עשה זאת שוב: שון וייסמן כבש שער ניצחון נגד חטאפה

שון וייסמן | Ruben Albarran/Pressinphoto/Icon Sport via Getty Images

לאחר הצמד נגד אוססונה, החלוץ הישראלי מצא את הרשת בפעם השלישית העונה ב-0:1 של ויאדוליד אצל הקבוצה ממדריד. הסגולים זמנית מעל הקו האדום. קודם לכן, בטיס וסביליה נפרדו בתיקו 1:1 בדרבי של אנדלוסיה

(גודל טקסט)

לאחר חגיגות תחילתה של השנה החדשה, המחזור ה-17 בליגה הספרדית יצא לדרך היום (שבת) עם ארבעה משחקים, כאשר במוקד – שון וייסמן וריאל ויאדוליד ניצחו 0:1 את חטאפה, במשחק בו הישראלי שוב כבש את שער הניצחון. במשחק המוקדם של היום, ויאריאל גברה 1:2 על לבאנטה. לאחר מכן, הדרבי הלוהט של אנדלוסיה בין בטיס לסביליה הסתיים ב-1:1 סוער.

חטאפה – ריאל ויאדוליד 1:0

שלושה מחזורים חלפו מאז שוויאדוליד רשמה את ניצחונה האחרון, אז זה היה 2:3 נגד אוססונה, במשחק בו וייסמן כבש את שני שעריו הראשונים בספרד, כולל שער ניצחון. הערב, הישראלי פתח בהרכב בפעם החמישית ברצף והצליח לעשות זאת שוב.

הפעם זה היה על אדמת מדריד נגד יריבה ישירה מהתחתית, כאשר בדקה ה-37 אקס מכבי חיפה ביצע תנועה נהדרת ללא הכדור, ניצל טעות בהגנה וכבש מקרוב את שערו השלישי העונה בליגה. בהמשך, וייסמן הציג עוד כמה מהלכים טובים, אבל ללא הצלחה בסיומת. בדקה ה-84 הוא גם ירד לספסל, וקבוצתו שמרה על היתרון בדקות האחרונות עד שהבטיחה את שלוש הנקודות.

וייסמן חוגג את שערו השלישי העונה בליגה | Ruben Albarran/Pressinphoto/Icon Sport via Getty Images

בסיום, וייסמן נבחר גם לשחקן המצטיין של המשחק. לאור הניצחון במשחק החשוב, ויאדוליד עלתה ברחה מהקו האדום ועלתה זמנית למקום ה-14. במחזור הבא מצפה לסגולים-לבנים קרב תחתית נוסף, הפעם נגד ולנסיה.

בטיס – סביליה 1:1

המארחת הגיעה לדרבי במצוקה גדולה לאחר שהפסידה העונה כבר תשע פעמים בלגיה, נכנעה בשלושת המפגשים הקודמים ליריבתה העירונית ונאלצה להסתדר ללא חואקין סאנצ'ס, אנדראס גוואדראדו ומרטין מונטויה שאובחנו כחיוביים לקורונה. למרות זאת, היא עמדה נהדר על כר הדשא וכמעט הצליחה לנצח.

המחצית הראשונה הסתיימה ללא שערים. בדקה ה-48, שתי דקות בלבד אחרי שעלה מהספסל, המחליף יוסוף אן נסירי העביר מסירה טובה מצד שמאל לסוסו שהצטרף בתזמון מושלם. הקשר בעט כדור חלש אמנם אבל כל כך מדויק והכניע את השוער, 0:1. היתרון החזיק מעמד בדיוק חמש דקות כאשר סרחיו קנאלס השווה בפנדל. בטיס כמעט ביצעה מהפך בדקה ה-56 אך החלוץ לורן מורון קיבל החלטה שגויה. הקצב השתפר במחצית השנייה כאשר בטיס החזיקה פחות בכדור אך איימה הרבה יותר על השער. בדקה ה-62 לוקאס אוקמפוס ביצע הטעייה יפה ברחבה ובעט בסיבוב והחמיץ במעט את המסגרת.

סוסו כובש | Fran Santiago/Getty Images

בדקה ה-72 בטיס קיבלה פנדל נוסף אחרי שנביל פקיר כדרר ברחבה והוכשל על ידי אקוניה. השופט התמהמה ולאחר בדיקה ב-VAR הצביע על הנקודה הלבנה. פקיר בעצמו ניגש לבעוט אבל נעצר על ידי יאסין בונו ואת הריבאונד בעט הצרפתי החוצה בגלישה.

נביל פקיר | Fran Santiago/Getty Images

רבע שעה לסיום ביצע ז'ולן לופטגי עוד חילוף כפול והעלה את מוניר אל חדאדי ואוסקר רודריגס. שתי הקבוצות חיפשו הכרעה עד לסיום אך לא הצליחו לכבוש. סביליה החמיצה הזדמנות להעפיל למקום הרביעי בטבלה ובטיס נתקעה במקום התשיעי. במחזור הבא תפגוש סביליה את ריאל סוסיאדד השלישית בטבלה בעוד בטיס תהיה חייבת נקודות במשחק חוץ נגד הואסקה נועלת הטבלה.

ויאריאל – לבאנטה 1:2

הקבוצה של אונאי אמרי חזרה לנצח אחרי שני מחזורים שבהם צברה נקודה בלבד, ונצמדה לפחות זמנית לריאל סוסיאדד השלישית בטבלה. מנגד, האורחת הפסידה לראשונה אחרי שלושה מחזורים ומדורגת במקום ה-12. פר נינו כבש את השער הראשון במשחק בדקה ה-19 מבישול של אלפונסו פדראסה, סמואל צ'וקווזה סידר לג'רארד מורנו את השני בדקה ה-54 וסרחיו ליאון הצליח רק לצמק, עם שער בדקה ה-73.

שחקני ויאריאל חוגגים | Quality Sport Images/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי