קומאן לפני בילבאו: "קבוצות אחרות לא מנצחות בתצוגות מרשימות"

רונאלד קומאן | David Ramos/Getty Images

לאחר שהתגלו שני חולים בנגיף בקרב הצוות המקצועי, בבברצלונה נשמו לרווחה לאחר שכל השחקנים נמצאו שליליים לקורונה. המאמן בירך על כך במסיבת העיתונאים: "תודה לאל". וגם: מסי בדרך לשיא נוסף

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

במסגרת משחק השלמה מהמחזור השני ברצלונה תתארח מחר (רביעי) ב"סן מאמס" אצל אתלטיק בילבאו, אותה ידריך לראשונה המאמן החדש מרסליניו. בינתיים, ההכנות של הקבוצה לקראת המשחק נעצרו שכן שני אנשים מהצוות המקצועי של רונאלד קומאן אובחנו כחיוביים לקורונה. לאחר משספר שעות של לחץ, הערב המועדון הודיע רשמית כי כלל שחקני הסגל עברו בדיקות לנגיף וכל התוצאות חזרו שליליות.

קומאן אמר לקראת המשחק: "יש דברים בחיים שאי אפשר לשלוט בהם. עקבנו אחרי הפרוטוקול לאור מקרי הקורונה וקיווינו שלא יהיו עוד חיוביים. תודה לאל שכולם יצאו שליליים והתכוננו למשחק מחר. האם לדחות את הבחירות לנשיאות? אני מתרכז במשחק מחר כמובן. אולי המגפה יכולה להיות סיבה טובה לשינוי התאריך. ההיבט הספורטיבי חשוב לאור מצב המועדון אבל כמובן שהבריאות קריטית וצריך לעצור את המגיפה".

על מצב הפצועים: "תמיד קשה לקבוע תאריך מתי שחקן כמו אנסו פאטי יכול לחזור כי הוא צעיר מאוד שחייב להתאושש במאה אחוז ואסור להפעיל עליו לחץ. סרג'י רוברטו יהיו זמין בסוף החודש. שניהם בדרך הנכונה ואני מקווה שנקבל אותם בחזרה בקרוב".

אנסו פאטי | Urbanandsport/NurPhoto via Getty Images

לוח הזמנים התובעמי של בארסה: "אולי איבדנו יותר מדי נקודות מחוץ לבית, אבל הקבוצה מנסה לשחק אותו הדבר גם בבית וגם בחוץ. לשלוט, לייצר מצבים, להכתיב קצב. בחוץ עשינו יותר מדי טעויות אישיות שעלו לנו בשערים. עם השחקנים שיש לי בקבוצה עלינו להיות יעילים יותר, אני שמח על השער האחרון של פרנקי דה יונג וגם על היכולת של פדרי. אבל צריך להבין – קבוצות אחרות לא מנצחות בתצוגות מרשימות ובניצחונות גבוהים. אתלטיקו, למשל, מתבססת על הגנה ויעילות".

קומאן המשיך: "לאט לאט אנחנו רואים את מה שאני רוצה מהקבוצה. יש לנו שחקנים חשובים שנפצעו ואנחנו לא בחודש הכי טוב שלנו. לא הצלחתי לשנות הרבה את ההרכב. חודש ינואר? כל קבוצה תראה כיצד ניתן לשפר את הסגל. אבל אני קודם כל חושב על להחזיר את הפצועים ולתקן את ההרכב. אני מקווה שאוכל לצרף שחקנים. לקרלס אלנייה יש אישור מהמועדון לעזוב. הוא החליט ללכת.הכנתי רשימה של שחקנים פוטנציאליים וכאלה שיכולים לעזוב".

על גריזמן: "הוא יודע את המקום שלו. אני מדבר איתו הרבה. אני אוהב אותו כי הוא שחקן שרוצה ללמוד ויודע מה עליו לשפר. אם אנחנו משחקים עם שלושה קשרים עלינו למצוא את הנוסחה עבור שלושת החלוצים. עוסמאן דמבלה משתפר, כמובן שיש את ליאו מסי. אני צריך לבחור מבין הרבה שחקנים. אי אפשר שתמיד אותם שחקנים יפתחו".

אנטואן גריזמן | Pressinphoto/Icon Sport via Getty Images

בתוך כך, בבארסה עושים הכל כדי להתמודד עם המצב הלא פשוט ובכל זאת להתחזק בינואר בבלם ובחלוץ. אריק גארסיה וממפיס דפאי מבוקשים וזה לא סוד אך נראה שבמועדון יחכו לקיץ כדי שיצטרפו ללא עלות. קומאן מוכן לוותר על ג'וניור פירפו וגם על ריקי פוץ', שבמקביל דווח היום ב"מונדו דפורטיבו" כי האריך את חוזהו עד 2023, אך כרגע אין הצעות והם צפויים להמשיך בקבוצה, לפחות הקשר שעוד עשוי לזכות מקומאן להזדמנויות. לפי ויקטור פונט, אגב, אחד המועמדים לנשיאות, הקבוצה לא תוכל להשקיע כספים גם בקיץ.

בשער "ספורט" התרכזו בליאו מסי שרשם את משחקו ה-750 במועדון ורחוק רק 18 משחקים מהפיכתו לשחקן שלבש הכי הרבה פעמים את החולצה של ברצלונה, כשכרגע צ'אבי מוביל עם 767 משחקים. "מיתוס מסי", הייתה הכותרת. "זה אושר להגיע לציון דרך כזה ומספרים כאלה עם החולצה של ברצלונה", אמר מסי.

המאזן של מסי: 524 משחקים, 138 תוצאות תיקו ו-88 הפסדים בכל המסגרות. 500 משחקי ליגה כאמור, 252 מהם בקאמפ נואו ו-248 מחוץ לבית. בליגה בלבד יש לו 369 ניצחונות – 211 בבית ו-158 בחוץ. הוא כבש 451 שערי ליגה (265 בבית ו-186 בחוץ). המאזן הטוב ביותר שלו היה עם פפ על הקווים – 138 שערים ב-136 משחקים לעומת 106 שערים ב-105 משחקים עם לואיס אנריקה.

שער "ספורט" | צילום מסך: "ספורט"

מי שכן היה יכול להכניס לא מעט כסף לקופת המועדון הוא אנטואן גריזמן שגם בעונתו השנייה מתקשה להרשים ושולב רק לתשע דקות במהלך הניצחון 0:1 על הואסקה. הצרפתי כבש חמישה שערים ב-1,334 דקות. "גריזמן לא למכירה", נכתב בשער העיתון למעלה ובמועדון בטוחים שהוא עוד יוכל להשתפר ולשנות את המצב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי