שחקן קאדיס שמואשם בגזענות: "מרגיש שבספרד אין חשיבות לחזקת החפות"

דיאקבי | Manuel Queimadelos/Quality Sport Images/Getty Images)

התגובות לאירוע המכוער שאירע במפגש בין קאדיס לוולנסיה ממשיכות לזרום. דו"ח השיפוט נחשף וחקירה נפתחה, העטלפים גיבו את דיאקבי ואילו קאלה, הנאשם במעשה, ותקף את מי שמיהר לחרוץ את דינו והודיע על קיום מסע"ת

קבוצות: ולנסיה קאדיס
(גודל טקסט)

משחקי יום ראשון פתחו מחדש את מירוץ האליפות בספרד לאחר ההפסד של אתלטיקו מדריד, אך שיחת היום במדינה קשורה בכלל לאירוע המכוער שהתרחש במפגש בין קאדיס לוולנסיה. בלמה של הקבוצה הביתית, שניצחה את המשחק 1:2, מואשם כי קרא קריאות גזעניות כלפי מוכתר דיאקבי, שאף ירד מכר הדשא יחד עם כל חבריו וגרם להפסקת המשחק ליותר מ-20 דקות.

בשעות שחלפו מאז האירוע, דו"ח השופט פורסם, ולנסיה הוציאה הצהרת תמיכה בשחקן, ההתאחדות הודיעה כי המקרה ייחקר ובקאדיס ממתינים למסיבת העיתונאים של קאלה שתתקיים מחר (יום שלישי).

את השתלשלות האירועים ניתן להבין לפי הדו"ח של השופט דויד מדיה חימנז: "בדקה ה-29 עצרתי את המשחק לאחר עימות בין שחקנים משתי הקבוצות. בלם ולנסיה, מוכתר דיאקבי, סיפר לי שחואן קאלה מקאדיס קרא לו 'שחור מחור*ן". אף אחד מצוות השיפוט לא היה יכול לאשר את המקרה. לאחר מספר רגעים, שחקני ולנסיה החליטו לעזוב את המגרש ובעקבות זאת היינו צריכים להשהות באופן זמני את המשחק. לאחר מספר דקות, נציג של ולנסיה אמר שהקבוצה החליטה להוריד מכר הדשא את דיאקבי ולהמשיך במשחק". המשחק חודש כעבור 24 דקות.

חוסה גאיה מוולנסיה סיפר לאחר המשחק שהבלם הצרפתי יידע אותם כי נשמעו הערות גזעניות כלפיו משחקן יריב והבהיר: "אנחנו לא היינו מוכנים לקבל את זה. החלטנו לעזוב את המגרש וחיכינו לראות מה יקרה. חזרנו למגרש כי נאמר לנו שזה ככל הנראה יעלה לנו בהפסד טכני. דיאקבי אמר לנו לחזור למגרש. הוא עצוב ופגוע".

זמן קצר לאחר המשחק, העטלפים פרסמו הודעת תמיכה בשחקן, הכוללת עשרה סעיפים, תחת הכותרת "לא לגזענות". בהודעה נרשם בין היתר כי המועדון "גאה בתמיכה השחקנים בדיאקבי. אנחנו מאוכזבים שהחלטה רשמית לא התקבלה עוד במהלך המשחק (קאלה לא נענש) ואנחנו מאמינים שהעניין ייחקר". הודעת המועדון נחתמה במסר חד משמעי: "היום לא היה הפסד במשחק. היום היה הפסד של כבוד ושל רוח הכדורגל והספורט". בלם הקבוצה ובן ארצו של דיאקבי, אליאקים מנגאלה, צייץ: "אני מכיר אותו טוב. הוא לא היה עוזב את המגרש ללא סיבה. הגזענות לא צריכה להיות בכדורגל, לא באף מקום, בקרוב נדע את הפרטים".

בינתיים, בקאדיס ממתינים למוצא פיו של חואן קאלה, שיכנס מסיבת עיתונאים בשלישי. עד אז, הוא הספיק לתת כותרת שלא עולה ממנה נימה של התנצלות: "אני לא הולך להתחבא. אני מאוד רגוע ומחר אגיד הכל. זה מרגיש שבמדינה הזו אין חשיבות לחזקת החפות".

חואן קאלה | Sergio Ruiz / Pressinphoto / Icon Sport

מאמנו, אלברו סרברה אמר כי השחקן טען בפניו שהוא לא קילל באף שלב: "אני ראיתי את אותו הדבר כמוכם". העולה החדשה הוציאה אף היא הודעה לאחר האירוע: "אנחנו מתנגדים לכל גילוי של גזענות ושנאת זרים. לא משנה מי עושה זאת, אנו פועלים למיגור. כל מי שביצע את המעשה, בין אם מהצוות משלנו ובין אם לא, צריך לשלם מחיר. אנחנו לא מטילים ספק באמינות של הצוות והשחקנים שלנו. הם חלק מהמאבק בגזענות, והתנהגותם הייתה מופתית בכל המשחקים שנערכו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי