אבידל: "ברצלונה הייתה יכולה להחתים את ניימאר אך בחרה בגריזמן"

ניימאר, ליאו מסי | Alex Caparros/Getty Images

הצרפתי ששימש כמנהל הספורטיבי של המועדון חשף: "בקיץ 2019 נסעתי לפריז כדי להיפגש עם לאונרדו ודיברנו על הברזילאי. לטעמי זה סימן שיכולנו לצרפו. ההנהלה חשבה אחרת". וגם: המאמנים שרצה למנות במקום ואלוורדה

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

לא מעט פעמים נשמעה ביקורת מצד אוהדי ברצלונה על הנהלת המועדון ובראש ובראשונה נשיא המועדון לשעבר, ג'וזפ מריה ברתומאו. כעת מגיעה התבטאות נוספת המעמידה באור שלילי את הלך הרוח בקבוצה הקטאלונית תחת שרביטו של הנשיא היוצא.

אריק אבידל, מנהלה הספורטיבי לשעבר של הקבוצה, סיפק אמירה שכנראה לא תמצא חן בעיני אוהדיה הרבים של הקבוצה ברחבי העולם. בריאיון ל"טלגרף" אמר: "בקיץ 2019 נסעתי לפריז כדי להיפגש עם לאונרדו, מנהלה המקצועי של פריז סן ז'רמן, ודיברנו על ניימאר. אני חושב שאם המנהל המקצועי של המועדון בו ניימאר משחק מוכן להיפגש איתי כדי לדון בעניינו, סימן שברצלונה הייתה יכולה להחתים אותו".

מגן העבר הצרפתי, ששיחק במועדון בין 2007 ל-2013, המשיך למתוח ביקורת על ההנהלה, והוסיף כי "מה שברצלונה הייתה צריכה באותה תקופה היה שחקן כנף, וניימאר היה מדהים ככזה בתקופתו במועדון. כמנהל הספורטיבי חשבתי שיהיה נכון להחתים אותו, אך ההנהלה חשבה אחרת ובחרה להחתים את אנטואן גריזמן".

אריק אבידל | Xavier Bonilla/NurPhoto via Getty Images

עם זאת, אבידל סייג את דבריו כשאמר: "אחד הטיעונים נגד החזרתו של ניימאר לברצלונה היה המשפט שלו נגד המועדון, אבל הוא התבטא בנושא והודיע שיפסיק את ההליך המשפטי אם יחזור לקבוצה. בכל מקרה, הייתה לי את האפשרות להחתים אותו בחזרה, אבל זה לא קרה". ניימאר, כזכור, זכה עם הקבוצה בטרבל בעונת 2014/15 ויצר חוד התקפה נפלא עם ליאו מסי ובהמשך עם לואיס סוארס שהצטרף. בקיץ 2017 נמכר לצרפתים ועד היום הוא נחשב לשחקן היקר בהיסטוריה. גריזמן, מנגד, הצטרף בקיץ 2019 ולא הרשים כשכבש 29 שערים בלבד ב-88 הופעות.

כמו כן, אבידל התייחס לעניין המאמן: "בדצמבר 2018 לאחר ניתוח של המצב, המלצתי לפטר את ארנסטו ואלוורדה. הנשיא אמר לי: 'לא, זה לא כל כך קל' ובמקום זאת הוא קיבל החלטה להאריך את חוזהו. ברשימה שלי היו מאוריסיו פוצ'טינו, מסימיליאנו אלגרי וצ'אבי הרננדס כמועמדים להחליפו".

צ'אבי
צ'אבי | Gettyimages

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי