הבלבול של קרבחאל, ההצהרה של זידאן ובנזמה הוא "חצי ריאל"

זינדין זידאן | ANDER GILLENEA/AFP via Getty Images

באייבר התלוננו על הפנדל שלא נשרק לאחר נגיעת היד של ראמוס, המגן הודה: "השחקנים לא מבינים מתי מדובר בנגיעת יד, צריך להבהיר לנו את זה". המאמן מבסוט: "היו 20 דקות פנטסטיות"

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

ריאל מדריד אולי לא כובשת שערים כמו בעידן כריסטיאנו רונאלדו אך הקבוצה של זינדין זידאן נכנסת לקצב ניצחונות. אתמול (ראשון) הבלאנקוס רשמו 1:3 על אייבר והשיגו ניצחון ליגה רביעי ברציפות לראשונה העונה (וחמישי בכל המסגרות). ב-13 משחקי ליגה נגד היריבה מאיפורואה נכנעו הבלאנקוס פעם אחת בלבד. אלופת ספרד פתחה את המשחק היטב עם שני שערים מהירים ולאחר מכן דעכה, אולי משום שהמאמן זידאן מיעט לבצע רוטציות.

כוכב המשחק היה כמובן קארים בנזמה, יממה לאחר שחגג את יום הולדתו ה-33 שלו. החלוץ הצרפתי היה מעורב כבר ב-11 שערים נגד היריבה ואתמול אחרי שכבש את הראשון הוא בישל שניים נוספים. בנזמה מעורב העונה כמעט במחצית משערי הקבוצה בליגה – ב-12 בסך הכל: שבעה שערים וחמישה בישולים והשתווה ליאגו אספס כשחקן שהיה מעורב בהכי הרבה שערי ליגה העונה בספרד. כמו כן, בנזמה כבש ובישל באותו משחק בפעם ה-30 בלה-ליגה, כאשר כריסטיאנו רונאלדו הוא השחקן היחיד מהבלאנקוס שעשה זאת יותר ממנו במאה ה-21 (44 פעמים).

השחקנים שמעורבים בהכי הרבה שערי ליגה בספרד:

  1. קארים בנזמה – 12 שערים: שבעה שערים וחמישה בישולים
  2. יאגו אספס – 12 שערים: שבעה שערים וחמישה בישולים
  3. ג'רארד מורנו – תשעה שערים: שמונה שערים ובישול
  4. מיקל אויארסבאל – תשעה שערים: שבעה שערים ושני בישולים
  5. קרלוס סולר – תשעה שערים: חמישה שערים וארבעה בישולים

לצד המחמאות, אי אפשר להתעלם מכך שסמוך לסיום, במצב של 1:2 שברירי לריאל, הקפטן סרחיו ראמוס נגע בכדור בידו, המהלך נבדק במערכת ה-VAR והוחלט שלא להעניק פנדל לזכות המארחת. שופט העבר איטורלדה גונזאלס קבע שכן היה צריך לשרוק ומאמן אייבר, חוסה לואיס מנדיליבאר, נותר מתוסכל וטען שראמוס הודה בפניו שהכדור אכן פגע בידו.

דני קרבחאל אמר: "לא ראיתי את המהלך של ראמוס אבל האמת – לא ברור לנו מה קורה עם נגיעות היד, מהו הקריטריון, לעתים הן נשרקות ולעתים לא. צריך להבהיר את זה לכל השחקנים – בעד ונגד". בהמשך דיבר על המשחק: "אייבר דורשת ממך הרבה, הם לוחצים גבוה. התחלנו את המשחק מצוין, הובלנו 0:2 מהר מאוד אך לא הצלחנו לגמור את המשחק. לפחות נשארנו חזקים בהגנה. בנזמה ומודריץ' חשובים מאוד, הם פשוט נגעו בשרביט הקסם והוכיחו מה הם שוווים. זה נכון שלא עשיתי רוטציות לאחרונה, אבל יש לנו עונה ארוכה וקשה ובמשחקים הבאים זה יקרה".

המאמן זינדין זידאן: "התחושות טובות מאוד, התחלנו את המשחק בצורה פנטסטית, אלה היו 20 דקות מרהיבות שלנו. זה טבעי שיש ליריבה את הרגעים שלה, ברור שהיא רוצה להתנגד והיא הקשתה עלינו לאחר השער השני. שלטנו במשחק למרות שהיו דקות בהן סבלנו. אהבתי את הלחץ הגבוה של הקבוצה, זה מגרש קשה מאוד". הצרפתי החמיא לבנמה: "הוא עשה משחק פנומנלי, לא רק השער שכבש. הוא חשוב מאוד למשחק שלנו, לחלוטין, אבל אני מעדיף לשבח את היכולת של כולם".

על המקרה של ראמוס: "אני מאמין שהשופט עושה את הכי טוב שהוא יכול, הוא צריך לדעת מתי לשרוק ומתי לא. וכמו תמיד – אני לא רוצה לדבר על שופטים, אני לא מתעסק בזה. הוא קיבל החלטה". צריך לזכור שבין המחזור התשיעי למחזור ה-11 לחובת ריאל נשרקו לא פחות מחמישה פנדלים – שלושה נגד ולנסיה במאסטייה, אחד נגד ויאריאל ואחד נוסף נגד אלאבס.

"בנזמה גורם לך להתאהב", נכתב בשער ה"אס" שם הוסיפו כי הוא סיפק 'פארטידזו'=משחק ענק. הוא זכה לציון הגבוה של שלושה כוכבים גם ב"מארקה" שם נכתב: "האלופה חזרה, בנזמה היה עצום. עוד נכתב כי ריאל פתחה את המשחק בסערה. גם שחקנים אחרים זכו לשבחים. על לוקאס ואסקס נכתב כי 'תרומתו לא תסולא בפאז', שכן הקשר שוב רץ בלי הפסקה ואף התכבד בשער בכורה העונה. "צפו ותהנו בדון לוקה מכרר", נכתב על הקרואטי, ועוד הוסיפו כי ריאל תחדש את חוזהו שמסתיים בסוף העונה – כי אין לה ברירה".

כותרות העיתונים בספרד | צילומי מסך: "מארקה" ו"אס"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי