זידאן יהיה על הקווים נגד אוסאסונה, סוארס יחזור להרכב אתלטיקו

זינדין זידאן | Diego Souto/Quality Sport Images/Getty Images

מאמן ריאל שנחשף לחולה קורונה - עבר שתי בדיקות ויצא כשלילי לקורונה. ראמוס התאושש, סימן השאלה סביב הזאר שאמר: "אם הפציעות ימשכו - לא אשחק עד גיל 35". בארסה תחפש ניצחון ליגה שלישי ברציפות לראשונה העונה

(גודל טקסט)

בספרד קרובים מאוד לסיום הסיבוב הראשון. המחזור ה-18 ייצא לדרך הערב (שישי) עם משחק מרתק בין סלטה ויגו לוויאריאל כשמחר (שבת) ייערכו ארבעה משחקים ושלוש הגדולות של ספרד ישחקו. אתלטיקו מדריד שחוותה תקלה לא נעימה השבוע ומחפשת חלוץ, תארח את אתלטיק בילבאו; ברצלונה תצא למשחק חוץ בגרנאדה והאלופה ריאל מדריד, תתארח בפמפלונה אצל אוסאסונה מהתחתית.

עוד קודם לכן, בהגרלת גביע המלך, נקבע כי ברצלונה תפגוש את קורנייה שהדיחה את אתלטיקו מדריד. ריאל של זיזו, שתחת הצרפתי מעולם לא זכתה בתואר, תפגוש את אלקויאנו.

אוסאסונה – ריאל מדריד (22:00)

הבלאנקוס ימריאו למשחק כבר הערב כדי לא להיתקל בסופגת השלגים שהכתה בחצאי האי האיברי. ריאל קיבלה בשורות טובות כאשר המאמן זינדין זידאן שנחשף לחולה קורונה, יוכל לעמוד על הקווים לאחר שעבר שתי בדיקות קורונה ויצא שלילי. הוא העביר את האימון המסכם וגם התייצב כרגיל למסיבת העיתונאים. מחר, אגב, ימלאו בדיוק חמש שנים למשחקו הראשון של הצרפתי על הקווים כמאמן ריאל, שהביסה 0:5 את דפורטיבו לה קורוניה.

"נבדקתי פעמיים ונמצאתי שלילי לקורונה וזה הכל", פתח ואמר זידאן לתקשורת, "הצוות עשה עבודה מדהימה ואנחנו מתכוננים למשחק כרגיל ותמיד ערוכים ונערכים לכל תרחיש שלא יהיה. אנחנו גם מודעים למזג האוויר ומקווים שנוכל לשחק, בידיעה שהתנאים יהיו מאוד שונים נגד אוסאסונה מאשר במשחקים אחרים".

כשנשאל זידאן על עתידו של סרחיו ראמוס, השיב: "אני מקווה שהמועדון יצליח לסכם על הארכת חוזי השחקנים בהקדם. בינתיים סרחיו ראמוס כאן איתנו".

זידאן מצפה לבשורה על הישארותו. ראמוס | Denis Doyle/Getty Images

האלופה תחסר את דני קרבחאל המושעה וכן את רודריגו הפצוע, אך מנגד הקפטן סרחיו ראמוס שהחמיץ את הניצחון 0:2 על סלטה ויגו – ישוב להרכב, כאמור על רקע הדיווחים הבלתי פוסקים על עזיבתו האפשרית. טוני קרוס ירשום ציון דרך עם משחקו ה-300 במועדון. נראה כי מרקו אסנסיו ולוקאס ואסקס שכבשו ובישלו זה לזה ביום שבת, ימשיכו ב-11.

סימן השאלה, כמו תמיד, הוא סביב אדן הזאר שהסתפק בעלייה מהספסל למשך דקות מועטות. אתמול הוא אף זרק משפט שלא יעשה טוב לאף אחד בקבוצה כשאמר בריאיון קצר: "אם הפציעות יימשכו, לא אשחק עד גיל 35". הבלגי סיפר גם על הערצתו לחואן רומן ריקלמה, הפליימקר הארגנטינאי הנהדר לשעבר. זידאן הבהיר היום כי הוא לא משוכנע שהזאר כשיר ל-90 דקות.

היריבה מגיעה למשחק אחרי שאמנם עברה שלב בגביע המלך אך לא ניצחה בליגה כבר זמן רב – עשרה משחקים ליתר דיוק, מאז ה-0:1 על אתלטיק בילבאו בסוף אוקטובר. והתוצאה: מדורגת במקום ה-19, הלפני אחרונה בטבלה. אוסאסונה נכנעה לריאל בכל שבעת המשחקים האחרונים ביניהן בכל המסגרות ולא ניצחה אותה כמעט עשור – מאז ה-0:1 ב-30 בינואר 2011 אז עמד על הקווים ז'וזה מוריניו. כמו כן,

אדן הזאר | Diego Souto/Quality Sport Images/Getty Images

גרנאדה – ברצלונה (19:30)

הקבוצה של רונאלד קומאן לא הצליחה לנצח העונה שלושה משחקי ליגה רצופים וזו המטרה הברורה שלה. בארסה כבר קפצה למקום השלישי בטבלה ורוצה לשכוח מחוסר היציבות שאפיין אותה. ברשימת הפצועים אין חדש: אנסו פאטי, סרג'י רוברטו, ג'רארד פיקה וסרג'י רוברטו הם פצועים ארוכי טווח.

ליאו מסי יוכל שכבש צמד גדול ב-2:3 על בילבאו, יוכל לטפס לראשונה העונה לראש טבלת המבקיעים. העונה מסי רשם 72 איומים אל עבר השער (17 משחקי ליגה) מתוך 122 של ברצלונה. "החיוך של מסי הוא האשליה של ברצלונה", נכתב ב"ספורט". ב-12 משחקים נגד היריבה, הארגנטינאי רשם לא פחות מ-12 שערים ועוד שלושה בישולים. לזכותו שני שלושערים ועוד שני צמדים.

לקראת המשחק אמר המאמן רונאלד קומאן במסיבת עיתונאים: "הדבר החשוב ביותר עבורנו הוא להתקדם ממשחק למשחק. אנחנו משתפרים וגם אפשר לראות שחקנים כמו פדרי שמתפתחים היטב ובגילו אף אחד לא ציפה שהוא ישחק כל כך הרבה".

לקראת חלון ההעברות, בזמן שברצלונה נדרשת לשחרר שחקנים כדי לצרף מחליפים, אמר קומאן: "כבר שוחחנו עם השחקנים שאני חושב שעדיף להם לעזוב כדי לקבל דקות במקום אחר". כידוע, מדובר בין השאר בג'וניור פירפו ובריקי פוץ'.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1026037

היריבה גרנאדה כבר גברה על בארסה בביתה 0:2 בעונה שעברה, מדורגת במקום השביעי בטבלה אם כי די עייפה אחרי שרק בהארכה הצליחה לגבור על לאונסה בגביע המלך. החלוץ דרווין מאצ'יס שכבש את שער הניצחון הדרמטי בדקה ה-116, עשוי להיעדר בשל פציעה.

אתלטיקו מדריד – אתלטיק בילבאו (17:15)

הקבוצה של צ'ולו סימאונה, מוליכת הטבלה הגאה מחפשת ניצחון ליגה חמישי ברציפות שישכיח מעט את הבושה מאמצע השבוע כאשר הקולצ'ונרוס הודחו בבושת פנים מהגביע על ידי קורנייה מהליגה השלישית. לואיס סוארס שקיבל מנוחה יחזור להרכב ויחפש את שער הליגה העשירי שלו. ז'ואאו פליקס שהוחלף בשל פציעה וקרסולו התנפח – התאמן ועשוי להיכלל בסגל אם כי לא בטוח שיפתח. קיירן טריפייר (מושעה לאור פרשת ההימורים) והקטור הררה הפצועים – ייעדרו בוודאות.

סימאונה סיפר שקבוצתו לא הצליחה להתאמן לקראת המשחק בגלל הקור והשלג, ולאחר מכן התייחס לגביע: "הפסד הוא תמיד כואב. קשה לנסות להסביר רגשות במילים, זה נורמלי שכל אחד מפרש את זה אחרת. אני שמח באתלטיקו, התגברנו על שנת מעבר ויש לנו שנה טובה בליגה. אני תמיד מדבר עם הבוסים שלי. בילבאו קבוצה חזקה וראינו את זה נגד ברצלונה".עבור "האריות" מדובר במשחק שני בתפקיד למאמן מרסליניו וקרב קשה נוסף אחרי ההפסד 3:2 לברצלונה. ב-16 המפגשים האחרונים בין הקבוצות ניצחה הקבוצה הבאסקית פעם אחת בלבד.

לואיס סוארס | CESAR MANSO/AFP via Getty Images

סביליה – ריאל סוסיאדד (15:00)

קרב גדול בפיחואן בין שתי קבוצות רוצות להגיע לליגת האלופות. הקבוצה של ז'ולן לופטגי מדורגת רק במקום השישי כשאכזבה עם תיקו 1:1 נגד בטיס. מולה, הקבוצה הבאסקית (מדורגת במקום הרביעי) שניצחה רק פעם אחת ב-11 המשחקים האחרונים בכל המסגרות. דויד סילבה שהחמיץ העונה כבר שישה מחזורי ליגה בשל פציעה, נמצא שוב בספק. בצל של סביליה, איבן ראקיטיץ' עשוי לשוב להרכב. בספרד נכתב על כך שהקשר מתנדנד בין ה-11 לבין הספסל לאורך כל העונה הזו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי