ריאל ניצחה 1:2 את הואסקה בזכות צמד של וראן, 0:3 סוער לסביליה

רפאל וראן חוגג עם שחקני ריאל מדריד | PAU BARRENA/AFP via Getty Images

הבלם כבש שער ניצחון חשוב (84) וסייע לאלופה, בסגל חסר - לבצע מהפך נגד האחרונה. דג'נה ביצע עבירה מכוערת על אוקמפוס והורחק וכך גם המאמנים. האנדלוסים גברו על חטאפה והם במקום ה-3. שער בכורה אדיר לפאפו גומס

(גודל טקסט)

המחזור ה-22 בליגה הספרדית נמשך היום (שבת) עם ארבעה משחקים, כאשר במרכזי ביניהם האלופה ריאל מדריד ביצעה מהפך נגד הואסקה והצליחה לנצח 1:2 ולחזור למקום השני לפחות זמנית. במשחק הראשון, לבאנטה וגרנאדה נפרדו ב-2:2 דרמטי. במשחק שנעל את הערב, סביליה גברה 0:2 על חטאפה עם שער אדיר של פאפו גומס בהופעת הבכורה בליגה, אלא שלוקאס אוקמפוס סבל מפציעה לא פשוטה. אלצ'ה חזרה מפיגור כפול ל-2:2 נגד ויאריאל.

הואסקה – ריאל מדריד 2:1

אלופת ספרד הגיעה למשחק במצב רוח שפוף במיוחד לאחר ההפסד הקודם ובסגל קצר של 17 שחקנים בלבד, כשרק שניים מהמחליפים (מרסלו ומריאנו) הם מהקבוצה הראשונה והצליחה לגרד ניצחון בשיניים עם "רמונטדה – מהפך". בכך, זמנית, היא חזרה למקום השני בטבלה, כשיש לה עוד שלושה משחקי ליגה לפני המבחן הגדול נגד אטאלנטה בשמינית גמר ליגת האלופות. האלופה חייבת להשתפר.

ויניסיוס זכה למקום בהרכב בליגה לאחר כמעט חודשיים. האחרונה בטבלה פתחה עם ביטחון רב וסיכנה את השער של טיבו קורטואה, בעוד הבלאנקוס החזיקו יותר בכדור אך לא הצליחו לייצר מצבים. הברזילאי ניסה להקפיץ באחד על אחד מול השוער אחרי כדור אומן של טוני קרוס אך היה בנבדל וניסיון ראשון הגיע רק בדקה ה-34 כשקארים בנזמה השתחרר לבעיטה אך הכדור השטוח נעצר על ידי השוער.

בדקה ה-46 הואסקה כמעט כבשה אך הכדור נעצר במשקוף. כעבור שתי דקות האחרונה בטבלה היממה את האלופה עם שער אדיר – חאבי גלאן קיבל את הכדור בצד שמאל ושלח בעיטה אדירה לקורה ופנימה, 0:1 להואסקה, שער בכורה שלו בליגה הספרדית הבכירה – ועוד איזה שער! האלופה איבדה את זה לגמרי. בדקה ה-50 רפא מיר בעט מהאוויר למשקוף של קורטואה כשכל מתפרצת של המארחת ממש כמו חצי גול.

חאבי גלאן, לוקה מודריץ' | PAU BARRENA/AFP via Getty Images
שחקני הואסקה חוגגים | PAU BARRENA/AFP via Getty Images
זינדין זידאן | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

למזלם, הבלאנקוס חזרו מהר מאוד. בנזמה שלח כדור חופשי אדיר למשקוף ורפאל וראן הקדים את כולם ונגח לרשת, 1:1. בדקה ה-59 מבצע סולו של מרקו אסנסיו הסתיים בבעיטה יפה אך לא מספיק מדויקת. מיר המשיך לסכן את ריאל ובדקה ה-63 נגח בעוצמה לשער וקורטואה הדף לקרן.

בדקה ה-68 ריאל כמעט ביצעה מהפך כשהתקפה מהירה הסתניימה עם מסירה נהדרת של מודריץ' לבנזמה שסחט הצלה מהשוער. הצרפתי נכשל מול פרננדס גם בדקה ה-77 כשהחמיץ ממש ממטרים ספורים. מרווין הצעיר ומריאנו עלו מהספסל בדקה ה-79 בתקווה להשיג את שער הניצחון המיוחל. מי שהתגלה כגיבור הבלתי צפוי היה רפאל וראן שהשלים צמד בדחיקה בדקה ה-84, כאשר קאסמירו סחט הצלה מפרננדס והבלם עט על הריבאונד. כבר באמצע השבוע תפגוש ריאל את חטאפה בביתה.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1030500
בנזמה. החמצה נוראית

מרווין הצעיר ומריאנו עלו מהספסל בדקה ה-79 בתקווה להשיג את שער הניצחון המיוחל. מי שהתגלה כגיבור הבלתי צפוי היה רפאל וראן שהשלים צמד בדחיקה בדקה ה-84, כאשר קאסמירו סחט הצלה מפרננדס והבלם עט על הריבאונד. כבר באמצע השבוע תפגוש ריאל את חטאפה בביתה.

סביליה – חטאפה 0:3

הקבוצה של ז'ולן לופטגי המשיכה את הכושר המצוין שלה ורשמה ניצחון שביעי ברציפות. לפחות זמנית היא חלפה על פני ברצלונה והעפילה למקום השלישי בטבלה. אלא שהיה אירוע מצער לצד הניצחון – לוקאס אוקמפוס, ששער שלו נפסל בדקה ה-35 בשל התערבות של ה-VAR – נפצע בפציעה שנראית קשה.

האנדלוסים שכבו על השער של האורחת, איימו עשר פעמים על השער והחזיקו בכדור 70% מהזמן וכבשו רק בדקה ה-67. בכל מקרה, עוד קודם, הגיע האירוע העיקרי במשחק. דג'נה, בלם חטאפה, דרך בצורה מגעילה על אוקמפוס שהתפתל מכאבים על כר הדשא וירד בדמעות. השופט לא מיהר להרחיקו אך לאחר צפייה ב-VAR שלף כרטיס אדום. פאפו גומס נכנס במקומו של הקשר להופעת בכורה בלה-ליגה ושלוש דקות לסיום גם כבש שער בכורה בבעיטה אדירה לחיבורים.

לוקאס אוקמפוס | Fran Santiago/Getty Images
דג'נה מורחק | Mateo Villalba/Quality Sport Images/Getty Images
שחקני סביליה חוגגים | CRISTINA QUICLER/AFP via Getty Images

לאחר המהלך התפתחה תגרה. לופטגי זעם על חוסה בורדאלס, מאמן חטאפה וספג ירק עליו. השופט הרחיק את שניהם. בדקה ה-67 המחליף מוניר אל חדאדי, אחרי שתי דקות על כר הדשא, בעט מהאוויר לרשת עם שערו הרביעי העונה. בדקה האחרונה, יוסף אן נסירי, שחקן חודש ינואר בליגה הספרדית, הבקיע את שערו ה-13 העונה אחרי שקודם לכן שער שלו נפסל והוא גם פגש במשקוף. בעוד ארבעה ימים תארח סביליה את ברצלונה במשחק הראשון בחצי גמר גביע המלך, בעוד חטאפה, מנגד, תתארח אצל האלופה ריאל מדריד.

לבאנטה – גרנאדה 2:2

הקבוצה מהעיר ולנסיה הייתה קרובה להמשיך בתנופה עם ניצחון שלישי רצוף בכל המסגרות, זאת לאחר שהדיחה את ויאריאל מגביע המלך והעפילה לחצי הגמר ביום רביעי האחרון, אך ספגה בתוספת ונותרה עם נקודה בלבד ועם המקום התשיעי בטבלה. גרנאדה, שהגיעה לאחר ההפסד 5:3 לברצלונה בגביע, סגרה מחזור חמישי רצוף ללא ניצחון אך שמרה על המקום השמיני. חוסה לואיס מוראלס העלה את לבאנטה ליתרון בדקה ה-30, קנדי השווה עבור האורחת כשתי דקות לפני ההפסקה, מוראלס השלים צמד בדקה ה-67 אבל המילה האחרונה הייתה של רוברטו סולדאדו, שאיזן בשנית בדקה ה-93 וקבע את תוצאת הסיום.

קרלוס קלרק, דמיטרי פולקייה | Manuel Queimadelos/Quality Sport Images/Getty Images

אלצ'ה – ויאריאל 2:2

מסע ההישארות של אלצ'ה בליגה הראשונה נמצא עדיין בעיצומו והערב נראה שהיא השיגה נקודה יקרה בדרך למטרה שלה. ויאריאל הגיעה לביתה של העולה החדשה אחרי הפסד מאכזב נגד לבאנטה ברבע גמר גביע המלך ורצתה לחזור לתלם אצל הקבוצה מהמקום ה-19 בליגה.

זה התחיל היטב עבור אונאי אמרי, שראה צמד של ג'רארד מורנו במחצית הראשונה. המארחת מצדה לא ויתרה ובפתיחת החצי השני צימקה משער של גווידו קאריו. בדקה ה-64 לוקאס בויה קבע שוווין במשחק והפך את דקות הסיום לדרמטיות במיוחד, אך המשחק הסתיים בתיקו מוצדק.

אלצ'ה חילצה מוויאריאל נקודה יקרה | Jose Breton/Pics Action/NurPhoto via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי