שכחה מהגביע: 1:4 לריאל מדריד על אלאבס, הזאר הבקיע

אדן הזאר חוגג | Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images

ללא זידאן שנדבק בקורונה, הבלאנקוס שמה מאחוריהם את ההדחה נגד אלקויאנו ורשמו ניצחון חשוב בביתם של הבאסקים. צמד לבנזמה, קאסמירו הוסיף. סביליה ניצחה 0:3 את קאדיס, אן-נסירי הפך לפיצ'יצ'י החדש עם שלושער

(גודל טקסט)

עונת 2020/21 בליגה הספרדית בעיצומה, והערב (שבת) המחזור ה-20 נמשך עם מספר קבוצות צמרת שחייבות נקודות כדי להמשיך במאבק על התואר ועל המקומות המובילים למפעלים האירופאים. במוקד היום, ריאל מדריד שמה מאחוריה את ההדחה מהגביע עם 1:4 על אלאבס. לפני כן, ויאריאל סיימה בתיקו מאופס נגד הואסקה, סביליה נהנתה משלושער גדול של יוסף אן-נסירי וניצחה 0:3 את קאדיס ללא כל קושי. ריאל סוסיאדד ובטיס נפרדו בתיקו 2:2 דרמטי.

אלאבס – ריאל מדריד 4:1

שלושה ימים בלבד חלפו מאז שאלופת ספרד הובכה בגדול כאשר הודחה מגביע המלך לאחר שהפסידה לאלקויאנו מהליגה השלישית. הערב, נראה שהבלאנקוס שכחו מכל מה שקרה, ובתוך מחצית אחת הכניעו את אלאבס בביתה. זינדין זידאן שנמצא חיובי לקורונה לא נכח במשחק ועל הקווים עמד עוזרו דויד בטוני. השחקנים בלבן מצאו את הרשת לאחר רבע שעה של משחק, זאת לאחר שטוני קרוס הרים כדור קרן מדויק לראשו של קאסמירו, והקשר הברזילאי כבש את שערו החמישי העונה בכל המסגרות.

הלחץ של ריאל על השער של פרננדו פאצ'קו נמשך בכל דקות המחצית הראשונה, ובדקה ה-41 אדן הזאר הכניס כדור עומק לקארים בנזמה, ששלח בעיטה לרשת אחרי ביצוע אישי נפלא. בתוספת הזמן של החצי הראשון הגיע תורו של הזאר להיכנס לרשימת הכובשים, והבלגי עשה זאת בהצלחה לאחר שניצל הגנה רעה מצדה של אלאבס.

צמד נהדר לבנזמה במשחק | Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images

בפתיחת המחצית השנייה נראה שהקבוצה מבירת ספרד הורידה מעט את הרגל מהגז, מה שאפשר לחוסלו בדקה ה-59 לצמק את התוצאה עם נגיחה מוצלחת, אך בנזמה מנע כל קאמבק אפשרי של המארחים ען שערו השני במשחק בדקה ה-70 וחתם את הניצחון. במחזור הקרוב צפוי לריאל משחק ביתי נגד לבאנטה (30.1) והיא תקווה לצמצם את הפער בצמרת שוב.

סביליה – קאדיס 0:3

הקבוצה של ז'ולן לופטגי המשיכה בתנופה הגדולה כשהשיגה את ניצחון הליגה הגבוה ביותר שלה. האנדלוסים שניצחו בחמישה משבעת משחקי הליגה האחרונים, העפילו למקום השלישי בטבלה. הגיבור שוב היה יוסף אן נסירי, החלוץ שנמצא בכושר מצוין ולא בכדי מבוקש בפרמיירליג. החלוץ המרוקאי כבש שלושער, השני שלו החודש, והגיע ל-12 שערי ליגה – יותר מכל אחד אחר.

35 דקות החזיקה האורחת מעמד ואז הגיע החלוץ וכבש פעמיים. בדקה ה-35 הגיע הראשון וכעבור ארבע דקות הוא נהנה מבישול של סוסו. בדקה ה-62 הוא ניצל הרחקה גרועה של ההגנה ונגח את השלישי. כעבור שלוש דקות החלוץ כבר חלם על רביעייה אך שער נוסף שלו נפסל בשל נבדל אחרי התערבות של ה-VAR. במחזור הבא תפגוש סביליה את אייבר במשחק חוץ.

יוסף אן נסירי חוגג | CRISTINA QUICLER/AFP via Getty Images
יוסף אן נסירי חוגג עם שחקני סביליה | CRISTINA QUICLER/AFP via Getty Images

ריאל סוסיאדד – בטיס 2:2

בעוד שלושה ימים השתיים יפגשו גם במסגרת שלב שמינית גמר הגביע ובינתיים הן סיפקו דרמה אדירה. הקבוצה מחבל הבאסקים כבר הובילה 0:2 בביטחה אך סוגרת עשרה מחזורי ליגה עם ניצחון בודד ועל כן התרחקה משמעותית מהצמרת. המחצית הראשונה הסתיימה בתיקו 0:0 ולא בישרה על העתיד לבוא.

בדקה ה-48 אלכסנדר איסק ניצל שגיאה של ג'ואל רובלס וכבש. כעבור תשע דקות הוא בישל באומנות למיקל אויארסבאל שהקפיץ באלגנטיות עם שערו השמיני העונה. גמור? תחשבו שוב. חואקין עלה מהספסל (78) ובישל את השער המצמק של סרחיו קנאלס ארבע דקות לסיום. בתוספת הזמן הקפטן הוותיק השווה בעצמו (90+2) אחרי בישול של כריסטיאן טאיו.

שחקני סוסיאדד. חגגו מוקדם מדי | Alex Caparros/Getty Images

הואסקה – ויאריאל 0:0

דווקא אחרי שני ניצחונות חשובים בליגה, ויאריאל מעדה במחזור שעבר עם תיקו דרמטי עבורה נגד גרנאדה, כאשר בדקה ה-92 פאקו אלקאסר החמיץ פנדל ומנע ניצחון של הצוללת הצהובה. הערב, הקבוצה של אונאי אמרי שוב רשמה משחק מאכזב, כאשר הפעם היא לא הצליחה לכבוש נגד נועלת הטבלה, שמצדה לא ניצחה מאז המחזור ה-13 והגיעה להתמודדות אחרי ארבעה הפסדים רצופים.

למשחק הערב, אמרי נאלץ להתמודד עם מספר חיסורים משמעותיים בשל פציעות, כאשר ג'רארד מורנו נותר בחוץ, כמו גם מריו גאספר הוותיק וסמואל צ'וקואזה. קרלוס באקה פתח בחוד של הצהובים, אך מי שהצטיין עבור הקבוצה האורחת היה דני פארחו, שיצר מספר מצבי הבקעה טובים עבור החברים שלו, כולל אחד גדול למוי גומס לקראת סיום המשחק, אך שום שחקן לא הצליח להכניע אלברו פרננדס בן ה-22 בין הקורות של הואסקה.

מוי גומס. החמצה גדולה של שחקן הכנף | Eric Alonso/Getty Images

הבאסקים שניצחו פעם אחת בלבד בתשעת המשחקים האחרונים – השיגו שלוש נקודות במשחק הביתי אחרי מחצית מאופסת ומורטת עצבים ונצמדו לוויאריאל החמישית בטבלה. דויד סילבה עדיין פצוע וחווה עונה לא פשוט במדי הקבוצה מסאן סבסטיאן, אך יש שחקנים אחרים שיעשו את העבודה.

בדקה ה-48 אלכסנדר איסק כבש את השער הראשון אחרי שגיאה של ג'ואל רובלס, וכעבור תשע דקות בישל בכדור עומק נהדר למיקל אויארסבאל שהקפיץ באלגנטיות מעל השוער את שערו השמיני העונה בליגה. הקבוצות יפגשו גם בשלב 16 האחרונות בגביע באמצע השבוע.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי