התואר האבוד: ריאל סוסיאדד זכתה בגביע המלך לעונת 2019/20

ריאל סוסיאדד זכתה בגביע המלך | CRISTINA QUICLER/AFP via Getty Images

כשנה לאחר המועד המקורי, הקבוצה של אלגואסיל גברה 0:1 על בילבאו בגמר הבאסקי הראשון בתולדות המפעל. פנדל מדויק של אויארסבאל הכריע (63) אחרי דרמת VAR. המפסידה תתמודד נגד ברצלונה בעוד כשבועיים בגמר 2020/21

(גודל טקסט)

עוד בטרם פרוץ מגפת הקורונה ברחבי אירופה, גמר גביע המלך הספרדי לעונת 2019/20 היא אמור להוליד לנו אלופה חדשה מחבל הבאסקים, זאת לאחר שאתלטיק בילבאו וריאל סוסיאדד העפילו לשלב האחרון במפעל. הערב (שבת), כשנה לאחר המועד המקורי, השתיים נפגשו כדי להשלים את משחק הגמר, בו הכחולים-לבנים חגגו בסיום עם ניצחון 0:1 מתוק בגמר הבאסקי הראשון אי פעם בגביע הספרדי.

ללא אוהדים ביציעי אצטדיון "לה קרטוחה" בסביליה, נראה שגם רמת המשחק לא הצליחה להתעלות לרמות שרבים ציפו להן. תחת הגשם הכבד בדרום ספרד, נראה שהגמר היה צריך רגע סוער ודרמטי כדי להיות מוכרע, וכך קרה – בדקה ה-54 איניגו מרטינס מבילבאו ספק הכשיל את פורטו ברחבה, השופט ספק על פנדל וכרטיס אדום לשחקן הפוגע.

אחרי דקות ארוכות של בדיקות במערכת ה-VAR, האדום לשחקן ההגנה הומר לצהוב בלבד, אך ההחלטה על כדור עונשין מ-11 מטרים נותרה על כנה. מיקל אויארסבאל ניגש לבעיטה והכניע את אונאי סימון, במה שהפך לשער הניצחון אשר העניק לסוסיאדד זכייה ראשונה בגביע מאז 1987.

מיקל אויארסבאל חוגג | Mateo Villalba/Quality Sport Images/Getty Images

השחקנים באדום-לבן לא ויתרו על המשחק כל כך מהר ומיד לאחר השער שספגו שלחו קדימה את כל מי שיש להם, אך זה לא עזר להם להשיג שער שוויון ולחזור. כזכור, בילבאו העפילה גם לגמר 2020/21 ותתמודד בעוד כשבועיים נגד ברצלונה, במשחק בו היא יכולה להמתיק מעט את הגלולה אחרי ההפסד הערב ליריבה הגדולה מהחבל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי