מסי ישווה את השיא של צ'אבי, הספרדי: "גאווה גדולה עבורי"

צ'אבי הרננדס, ליאו מסי | PATRIK STOLLARZ/AFP via Getty Images

הקפטן ירשום מול הואסקה את משחקו ה-767 במועדון, בדיוקכמו הקשר. "מעצים את האגדה שלו", פרגנו במדריד והציגו את כל הנתונים. ניצחון יצמק את הפער מאתלטיקו ל-4 נקודות בלבד. קומאן הזהיר: "הליגה תוכרע בסיום"

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

ברצלונה מתכוננת לערב גדול כשתארח היום (שני) את הואסקה בקאמפ נואו. הקבוצה של רונאלד קומאן, שהשיגה 31 נקודות מ-33 האחרונות מאז 2021, יכולה לצמק את הפער מהמוליכה אתלטיקו מדריד לארבע נקודות בלבד כשהן עוד צריכות להיפגש ולהחיות את חלום האליפות. הקבוצה אמנם הודחה מליגת האלופות אך הותירה רושם טוב בגומלין ולא ספגה כבר שלושה משחקי ליגה ברציפות. אז מדוע מדובר ביום חג שחבל שלא יהיו אוהדים במגרש?

הקפטן ליאו מסי ירשום ציון דרך ענק כשישווה את מספר ההופעות של השיאן צ'אבי – 767 משחקים. גם ב"מארקה" המזוהה עם מדריד, השתחוו: "מסי מעצים את האגדה שלו" נכתב על רקע גרף עשיר בכל הנתונים של מסי שהוא כבר שיאן השערים (659), הבישולים (289) והתארים במועדון (34). יש לו 62,427 דקות לעומת 58,680 של הספרדי. שניהם רשמו 17 הופעות במועדון.

בהשוואה לספרדי, מסי זכה בעשר אליפויות לעומת שמונה של צ'אבי. מסי שיחק קצת יותר ממנו בליגה (509 משחקים לעומת 505) וגם בגביע המלך (79 משחקים לעומת 70) בעוד בליגת האלופות לספרדי יש יתרון עם 170 הופעות (149 למסי). עם משחקו ה-510 בליגה, אגב, מסי ישתווה לאיקר קסיאס במקום השביעי בטבלת ההופעות בכל הזמנים. המאמן תחתיו רשם הכי הרבה משחקים הוא פפ גווארדיולה – 219. לואיס אנריקה שני עם 158 משחקים והמאמן תחתיו שיחק הכי מעט הוא קיקה סטיין עם 24 משחקים.

"זו גאווה גדולה עבורי שהשחקן הטוב בהיסטוריה שובר את השיאים שלי", בירך צ'אבי שידע ימים יפים מאוד עם הארגנטינאי. "אני רואה אותו ממשיך לשחק כל עוד הוא רוצה. הוא מהיר, הוא חזק ופיזי וחיה תחרותית – הוא תמיד רוצה לנצח".

ובחזרה למשחק: בארסה צפויה לשמור על שיטת שלושת הבלמים. פרט למסי ישחקו בחלק הקדמי גם עוסמאן דמבלה ואנטואן גריזמן. קומאן זקוק לשלושה ניצחונות נוספים כדי לרשום את פתיחת השנה הקאלדנרית הטובה ביותר בליגה. ניצחון הערב יספיק לו כדי לשבור את השיא של לואיס אנריקה מעונת 2015/16.

קומאן אמר לקראת המשחק: "ראשית אנחנו חייבים לנצח, זה נכון שאנחנו סוגרים את הפער, זה מראה שהשתפרנו. אסור לנו להיכשל וגם ריאל מדריד בסביבה. הליגה תוכרע ביום האחרון. היום השמש זורחת אבל מחר עלול לרדת שוב גשם". המאמן הבהיר כי על אף שמסי ופרנקי דה יונג רחוקים צהוב אחד מהשעייה, זה לא הזמן לחשוב על כך.

שחקני ברצלונה חוגגים. חלום האליפות בחיים | Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images

"הדרך הייתה ארוכה אבל מסיוט אנחנו קרובים לחלום", נכתב בטור דעה ב"ספורט". "הקבוצה השתפרה מאוד, קומאן גרם לשחקנים להציג את הכדורגל הטוב ביותר שלהם ובארסה מגיעה לישורת האחרונה של הליגה בתנאים אופטימליים. גם הניצחון של לאפורטה בבחירות החזיר את האשליה. מי האמין בסוף 2020 שדאבל יהיה אפשרי?".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי