המופע של טר שטגן: ברצלונה עלתה לגמר אחרי 2:3 על סוסיאדד בפנדלים

צפו בתקציר: דרמה ענקית בחצי גמר הסופרקופה בקורדובה. ללא מסי, הקטאלונים והבאסקים נפרדו בתיקו 1:1 אחרי 120 דקות, הגרמני כיכב והדף שלושה פנדלים. דה יונג כבש ראשון (39) אויארסאבל השווה (59)

(גודל טקסט)

ללא מסי, ברצלונה פגשה הערב (רביעי) בקורדובה, את ריאל סוסיאדד בחצי גמר הסופרקופה הספרדי. קומאן לא קיווה שכך תראה הקבוצה שלו, ובוודאי היה מעדיף שלא להיגרר למשחק שארך 120 דקות ודו קרב פנדלים דרמטי, אך בזכות מופע של השוער הגרמני, מארק אנדרה טר שטגן, ברצלונה השיגה את הכרטיס לגמר הסופרקופה היוקרתי.

המשחק נפתח בשליטה באסקית, אך ברצלונה התעוררה לקראת סיום המחצית הראשונה ובדקה ה-39, גריזמן מצא את דה יונג עם כדור ענק, ההולנדי שלח בעיטה גדולה מהאוויר והעלה את בארסה ליתרון 0:1. במחצית השנייה, סוסיאדד שוב חזרו לענייננים ובדקה ה-59, אויארסאבל סחט כדור עונשין בזכות נגיעת יד, ניגש לנקודה הלבנה וכבש את שער השוויון. 1:1.

ברצלונה וסוסיאדד סיפקו משחק מלא מצבים וקצב נהדר, אך לא הצליחו להכריע את המשחק בתום 90 דקות. בהארכה, אדנן ינוזאי שעלה מהספסל כמעט כבש פעמיים, אך בשני המקרים נעצר ע"י השוער הגרמני האדיר.

בתום 120 דקות, הקבוצות המשיכו לדו קרב הפנדלים. טר שטגן עצר בצורה מדהימה את שתי הבעיטות הראשונות של סוסיאדד, והשלישית נעצרה בקורה. בצד של ברצלונה דה יונג החמיץ את הראשונה, דמבלה ופיאניץ' כבשו את הבעיטות הבאות, ואת הבעיטה הרביעית גריזמן החמיץ. מרינו וינוזאי נתנו תקווה קטנה לסוסיאדד עם שני כיבושים, אך ריקי פוץ' שעלה מהספסל סיים את הסיפור עם הפנדל המכריע ושלח את ברצלונה לחגיגות. 2:3 בדו הקרב הפנדלים, ברצלונה מעפילה לגמר הסופרקופה.

ליאו מסי על ספסל ברצלונה | CRISTINA QUICLER/AFP via Getty Images
האצטדיון בקורדובה | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

מהלך המשחק

המשחק יצא לדרך. סוסיאדד הגיעה מוכנה למשחק ומפעילה לחץ גבוה על ברצלונה. כבר בדקה השלישית, אויארסאבל הרים נפלא, איסאק ברח לאראוחו והתרומם לנגיחה, אך לא הצליח להסתדר עם הגוף והכדור יוצא החוצה. בדקה השישית מונריאל מכשיל את דה יונג, דמבלה מרים כדור חופשי שלא מוצא את הכתובת. בדקה ה-11, עוד מצב מסוכן לסוסיאדד. פורטו מקבל כדור על קצה הרחבה, מתנער מלנגלה ושולח בעיטה שטוחה וזחקה לפינה השמאלית, אך מפספס את הקורה בכמה סנטימטרים. רבע שעה של כדורגל מאחורינו, ברצלונה שולטת בכדור יותר, אך הבאסקים מגיעים ליותר מצבים.

סוסיאדד הקבוצה הטובה כרגע על הדשא. מונריאל מקבל כדור עקב נהדר באגף הימני ומתחיל לרוץ. הוא מרים הרמה קשה לאיסאק שמגיע בקושי לכדור ומחזיר אותו להגנת ברצלונה. בדקה ה-16, מצב ראשון לבארסה. דמבלה פורץ נהדר מהאגף הימני, עובר בין שני שחקנים ושולח בעיטה אך נעצר ע"י ההגנה. מן העבר השני, ההגנה של ברצלונה מחוררת, איזאק פורץ נהדר את ההגנה אך פוגש את טר שטגן שמסתיר לו את השער והודף את הכדור. קצב טוב על הדשא

ברצלונה מתחילה להתעורר ומגיעה למצב הראשון שלה הערב. בוסקטס מוסר ללנגלה במרחק של כמעט 30 מטר מהשער, הצרפתי שולח בעיטה חזקה לפינה הימנית אך מפספס את הקורה. בדקה ה-25, בריית'ווייט מקבל כדור באגף השמאלי ושולח בעיטה חזקה מהאוויר לפינה הימנית, אך הזווית קשה מדי ורמירו הודף בקלילות. עוד התקפה טובה של ברצלונה בדקה ה-28. פרנקי דה יונג פורץ מהאגף ומרים כדור לבריית'ווייט שנוגח בעוצמה לפינה הרחוקה אך מפספס את השער.

סרחיו בוסקטס | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images
אנטואן גריזמן, אנדוני גורוסאבל | CRISTINA QUICLER/AFP via Getty Images

מתקרבים לסיום המחצית. ברצלונה השתלטה על המשחק באופן מוחלט בדקות האחרונות אך לא הגיעה למצבים. בדקה ה-39, השער הגיע. כדור עומק נפלא של בריית'ווייט לאנטואן גריזמן, שפרץ מהאגף השמאלי ושיגר הרמה נפלאה לפרנקי דה יונג, ההולנדי שלח בעיטה מהאוויר בנגיעה מעל השוער לתוך השער. 0:1 מדהים לברצלונה, התקפה נפלאה של הקטאלונים. ברצלונה יורדת למחצית עם יתרון חשוב.

אנטואן גריזמן , פרנקי דה יונג | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

מחצית שנייה

המחצית השנייה יצאה לדרך בקורדובה ללא חילופים.בדקה ה-48, רגע דרמטי. הרמה של אויארסאבל פגעה בידו של דה יונג, השופט הצביע על הנקודה הלבנה וה-VAR נכנס לפעולה, והסכים עם השופט. אויארסאבל בן ה-23 ניגש לכדור העונשין מול טר שטגן, שלח בעיטה שטוחה לפינה הימנית, הגרמני מזנק לפינה השנייה וסוסיאדד משווה ל-1:1! המשחק נפתח מחדש!

מיד עם השריקה לחידוש המשחק פרנקי דה יונג משתלט על הכדור ופורץ את ההגנה של סוסיאדד עם כוח מתפרץ אדיר, הוא חודר לרחבה, עושה הטעיית בעיטה וזורק שחקן הגנה, אך נוגע בכדור פעם אחת יותר מדי והכדור נלקח מרגליו. דה יונג בועט ופוגע בעקב אכילס של המגן, השופט שורק לעבירה.

ריאל סוסיאדד נגד ברצלונה | Fran Santiago/Getty Images

בדקה ה-63, עוסמאן דמבלה שנראה מאוד מעורב היום על כר הדשא, פרץ בין שני השחקנים ושחרר בעיטה לפינה הימנית אך פספס את החיבור. רבע שעה לסיום המשחק, ברצלונה לוחצת חזק על סוסיאדד ופרנקי דה יונג ללא ספק המצטיין עד כה ונמצא בכל מקום על המגרש. ברצלונה וסוסיאדד לא הגיעו למצבים מסוכנים עד לסיום, השופט הוסיף רק דקה אחת בתוספת, המשחק הולך להארכה!

הארכה

בדקה ה-93, מצב ענק לסוסידאד. המחליף אסלדואה שלח בעיטה אדירה מחוץ לרחבה לחיבור הימני, טר שטגן התעופף באוויר והדף את הכדור לקרן. הצלה מדהימה. בדקה ה-99, פספוס אדיר לברצלונה. גריזמן חטף נהדר את הכדור במרכז המגרש והוציא את בארסה למתפרצת של ארבעה שחקנים, אך מסר מסירה רעה לדמבלה, שבעט עם הרגל החלשה בעיטה שטוחה שנעצרה בקלות אצל רמירו. בדקה ה-110, עבירה מסוכנת לזכות ברצלונה ממש על קצה הרחבה. גריזמן שלח בעיטה חזקה אך נעצר בחומה. מן העבר השני סוסיאדד יצאה להתקפה במהירות הבזק, ינוזאי הוציא כדור רוחב מושלם לאויארסאבל, אך הקשר ניסה לבעוט מהאוויר, בעיטה שלא הצליחה ונעצרה אצל טר שטגן. קצב נהדר.

בסופרקופה נגד ריאל סוסיאדד | CRISTINA QUICLER/AFP via Getty Images

ינוזאי עולה מהספסל ומביא איתו אנרגיות למשחק. הבלגי המוכשר פרץ מהאגף הימני ממחצית המגרש של סוסיאדד ורץ כמעט 60 מטר עד השער של בארסה. ינוזאי שלח בעיטה עם החלק החיצוני של הרגל השמאלית, אך טר שטגן בהינף יד דחף את הכדור לקרן. עוד הצלה אדירה של הגרמני. בדקה ה-118, המשחק כמעט הוכרע לטובת סוסיאדד. ריקי פוץ' נעזר בידו כדי לצאת למתפרצת, והשופט פסק על בעיטה חופשית לבאסקים. ינוזאי ניגש לבעיטה מכמעט 30 מטרים, סובב כדור מדהים ברגל שמאל לפינה הרחוקה והרעיד את הקורה. בעיטה פשוט אדירה שהייתה יכולה בקלות להיגמר בשער.

צמד הפרשנים שלנו, אורי אוזן ושרון דוידוביץ' קבעו שסוסיאדד הייתה הקבוצה המסוכנת יותר היום. קשה להתווכח איתם. השופט שורק לסיום המשחק. הולכים לדו קרב פנדלים.

דו קרב פנדלים

באוטיסטה החטיאו את הבעיטה הראשונה, פרנקי דה יונג החטיא את הבעיטה הראשונה. מיקל אויארסאבל החמיץ את הבעיטה השנייה, עוסמאן דמבלה כבש את הבעיטה השנייה לזכות ברצלונה. 0:1. וויליאן החמיץ את הבעיטה השלישית, פיאניץ' כבש את הבעיטה השלישית לזכות ברצלונה. 0:2. מרינו כבש את הבעיטה הרביעית לזכות סוסיאדד 2:1. גריזמן החמיץ את הבעיטה הרביעית לזכות ברצלונה. 1:2. ינוזאי כבש את הבעיטה החמישית לזכות סוסיאדד. 2:2. ריקי פוץ' כבש את הבעיטה החמישית לזכות ברצלונה. 2:3 בסיום.

הרכבים

ברצלונה: מארק-אנדרה טר שטגן, רונאלד אראוחו, אוסקר מינגסה (ג'וניור פירפו), קלמון לנגלה, ג'ורדי אלבה, סרחיו בוסקטס (90, ריקי פוץ'), פרנקי דה יונג, פדרי (90, מירלאם פיאניץ'), עוסמאן דמבלה, אנטואן גריזמן, מרטין בריית'ווייט (76, פרנסיסקו טרינקאו).

ריאל סוסיאדד: אלכס רמירו, אנדוני גורוסאבל (חוסבה אסלדואה, ג'ון באוטיסטה), איגור סובלדיה, רובין לה נורמנד, נאצ'ו מונריאל, אנדר גווארה (מרטין זומיבנדי), מיקל מרינו, חון גורידי (אנד'ר בארנטחאה), מיקל אויארסאבל, פורטו (אדנן ינוזאי), אלכסנדר איסאק (וויליאן ג'וזה).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי