אתלטיקו מריחה אליפות, קוקה: "הלוואי שצ'ולו יגיע לאלף משחקים"

דייגו סימאונה | Ruben Albarrán/Pressinphoto/Icon Sport via Getty Images

הקבוצה של סימאונה מוליכה את הטבלה בסיום השנה לראשונה בעידן המאמן, שהגיע ל-500 הופעות על הקווים: "מהיום הראשון רציתי שתהיה כאן קבוצה תחרותית והצלחנו". בספרד בירכו: "נעלמת ליריבותיה". כל המספרים בפנים

(גודל טקסט)

אתלטיקו מדריד לא יכלה לחלום על סיום מוצלח יותר ל-2020. הקולצ'ונרוס גברו 0:1 על חטאפה אתמול (רביעי) ובהמשך הערב ראו את ריאל מדריד מאבדת נקודות. דייגו סימאונה חגג כפליים – לא רק פער שתי נקודות מהאלופה עם שני משחקים חסרים, אלא גם את משחקו ה-500 כמאמן אתלטיקו. "נעלמת ליריבות", נכתב בשער "מארקה". "יותר ממוליכה. שער נגיחה אדיר מאפשר לקבוצה לשמור על הקצב המשכנע שלה". "בהתחלה סוארס – ואז סובלים אבל מנצחים", נכתב ב"אס". "משחק קבוצתי נהדר הסתיים עם כל הקופה על אף היעלמות במחצית השנייה". סוארס, שכבש את שערו השמיני העונה בליגה, רחוק רק אחד מיאגו אספס שמוליך את טבלת הפיצ'יצ'י.

המספרים של דייגו סימאונה

נגד חטאפה: 16 ניצחונות ושתי תוצאות תיקו ב-18 משחקים – בלי אף שער חובה

ב-500 משחקים כמאמן: 301 ניצחונות, 118 תוצאות תיקו ו-81 הפסדים בלבד

משחקים ללא ספיגה: 260

לאחר המשחק קיבל סימאונה חולצה ממוסגרת חגיגית מנשיא המועון, אנריקה סרסו והקפטן קוקה בתשע השנים שלו במועדון הוא זכה בשבעה תארים – שיא מועדון וקבוצתו הבקיעה 831 משחקים. "אני מאוד שמח, אני מודה לכל האנשים, לכולם. הם אפשרו לנו להיות איפה שאנחנו היום. אני תמיד מחפש את הטוב ביותר בשביל אתלטיקו, מהיום הראשון רציתי שתהיה כאן קבוצה תחרותית, והצלחנו. אלף משחקים? תמיד אמרתי שאני הולך משחק אחר משחק וזה יוביל את המועדון". מבין המאמנים בספרד, רק מיגל מוניוס האגדי מריאל מדריד רשם הצלחה גדולה יותר כשניצח ב-310 משחקים מתוך ה-500.

דייגו סימאונה עם החולצה המיוחדת | אתלטיקו מדריד, רשמי

קוקה בירך: "זה מדהים, נותר רק לברך אותו. אלה הרבה שנים של עבודה. זה לא פשוט עבור מאמן להיות כל כך הרבה זמן באותו המקום עם אותה הדינמיקה. הוא הביא יציבות למועדון ולקבוצה, הוא הבסיס שלנו. הלוואי והוא ימשיך עוד 500 משחקים".

המאמן התייחס למשחק: "היה קשה נגד חטאפה, כמו תמיד. השגנו את השער די בהתחלה והגענו למצב טוב (תומא למאר בעט לקורה), אבל לאחר מכן לא הצלחנו מול הלחץ שלהם. ביום שאתה פחות טוב – אתה צריך לדעת לנצח". סימאונה כמובן לא יגיד זאת אבל בספרד כבר מתכוננים לאליפות של אתלטיקו, שלראשונה בעידן סימאונה מסיימת כאלופת השנה שהסתיימה. אפילו בעונת האליפות ב-2013/14 היא דורגה במקום השני.

שער המארקה | צילום מסך: "מארקה"

סימאונה על העונש של קיירן טריפייר: "זה נראה לי לא הוגן מה שהוחלט, נפגענו בגלל ההתאחדות האנגלית, אני מקווה שניתן יהיה לבטל את ההשעייה הזו". המאמן החמיא לשימה ורסאליקו שפתח בהרכב אחרי זמן רב ושיחק היטב: "הוא הוכיח שהוא שחקן עם אישיות נהדרת".

משאלת לב ל-2021: "זה אנוכי מדי לחשוב על כדורגל, אני רוצה שכולם יהיו בריאים, שנוכל לבלות, לחבק אחד את השני. אני בודק עונות ולא שנה קלנדרית. נכשלנו בגביע המלך, עברנו את ליברפול בליגת האלופות אבל התאכזבנו נגד לייפציג. יש לנו חצי עונה חשוב מאוד כרגע".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי