדי להיזכר בפתיחת עונה כה רעה במסגרת המקומית. זה לא קרה מאז עונת 2002/03 עם לואי ואן חאל, והמאמן ההולנדי שילם על כך במשרתו ופוטר. רונאלד קומאן רושם את פתיחת העונה השמינית הכי גרועה של ברצלונה. שער השוויון של אנטואן גריזמן שקטע בצורת ארוכה – לא ניחם אף אחד.

אחת הבעיות של ברצלונה, כמה מוזר להגיד זאת, היא הקפטן ליאו מסי. הוא כבש העונה שלושה שערים – וכולם בפנדלים. בליגה יש לו שער בודד, המספרים הכי גרועים שלו בשלב הזה (שישה משחקים) מאז עונת 2006/07. אשתקד הוא אמנם לא כבש אבל נעדר מארבעת המשחקים האחרונים בשל פציעה. ב-2018/19 היו לו חמישה שערים בשלב הזה ושנה קודם לכן לא פחות מתשעה.

ואם כבר מסי, המאמן קיקה סטיין שפוטר מהקבוצה הקיץ דיבר בראיון לוויסנטה דל בוסקה ב"אל פאיס" על היחסים הבעייתיים בעיניהם. "יש שחקנים שלא קהל לנהל, הוא אחד מהם, זה נכון. מי אני שאשנה אותו, הוא אחד השחקנים הגדולים בכל הזמנים. קיבלו אותו בקבוצה במשך שנים כמו שהוא, הם לא שינו אותו. הוא מופנם אבל גורם לך לראות את הדברים שהוא רוצה מבלי שידבר הרבה. יש פן אחר שאינו השחקן עצמו שמאוד קשה ומסובך לניהול, כפי שראינו בסרט על מייקל ג'ורדן". עוד אמר סטיין שהוא מבין את המשפט של המאמן טאטא מרטינו בזמם ("אני יודע שאם אתה [מסי] תתקשר לנשיא – אתה יכול לזרוק אותי בכל עת") ואמר: "אני לא צריך שמישהו יגיד לי את זה. היו לי מספיק חוויות אישיות איתו".

על תקופתו בברצלונה אמר: "זה לא הייתי אני, לא הצלחתי, לא ידעתי שהמציאות תהיה כך. ה-8:2 נגד באיירן מינכן? זה היה עצוב מאוד. נכנסתי להיסטוריה של בארסה בדרך שלא רציתי – עם תבוסה קשה. כמובן שיש לי אשמה גדולה בכך. יום אחד אכתוב על זה. בכל מקרה ההחלטה לגביי התקבלה לפני המשחק הזה".

ובחזרה להווה – רונאלד קומאן ניסה להסביר: "אני מודאג מהביצועים של החלק הקדמי. זה לא עניין של גישה או ריכוז, אבל זה קרה לנו גם נגד יובה. אנחנו לא יכולים להחמיץ כל כך הרבה". המאמן ביצע חילוף משולש במחצית והסביר: "לא הייתי מרוצה מהמחצית הראשונה. הקצב היה צריך להיות גבוה יותר".

הביקורות נגדו: "אם אתה מבקר אותי על ההתנהלות שלי אז כדי שנעצור. באו בטענות על כך שביצעתי חילופים מאוחרים והפעם זה קרה במחצית. היו על הספסל שחקנים שמסוגלים לכבוש ולכן הם שיחקו. כמובן שאני מודאג מכך שהשגנו רק שתי נקודות מ-12 האחרונות. אני חושב שהיה משחק טוב והייתי מודאג יותר אם לא היינו מייצרים הזדמנויות. לפעמים אנחנו מחפשים יותר מדי את הפס הנוסף במקום לבעוט מחוץ לרחבה".

רונאלד קומאן | CESAR MANSO/AFP via Getty Images

אנטואן גריזמן אמר: "אנחנו כועסים ועצובים כי רצינו את שלוש הנקודות. יש לנו עדיין הרבה מה לשפר, עלינו לעבוד קשה לקראת המשחק ברביעי ולנצח. לא הצלחנו לכבוש מעבר לשער אחד על אף המצבים שיצרנו. אנחנו מחמיצים יותר מדי, אני הייתי הראשון. העונה ארוכה ואנחנו הולכים להיות טובים יותר. הקבוצה זקוקה ליותר שערים ממני, נכשלתי יותר מדי ואני מנסה לשפר את זה. השער ייתן לי רוגע".

"אין שערים", הייתה הכותרת ב"מונדו דפורטיבו" על רקע תמונה של מסי מאוכזב. "בארסה ספגה מטעות של נטו ושכבה על השער של פאצ'קו אך הצליחה רק להשוות". "בארסה נמצאת בידיהם של שני ילדים וכך זה לא הולך", לעגו ב"מארקה". "לזכות באליפות יהיה כמעט בלתי אפשרי", נכתב ב"ספורט" בטור דעה. "כמה אי צדק. הריצה הרעה של בארסה בליגה ממשיכה עם שתי נקודות מ-12 האחרונות", נכתב בשער העיתון יחד עם אזכורים לפנדל שהיה צריך להישרק לטובת פרנקי דה יונג.

כותרות העיתונים בברצלונה | צילומי מסך: "ספורט" ו"מונדו דפורטיבו"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי