פברגאס: "מוריניו היה השראה מבחינתי, עם פפ לא אדבר יותר"

פפ גווארדיולה וז'וזה מוריניו | PAUL ELLIS/AFP via Getty Images

הקשר שזכה לשחק תחת שניים מהמאמנים הטובים ביותר, סיפר על ההבדלים: "ז'וזה גרם לי לעזוב את בארסה, אנחנו בקשר מעולה. גווארדיולה? יש דברים שאסור להגיד". על מסי: אנשים במועדון ניסו לפגוע בו

(גודל טקסט)

ססק פברגאס משחק כיום במונאקו בליגה הצרפתית ונמצא כבר ככל הנראה בישורת האחרונה של הקריירה בגיל 33, אך בשיאו זכה להתאמן תחת שניים מהמאמנים הטובים בדור הנוכחי – פפ גווארדיולה וז'וזה מוריניו, מעבר לתקופתו היפה בארסנל שם שימש כקפטן. עם זאת, בראיון שסיפק לרדיו קטלוניה סיפר על מערכת יחסים שונה לחלוטין עם שני המאמנים.

חלומו היה להצליח בברצלונה אצלה גדל והוא אכן חזר לספרד בקיץ 2011 ושיחק בקאמפ נואו שלוש עונות. פברגאס נזכר: "מוריניו הוא זה שהעניק לי את ההשראה הגדולה ביותר לעזוב את בארסה. הוא אמר שהיינו יריבים זמן רב – כשהוא היה מאמן צ'לסי ואני שיחקתי בארסנל, וכן כשהיה על הקווים בריאל מדריד ואני שיחקתי בברצלונה, אבל הכל נגמר שם. הוא סיפר לי על הפרויק שלו. גם היום אנחנו בקשר ורואה בו חבר. הוא עזר לי מאוד באותה התקופה, מהקשות בקריירה שלי ותחתיו שיחקתי את אחת העונות הטובות בקריירה שלי" (האליפות עם צ'לסי ב-2014/15, שהייתה גם האחרונה בקריירה של מוריניו)

תחת הדרכתו של פפ שיחק פברגאס עונה אחת (2011/12) והקשר ביניהם קודם. "לא דיברתי עם פפ זמן רב. יש דברים שקרו, הרבה דברים קרו ואני לא צריך ולא רוצה לדבר עליהם. הוא אכזב אותי ואני לא יודע אם נדבר יותר. אני לא יודע אם האכזבה היא הדדית". ססק סיפר כי פפ היה האליל שלו: "הוא זה שלמדתי ממנו הכי הרבה כשחקן ואחר כך למדתי גם כמאמן אבל זהו".

לסיום התייחס פברגאס גם לליאו מסי, כמובן, ולקיץ הלא פשוט שעבר עליו: "אני לא יודע מה עוד אפשר לבקש ממנו אחרי כל כך הרבה שנים גדולות שנתן לברצלונה. כנראה שככה זה – לא משנה כמה תרמת, יעריכו אותך רק על פני העונה האחרונה או הזמן האחרון שלך".

הקשר הרחיב: "ראיתי אנשים מהמועדון שניסו לפגוע בו והצליחו, אבל כאוהד אני אסיר תודה שהוא עדיין בברצלונה. אני לא חושב שהוא מרגיש לבד כעת. נכון שהוא ולואיס סוארס היו חברים טובים אבל הוא כבר התרגל לזה שיש שינויים בחדר ההלבשה".

ססק פברגאס וליאו מסי | AOP.Press/Corbis via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי