מסי כבש ועקף את פלה ב-0:3 על ויאדוליד, 90 דקות לשון וייסמן

ליאו מסי חוגג עם פדרי | Octavio Passos/Getty Images

קפטן ברצלונה הבקיע את השער השלישי אחרי מסירה של פדרי והפך לשחקן שהרשית הכי הרבה פעמים בקבוצה אחת - 644. חלוץ נבחרת ישראל התקשה במשחק חלש של קבוצתו. 0:2 לאתלטיקו מדריד על סוסיאדד

(גודל טקסט)

מחזור אמצע השבוע בספרד (מספר 15) יצא לדרך היום (שלישי) ויימשך גם מחר. אתלטיקו מדריד ממשיכה בשלה וגברה 0:2 על ריאל סוסיאדד במשחק החוץ הלא פשוט בכלל, אבל גולת הכותרת היא השיא של ליאו מסי שכבש ב-0:3 של ברצלונה על ויאדוליד ושון וייסמן ועקף את פלה כשהפך לשחקן שכבש הכי הרבה שערים איי פעם בקבוצה אחת. במשחק המוקדם של היום סביליה ניצחה 0:1 את ולנסיה במאסטייה והעמיקה את המשבר שלה.

ויאדוליד – ברצלונה 3:0

הקבוצה של רונאלד קומאן שכחה מהתיקו המתסכל נגד ולנסיה ונהנתה על כר הדשא. היא יכלה לכבוש שערים נוספים אך תסתפק בשיא של מסי וההעפלה למקום החמישי בטבלה. שון וייסמן פתח בהרכב ויאדוליד וקיווה להבקיע נגד סגנית אלופת ספרד אך קבוצתו לא הייתה פקטור במשחק. קומאן בחר במערך של שלושה בלמים וספסל את פיליפה קוטיניו, סרחיו בוסקטס ואנטואן גריזמן.

מסי התקרב פעמיים וסחט הצלה גדולה מג'ורדי מאסיפ בבעיטה בסיבוב. בדקה ה-21 הוא הצליח לבשל כשהרים לרחבה ודווקא הבלם קלמנט לנגלה נגח חזק לרשת, 0:1. בדקה ה-31 מרטין בריית'וויט כמעט כבש שער יפה בעקב וכעבור ארבע דקות כבר חגג עם חבריו. מהלך קבוצתי נהדר המשיך במסי שמסר כדור חכם והמגן סרג'יניו דסט יישר כדור רוחב. לדני נותר רק לדחוק לרשת.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1023319

הדני היה יכול להשלים צמד בדקה ה-51 אך החמיץ אך כדור רוחב של ג'ורדי אלבה. כעבור שתי דקות המארחת כמעט צימקה בזכות כדור חופשי מסוכן שחלף החוצה. המאמן סרחיו ניסה לרענן עם חילוף משולש והשאיר את וייסמן על המגרש (57). כעבור דקה מסי שוב נעצר על ידי מאטיפ, אך בדקה ה-65 הגיע הרגע שלו כשמסי עבר את פלה והפך לשיאן השערים במועדון אחד עם שערו ה-644 בברצלונה. הקפטן קיבל מסירה גדולה מפדרי, משך את הכדור הצידה ובעט בקלות לרשת.

שון וייסמן, פרנקי דה יונג | Octavio Passos/Getty Images

עשר דקות לסיום וייסמן כבר חלם על מצב של אחד על אחד מול מארק אנדרה טר שטגן אך המחליף סרג'י גווארדיולה שלח מסירה מרושלת שנעצרה על ידי לנגלה. מחליף, אחר, קוטיניו, מצא את הקורה של ויאדוליד וכך גם מסי שהיה יכול להשלים צמד. גריזמן מנגד לא שותף ולו לדקה אחת.

בעוד שבוע תפגוש ברצלונה את אייבר במשחק נוח ותוכל להמשיך בהתקדמות שלה אל עבר הצמרת. ויאדוליד שמתחת לקו האדום איי שם במקום ה-18, תתארח אצל קאדיס העשירית בטבלה.

ריאל סוסיאדד – אתלטיקו מדריד 2:0

הקרב בין המוליכה למדורגת שלישית היה במעמד צד אחד. הקבוצה של דייגו סימאונה לא נותנת לריאל מדריד להתקרב ופתחה שוב פער של שלוש נקודות כשיש לה עוד משחק חסר. עם עשרה ניצחונות ב-13 משחקים וחמישה שערי חובה בלבד – אין ספק שהיא מסוגלת לזכות באליפות. ז'ואאו פליקס נותר מחוץ לסגל ודייגו קוסטה פתח רק על הספסל. דויד סילבה שחזר בשורות המארחת לא הצליח להשפיע יותר מדי על המשחק.

שחקני אתלטיקו מדריד חוגגים | ANDER GILLENEA/AFP via Getty Images

הקולצ'ונרוס היו טובים יותר אך הצליחו לכבוש רק בדקה ה-49. יאניק קראסקו הרים כדור חופשי והבלם מריו הרמוסו הסתנן נהדר ונגח לרשת, 0:1 לאתלטיקו. בדקה ה-74 המשחק הוכרע. לואיס סוארס מסר אחורה, קראסקו הסיט אל עבר מרקוס יורנטה והקשר שהגיע מאחור בעט בעוצמה לרשת עם שערו החמישי העונה – 0:2 לאתלטיקו מדריד. בדקה ה-82 יאן אובלק התמתח לראשונה והדף כדור חופשי מסוכן לקרן אך למארחת לא היה יותר מזה.

יאניק קראסקו מול דויד סילבה | ANDER GILLENEA/AFP via Getty Images

במחזור הבא תארח אתלטיקו מדריד את חטאפה בדרבי הקטן של מדריד. גם לריאל סוסיאדד מחכה דרבי משלה – הדרבי של חבל הבאסקים במשחק חוץ נגד אתלטיק בילבאו. סוסיאדד תקווה לשוב לנצח בשעה טובה אחרי שישה משחקים שלא עשתה זאת, מאז ה-22 לנובמבר ליתר דיוק.

ולנסיה – סביליה 1:0

המארחת הגיעה אופטימית לאחר ה-2:2 המכובד נגד ברצלונה בקאמפ נואו כאשר העונה הציגה מאזן טוב נגד הגדולות וניצחה כמובן גם את ריאל מדריד (1:4). אולם, העטלפים שהיו טובים יותר, לפחות בחצי השעה הראשונה, לא הצליחו לכבוש ובהמשך שילמו על כך ביוקר עם הפסד. בסה"כ ולנסיה עם משחק שישי ברציפות ללא ניצחון, עונה שירצו לשכוח. העטלפים רק במקום ה-13 ועלולים לסיים את המחזור מתחת לקו האדום.

חוסה גאיה ודניס צ'רישב הגיעו למצבים לא רעים בכלל במחצית הראשונה אך יאסין בונו סיפק שתי הצלות טובות ושמר את האורחת במשחק. בדקה ה-52 הרוסי איים שוב וסחט עוד הצלה מהשוער שהדף לקרן. יוסף אין נסירי עלה מהספסל ובהמשך גם איבן ראקיטיץ' והקבוצה מאנדלוסיה השתפרה מעט במחצית השנייה.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1023112

בדקה ה-81 הגיע השער במתפרצת כאשר ראקיטיץ' שלח כדור עומק נהדר, הקשר הספרדי סוסו חתך מצד שמאל למרכז כהרגלו שלח בעיטה מסובבת, ז'אומה דומנש ניגש לא נכון עם היד והדף לשערו-הוא, 0:1 לסביליה ושער בכורה לקשר העונה בכל המסגרות. מוניר המחליף היה יכול לכבוש שער נוסף בתוספת הזמן אך גלש באיחור.

אין ספק שמשחק שפעם היה על טהרת הצמרת בספרד היה רחוק מימי הקדם. לסביליה, שהעפילה למקום החמישי בטבלה על חשבון ברצלונה, מצפה משחק קשה מאוד נגד ויאריאל בעוד שבוע. ולנסיה תתמודד עם גרנאדה השישית בטבלה במשחק האחרון לפני פגרת החורף.

סוסו | Alex Caparros/Getty Images

ויאריאל – אתלטיק בילאו 1:1

איניאקי וויליאמס כבש לזכות האורחת בדקה ה-19 אחרי בישול מצוין של יורי. דקה להפסקה הצוללת דרשה פנדל אחרי נגיעת יד של אונאי ונסדור אך השופט בחר שלא לשרוק. בדקה ה-66 אונאי אמרי הביט לספסל ושלח את הקשר הצעיר ירמי פינו למערכה וכעבור תשע דקות קיבל ממנו את שער השוויון שהיה גם שער הבכורה של הקשר הצעיר בלה-ליגה. בזכות הנקודה הצוללת השתוותה לסוסיאדד השלישית במספר הנקודות.

תוצאות נוספות: אלצ'ה – אוסאסונה 2:2, הואסקה – לבאנטה 1:1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי