קומאן: "רק מסי יחליט איפה לשחק". זידאן: "אנחנו במשבר עמוק"

ליאו מסי | Eric Alonso/Getty Images

בצל השמועות על מעבר לפריז, מאמן ברצלונה דיבר לקראת קאדיס והתייחס לפרעוש. לפני הקרב מול סביליה: הצרפתי התייחס למעמדו בריאל: "מרגיש חזק למצוא פתרונות". וייסמן ישחק מול אתלטיקו?

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

המחזור ה-12 בליגה הספרדית יגיע מחר (שבת) לשיאו עם הקבוצות הגדולות: ריאל מדריד הלחוצה תתארח אצל סביליה (17:15), אתלטיקו מדריד החזקה תפגוש את ריאל ויאדוליד של שון וייסמן (19:30) ואילו ברצלונה תשחק בחוץ נגד קאדיס (22:00). במפגש נוסף: לבאנטה תתמודד מול חטאפה (15:00).

קאדיס – ברצלונה

אחרי שלושה ניצחונות רצופים על האפס בכל המסגרות, ברצלונה תתארח אצל קאדיס שלפחות באופן זמני ניצבת מעליה בטבלה (שתי נקודות יותר ושני משחקים יותר) ותקווה להשיג שלוש נקודות שישאירו אותו במרחק סביר מהצמרת הגבוהה. לאחר שהמאמן רונאלד קומאן ביצע רוטציה בליגת האלופות השבוע, ליאו מסי ישוב להרכב בצל השמועות על מעבר לפריז סן ז'רמן בתום העונה. גם מארק אנדרה טר שטגן, פרנקי דה יונג ופדרי, שלא נכללו בסגל מול פרנצווארוש, ישובו. אנטואן גריזמן, שמצא את הרשת בשלושת משחקיו האחרונים, יקווה להמשיך את התקופה הטובה.

במסבית העיתונאים המסורתית, קומאן דיבר לקראת קאדיס והתייחס כמובן לשמועות בנוגע לעתידו של מסי: "אנחנו מכירים היטב את המצב ומודעים לסיטואציה של מסי. יש רק אדם שיכול להחליט על העתיד שלו וזה ליאו עצמו. אנחנו לא יכולים לשלוט במה שקורה מחוץ למועדון, אלא רק מבפנים. מסי וניימאר ביחד? כמועדון, אנחנו מנסים להחזיק בשחקנים הטובים ביותר אצלנו בקבוצה. לליאו יש חוזה ואנחנו רוצים שימשיך איתנו. על המשחק עצמו אמר ההולנדי: "קאדיס קבוצה שמשחקת טוב ונצטרך להיות מרוכזים כדי לקחת נקודות".

אנטואן גריזמן ורונאלד קומאן | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

על השיפור ביכולתו של אנטואן גריזמן ומאבק האליפות העונה: "גריזמן שחקן מצוין שיכול לשחק במספר עמדות בחלק הקדמי. הוא ניסה לשנות כמה דברים במשחק שלו ואני חושב שזה בא לידי ביטוי. הביצועים שלו תלויים בו ובמנטליות שלו. לגבי המצב בליגה, אתלטיקו מדריד קבוצה חזקה, שסופגת מעט שערים וקשה מאוד לנצח אותה. עם זאת, העונה עוד ארכה והרבה דברים יכולים לקרות. אני מקווה דברים ישתנו לטובתנו".

סביליה – ריאל מדריד

אחרי שני הפסדים רצופים בכל המסגרות וניצחון בודד בחמשת משחקיו האחרונים, זינדין זידאן יגיע לרמון סאנצ'ס פיחואן כשכל הלחץ נמצא על כתפיו. ביום רביעי מצפה לבלאנקוס משחק של להיות או לחדול מול בורוסיה מנשנגלדבאך בליגת האלופות ושלושה ימים לאחר מכן הם יארחו את היריבה העירונית אתלטיקו מדריד, כשתוצאות לא טובות עלולות לסיים את העונה של ריאל מדריד כבר בחודש נובמבר.

מבחינה מקצועית, זידאן ייאלץ להסתדר שוב ללא הקפטן סרחיו ראמוס, המגן הימני דני קרבחאל ואדן הזאר הבלגי. על פי סקר שנערך הבוקר ב-'AS', ובו הצביעו עשרות אלפי אנשים, מצבו של המאמן עדיין יצב, לפחות בקרב הקהל. 55% מאוהדי הבלאנקוס תומכים בהשארתו של הצרפתי. 33% חושבים שפוצ'טינו צריך להחליפו ו-12% היו רוצים לראות את ראול, שכידוע מאמן את קבוצת הנוער של המועדון.

זידאן דיבר לקראת המשחק והתייחס גם לעתידו: "אני מרגיש את התמיכה של כולם. אנחנו מכירים את המצב ורוצים לשנות אותו. יש לנו הזדמנות לעשות את זה ולהוכיח שאנחנו קבוצה טובה. אני סומך על השחקנים שלי. חווינו כבר סיטואציות דומות פעמים רבות. כמובן שאני לא יכול להיות מאושר כשאנחנו מפסידים אבל אנחנו יודעים היכן אנחנו. נילחם עד לרגע האחרון בשביל המועדון. המשבר עמוק, אבל אני תמיד חושב חיובי".

זינדין זידאן | Stanislav Vedmid/DeFodi Images via Getty Images

האם הוא מבין את הביקורות נגדו: "אני לא יכול ולא צריך להגיב לכך, זה לא מפריע לי, זה התפקיד שלי – ככה זה כשאתה לא מנצח. זה נורמלי שיש ביקורות, אבל זה לא ישנה את מה שאני חושב. אני ממשיך. מעולם לא חשבתי שאי אפשר לגעת בי. לא כשחקן ולא כמאמן. אני כאן כדי לתת הכל עד היום האחרון. אני מרגיש חזק למצוא פתרונות".

לסיום, זידאן נשאל על ראמוס ששב לאימונים ורמז שהוא לא ישחק מחר אלא יישמר למשחק ברביעי: "לא נסתכן, לא עם הקפטן ולא עם אף אחד אחר. אני לא רוצה לזמן שחקן שעדיין לא במיטבו ואז מצבו יחמיר. נראה איך נסתדר מחר. אני מעדיף שכולם יהיו בריאים".

ומה בנוגע לצירופו האפשרי של קיליאן אמבפה? בצרפת טוענים שהמגעים להארכת חוזהו אינם מתקדמים וגוברות ההערכות שהחלוץ רוצה לעזוב את פריז סן ז'רמן, שמבחינתה לא מתכוונת לעשות לו חיים קלים ועלולה לסרב לנהל משא ומתן למכירתו. בסיטואציה כזו ובהנחה שאלוף העולם לא יאריך את חוזהו בעיר האורות, הוא יוכל לעזוב את המועדון רק בתום ההסכם עם הקבוצה מעיר האורות, בקיץ 2022.

קיליאן אמבפה | Mehdi Taamallah/NurPhoto via Getty Images

אתלטיקו מדריד – ריאל ויאדוליד

אחרי 1:1 מאכזב מאוד מול באיירן מינכן החסרה בליגת האלופות, תוצאה שדחתה את ההכרעה למחזור המכריע באוסטריה מול זלצבורג, אתלטיקו מדריד תשוב לליגה ותקווה להמשיך את התקופה המופלאה שלה: החבורה של דייגו סימאונה תגיע למשחק הביתי עם רצף של שישה ניצחונות רצפים במהלכם היא ספגה רק שער אחד.

הקולצ'ונרוס ניצבים במקום השני בטבלה עם 23 נקודות, נקודה אחת פחות מהמוליכה ריאל סוסיאדד לה שני משחקים יותר. מן העבר השני, הקבוצה של שון וייסמן השיגה שבע נקודות בשלושת המחזורים האחרונים והתאושש מפתיחה עונה חלשה, אך היא עשתה זאת ללא הישראלי שאינו זוכה לדקות ויקווה להשתלב מול הטוענת לכתר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי