בוסקטס: "קרובים לזכות בתואר הראשון של העונה". קומאן דרוך

סרחיו בוסקטס | Jose Breton/Pics Action/NurPhoto via Getty Images

ברצלונה מסיימת את הכנותיה לחצי גמר הסופר קאפ נגד סוסיאדד (רביעי, 21:50 בספורט4), הקשר מרוצה: "הקבוצה בטוחה בעצמה וטובה יותר מתחילת העונה". המאמן הבהיר: "אנחנו לא פייבוריטים, אך הקבוצה התרגלה להצלחות"

(גודל טקסט)

"סופר ברצלונה רוצה לזכות בסופר קאפ": זו הכותרת הבוקר (שלישי) בעיתון הקטלוני "ספורט", לקראת חצי הגמר הראשון של המפעל שיפגיש מחר בעיר קורדובה בין ברצלונה לריאל סוסיאדד (החל מ-21:50 בשידור ישיר בספורט4), לאחר שהמשחקים שתוכננו להיערך בערב הסעודית נשארו בספרד בעקבות התפרצות נגיף קורונה. ארבע הקבוצות שמשתתפות השנה בסופר קאפ הספרדי הן האלופה ריאל מדריד, סגניתה ברצלונה ושתי פיינליסטיות הגביע הספרדי בעונה שעברה, אתלטיק בילבאו וריאל סוסיאדד שרק באפריל הקרוב ישחקו על התואר – שנה פחות שבועיים מהתאריך המקורי בעקבות התפרצות נגיף קורונה.

כפי שניתן היה להבין מכותרת העיתון "ספורט", בברצלונה מאוד מרוצים מהשיפור הניכר ביכולת הקבוצה ומכאן שגם בתוצאות האחרונות: מאז ה-1:1 הביתי והמאכזב נגד אייבר ב-29.12, ב-2021 ניצחה ברצלונה את שלושת משחקיה והאחרון אף היה 0:4 מרשים על גרנאדה. חשוב לזכור, למרות הכל, שבליגה הספרדית ברצלונה בפיגור של ארבע נקודות מהמוליכה אתלטיקו מדריד, שעליה להשלים שלושה משחקים חסרים.

הקפטן ליאו מסי שעלה לאחרונה לראש טבלת הפיצ'יצ'י ונמצא בכושר מצוין, ירצה לזכות בתואר ה-37 שלו – בדיוק כמו מאקסוול ואנדרס אינייסטה. רק דניאל אלבס מקדים אותי בכדורגל האירופי כאשר המגן, אקס ברצלונה, זכה ב-42 תארים.

"סופר בארסה בדרך לסופר קופה" | צילום מסך, "ספורט"

ריאל סוסיאדד אמנם הייתה ההפתעה הגדולה של ה"לה ליגה" בשבועות הראשונים של העונה, אולם מאז איבדה את הפסגה וכבר הידרדרה למקום החמישי בעקבות ניצחון אחד בלבד בתשעת המשחקים האחרונים. הקשר סרחיו בוסקטס אמנם לא מזלזל בבאסקים, אך הצהיר: "אנחנו מאוד קרובים לזכו בתואר הראשון של העונה ואנחנו נגיע למפגש בשיא האמונה. אנחנו בתקופה טובה ואנחנו מקווים שזה ישתקף בטורניר הקרוב".

עוד אמר בוסקטס, שרשם ציון דרך ענק עם משחקו ה-600 בברצלונה: "לא פתחנו את העונה בצורה טובה ולא השגנו את התוצאות שרצינו, אבל הדרך שלנו תמיד הייתה שם ופשוט לא ניצלנו הזדמנויות ולא תרגמנו את היכולת שלנו לכדי ניצחונות. כעת הקבוצה נראית טוב יותר, בטוחה בעצמה, אנחנו מגיעים ליותר מצבים וגם כובשים יותר שערים וכך הכל קל יותר".

הבלם רונלד ארואחו, שהחמיץ את הניצחון בסוף השבוע לאחר שנפצע בחימום והוחלף על ידי סמואל אומטיטי, נכלל בסגל של רונלד קומאן למשחק וגם צפוי לפתוח בהרכב. על הספסל יישב הקשר הצעיר אילאיש מוריבה, שלא זכה לערוך הופעת בכורה בשבת.

רונאלד קומאן אמר לקראת המשחק: "סוסיאדד קבוצה חזקה מאוד עם רעיונות ברורים. במהלך הניצחון שלנו מולם שיחקנו פנטסטי במחצית הראשונה אך לאחר מכן הם עשו לנו הרבה בעיות. זה משחק נגד קבוצה חזקה. לכל ארבע המשתתפות בחצי הגמר יש מנטליות מנצחת. אנחנו רוצים להמשיך בתדמית שיצרנו לאחרונה. אנחנו צומחים בכל ההיבטים, יש הצטרפות טובה ממרכז השדה ויש לנו את האיכות כדי לפגוע בכל הגנה. אנחנו יציבים גם מאחורה. זו הזדמנות טובה להראות שאנחנו בדרך הנכונה. ברצלונה התרגלה לזכות בתארים. זה לא התואר החשוב ביותר אבל אנחנו רוצים לנצח. נעשה הכל כדי להגיע לגמר".

על כך שמסי הוחלף נגד גרנאדה: "היו כמה שחקנים שסבלו מאי נוחות קלה באותו ערב – מסי אחד מהם וכך גם דה יונג ודסט. כולם זמינים למחר וכך גם רונאלד אראוחו". המאמן נשאל על שינוי אפשרי בעמדה בין הקורות אך רמז שמארק אנדרה טר שטגן יפתח: "אין סיבה לשנות הרבה. נעשה את המקסימום".

ליאו מסי | Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images

על גמר אפשרי נגד ריאל מדריד: "אני לא רוצה לדבר על זה כשאנחנו רק בחצי הגמר. אנחנו צריכים לנצח קודם כל ולראות מי תהיה היריבה. עלינו לעשות משחק נהדר כדי לנצח". עוד אמר: "אני לא חושב שאנחנו פייבוריטים. האם זכייה בתואר תהיה צעד גדול? אני לא חושב כך, כדורגל הוא נדיר ומשתנה במהירות. זה ייתן לנו ביטחון אבל שוב אנחנו לא מתעסקים בזה".

התוכניות של ברצלונה לינואר

במקביל, ברצלונה עוד מקווה להתחזק בחלון ההעברות שנפתח לאחרונה והמטרה שלה תהיה לצרף חלוץ, אלא שלשם כך היא תצטרך לפחות להשתחרר משניים שחקניה, כשהמטרה היא לחסוך את שכרם של ג'וניור פירפו וריקי פוץ' שקיבלו אישור לעזוב. זה לא סוד שהשם החם הוא של חלוץ ליון ונבחרת הולנד ממפיס דפאי, אבל בינתיים האחריות נופלת על אנטואן גריזמן ומרטין בריית'וויט.

בריית'וויט הגיע בעונה שעברה בעסקה שכבר אז הוגדרה כתמוהה למדי, אולם הביקורות כלל לא מרתיעות אותו וגם הדיווחים על החיפוש של קומאן אחר חלוץ לא פוגעים בו: "ככה אמור לפעול מועדון גדול, זה טבעי לגמרי שהמאמן של המועדון הגדול בעולם רוצה להתחזק. אי אפשר לסמוך על סגל קטן לאורך עונה שלמה, לחזק את הסגל וליצור תחרות זו הדרך הכי טובה להוציא את המיטב. זה בכלל לא מפחיד אותי (שעשוי להצטרף חלוץ), זה נותן לי מוטיבציה".

מרטין בריית'וויט
בריית'וויט. לא חושש מפגיעה במעמדו | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי