בספרד ביקרו: "זידאן פגע בריאל". בנזמה צפוי להיות כשיר לדרבי

זינדין זידאן | Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images

"ההחלטה שלו פירקה את הקבוצה מנשקה אחרי מחצית מצוינת", נכתב על המעבר לשלושה בלמים שמיד הסתיים בספיגה. "איבדנו שתי נקודות וחבל", אמר המאמן שהבהיר כי החלוץ ישחק נגד אתלטיקו. ציון דרך אדיר לוויניסיוס

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

ריאל מדריד פנטזה להשתלט על פסגת הליגה לאחר הדרבי נגד אתלטיקו מדריד וזה היה קורה לו הייתה מנצחת אתמול (שני) ובהמשך ביום ראשון את יריבתה הישירה לתואר. אלא שהתוכניות התקלקלו. האלופה סיימה רק בתיקו 1:1 נגד ריאל סוסיאדד וכעת הפער מהקולצ'ונרוס עומד על חמש נקודות כשליריבה ישנו משחק חסר. לראשונה מאז 2004 לא הצליחה ריאל לנצח את הבאסקים בשני משחקי בית רצופים. רצף אי הספיגות של טיבו קורטואה נעצר אחרי 456 דקות (הרצף השני הטוב ביותר שלו במועדון) כשפורטו העלה את המוליכה ליתרון בנגיחה אדירה, ו-ויניסיוס ג'וניור המחליף הצליח רק להשוות.

הברזילאי ירד במפתיע לספסל אך בכל זאת יזכור לטובה את הופעתו המאה במועדון. בגיל 20, שבעה חודשים ושבעה ימים הפך קשר הכנף לשחקן הרביעי הכי צעיר שמגיע להישג זה. רק ראול (היה בן 19 ושלושה חודשים), חוסה אנטוניו קמאצ'ו (בן 20 ושלושה חודשים) ואיקר קסיאס (בגיל 20 וארבעה חודשים) עשו זאת בגיל צעיר יותר. הברזילאי שבר בצורת ארוכה שכן לא הבקיע מאז ה-21 באוקטובר, אז נכנעה ריאל 3:2 לשחטאר. במאה משחקיו במועדון כבש השחקן הצעיר 13 שערים.

המאמן זינדין זידאן ספג לא מעט ביקורות לאחר המשחק ואמר: "הצגנו יכולת טובה, היו לנו הרבה מצבים במחצית הראשונה אבל לא הצלחנו להבקיע. איבדנו שתי נקודות ועוד במשחק בית וזה חבל, אבל כנראה שלא היינו מסוגלים לעשות יותר. גם היריבה שיחקה טוב מאוד. אנחנו רגועים, לעתים אתה מנצח כשלא מגיע לך ולעתים אתה מאבד נקודות. יש לנו קבוצה שמייצרת מצבים". הצרפתי נשאל האם דווקא המשחק הזה היה הכי טוב לעומת המשחקים האחרונים בהם הקבוצה ניצחה ואמר שהוא לא יודע. "עצוב לי על המאמץ של השחקנים שלא נשא פרי אבל עלינו להיות מרוצים כי שלטנו, זה ברור".

נאצ'ו ופרלאן מנדי מאוכזבים, שחקני ריאל סוסיאדד חוגגים | Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images

על החילופים: "לא הייתי מרוצה מהלחץ שהפעלנו בפתיחת המחצית השנייה. המחליפים נכנסו למשחק היטב. רציתי לשנות את הדינמיקה של ההתקפה, אלה שנכנסו עזרו לנו מאוד". המאמן הבהיר שהחילוף של לוקה מודריץ' תוכנן מראש ושעבר לשלושה בלמים בתחילת המחצית השנייה, אלא שבכלי התקשורת במדריד נכתב שבדיוק ברגע הזה סוסיאדד עקצה עם שער הנגיחה של פורטו כאשר פרלאן מנדי היה בעמדה קדמית ולא הספיק לסגור.

על הדרבי ומאבק האליפות: "כל הקבוצות עוד יאבדו נקודות. ננסה לקחת כמה שיותר עד סיום העונה. אני חוזר על עצמי כל הזמן אבל יש עוד הרבה נקודות. התיקו הערב (אתמול) לא משנה דבר לגבי הדרבי. אנחנו נעשה הכל כדי לנצח ביום ראשון".

לבלאנקוס היו גם בשורות טובות. רודריגו ופדה ואלוורדה חזרו לשחק לאחר פציעות והיו טובים מהרגע שעלו מהספסל. כשנותרו חמישה ימים לדרבי הגדול, כל העיניים במדריד נשואות לעברו של קארים בנזמה הפצוע. זידאן אופטימי: "קארים יכול להיות איתנו, זה הרעיון. הוא עדיין סובל מצליעה קלה ולא התאמן אבל הוא מרגיש טוב יותר. נראה מחר (יום שלישי)".

בנזמה צופה במשחק מהיציע. החלוץ יחזור לדרבי | Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images)

ויניסיוס התייחס לציון הדרך שלו: "זה מרגש מאוד לרשום מאה משחקים עם החולצה הזו, זה הישג גדול. אמרתי למשפחה שלי שאני נרגש". לאחר מכן דיבר על המשחק: "במחצית הראשונה שיחקנו טוב מאוד אם כי במחצית השנייה נתנו ליריבה קצת יותר שטחים והיא קבוצה חזקה. עזבנו את המגרש עצובים משום שלא ניצחנו, רצינו להמשיך את הרצף לפני הדרבי. עלינו להמשיך לעבוד קשה ככה כדי להשיג הצלחות העונה. בכל שלושה-ארבעה ימים יש משחק מסובך, כזו היא הליגה. נקווה לעשות את הדברים הנכונים בדרבי כדי לנצח".

בספרד כאמור ביקרו. "ההחלטה של זידאן פירקה את הקבוצה מנשקה, ריאל הייתה נהדרת במחצית הראשונה והוא עשה מה שאף אחד לא ציפה ושילם על כך. החילופים שעשה בדקה ה-60 היו טובים והוא הצליח נקודה אבל זה מעט מדי כשאתלטיקו וברצלונה ניצחו. כזה הוא זידאן". "פורטו עצר את ריאל מדריד והיא תהיה חייבת לנצח בדרבי כדי לא לעוף מהמאבק", נכתב בסיקור. "לריאל הייתה תקלה טקטית איומה למשך עשר דקות. כל החשבונות שעשתה ריאל ירדו לטימון למרות שנחלצה מהפסד". "לדרבי במצב קשה ועם המים חונקים עד הצוואר", נכתב ב"אס". "כשהניצחונות מגיעים בדוחק, לעתים מאבדים משחקים על הדברים הקטנים". "נבלמים לפני הדרבי" הייתה הכותרת בשער העיתון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי