ברצלונה בטירוף: "שער האליפות", קומאן: "רוצה שדמבלה יישאר"

עוסמאן דמבלה ושחקני ברצלונה | Alex Caparros/Getty Images

הקטלאנים שנהנו מ-0:1 דרמטי השיגו 51 נק' מ-57 האחרונות וההיסטוריה לצדם לגבי הסיכוי לזכות בתואר. המאמן "היינו רחוקים מהרמה שלנו" ופרגן לצרפתי: "השתפר פלאים". וגם: מה אמר מסי והזעם של ויאדוליד על השיפוט

(גודל טקסט)

זה עשוי להיות אחד המהפכים הגדולים בכדורגל העולמי בשנים האחרונות. ברצלונה שהייתה אובדת עצות ב-2020 שינתה את פניה לחלוטין. ערב בו ליאו מסי קיבלה חולצה ממוסגרת לכבוד שבירת שיא ההופעות היה חייב, כנראה, להסתיים בניצחון. אתמול (ראשון) בארסה הזיעה והשיגה 0:1 סופר-דרמטי על ויאדוליד משער מאוחר של עוסמאן דמבלה (89:36) וצימקה את הפער מאתלטיקו מדריד לנקודה בלבד. הקטלאנים לא ניצחו משחק ליגה ביתי משער כה מאוחר מאז אלכסיס סאנצ'ס הכניע את סביליה בדקה ה-93 בספטמבר 2013. זה היה גם ה-0:1 הראשון שלה בתוספת הזמן מאז עשה זאת סרחיו בוסקטס במאסטייה נגד ולנסיה בנובמבר 2014.

"התוכנית" של ברצלונה בדרך לאליפות ברורה – היא צריכה לנצח את ריאל בקלאסיקו ביום שבת וכן את המוליכה הנוכחית במחזור ה-35. כעת הכל תלוי בה. הקבוצה של רונאלד קומאן לא הפסידה ב-19 משחקי הליגה האחרונים מאז נכנעה לקאדיס בדצמבר – הרצף הטוב ביותר בחמש הליגות הבכירות באירופה. הקבוצה אגרה 51 נקודות מ-57 האחרונות ורק קבוצה אחת (ריאל) לא הייתה אלופה לאחר רצף כזה (הבלאנקוס עשו זאת ב-2008/09' 2009/10 ו-2014/15).

קומאן פתח את העידן שלו בקבוצה בעצלתיים אך שיפר את מפסריו. לאחר 29 משחקים במאזנו 65 נקודות – הרקורד השביעי הטוב ביותר למאמן. את המקום הראשון חולקים יחד ארנסטו ואלוורדה וטיטו וילאנובה ז"ל עם 75 נק' ואחריהם פפ גווארדיולה עם 72 נק'. ההולנדי כמובן שמח מהניצחון הדרמטי אך הבהיר: "הקבוצה הייתה רחוקה מרמתה הרגילה. היו חסרים לנו הרבה דברים במחצית הראשונה. לא לחצנו טוב, היינו איטיים ועייפים, לא שלטנו במשחק. לכן שיניתי את המערך והשתפרנו במחצית השנייה, זה היה משחק קשה, אבל ידענו לסבול והגיע לנו לנצח. אולי פגרת הנבחרות פגעה בנו".

עוד אמר על המשחק: "הקבוצה הראתה את כוחה שוב. יש רגים בחיים שאתה בר מזל ולאחרים אין. כשאתה מאמן של קבוצה כזו אתה בר מזל. המנטליות של הקבוצה חייבת להיות חזקה, להדגיש בכל רגע שננצח את המשחק הזה ולהאמין בכך. במחצית השנייה הייתי רגוע יותר".

גיבור הערב, כאמור, היה דמבלה. בקיץ רצו לוותר עליו אך בעונה הרביעית שלו במועדון קשר הכנף הצרפתי מתחיל לפרוע שטרות. הוא כבש העונה תשעה שערים ובישל ארבעה. הוא שחקן חשוב מאוד, הראה את זה עם היכולת שלו והשער. העונה שלו טובה מאוד, הוא השתפר, כעת הוא מציג עקביות. כמובן שאנחנו רוצים שיישאר איתנו".

רונאלד קומאן | PAU BARRENA/AFP via Getty Images

מסי ופרנקי דה יונג עמדו בהצלחה במשימה – לא לספוג צהוב שיימנע מהם לשחק בקלאסיקו. הקפטן לא כבש או בישל לראשונה ב-2021 (אחרי 15 משחקים) והתלונן במהלך הירידה להפסקה שהשופט רוצה שיספוג צהוב. דה יונג, שהשלים 100% דיוק במסירות (52 מ-52), הודה שהיה קצת עצבני בדקות האחרונות ואמר: "הייתי עירני מאוד כדי לא לפספס את הקלאסיקו. אני מעדיף לשחק כקשר אך אעזור לקבוצה בכל עמדה. זה היה משחק חשוב מאוד, אחרי פגרת נבחרות וכשהיריבה מאבדת נקודות. אנחנו נהדרים מאז 2021".

בכלי התקשורת בברצלונה יצאו מגדרם, כצפוי: "שער האליפות" נכתב בעיתון "ספורט" שם הגדירו את דמבלה כגיבור ("זו יכולה להיות האליפות שלו, זה השער הקטלני ביותר שלו מאז שהצטרף לברצלונה") וציינו את העצבים של מסי. "נראה שבארסה הייתה בדרך לאבד הזדמנות פז ואז הגיע טירוף דמבלה שבעט עם כל הלב והנשמה". "הוא רוצה את תווית המנהיג" נכתב בכותרת נוספת. "אם בארסה תהיה אלופה זה לא יישכח", נכתב גם ב"מארקה" המזוהה עם מדריד. "דמבלה שם את לה-ליגה בהישג ידה של בארסה", נכתב ב"מונדו דפורטיבו". על שער "מונדו דפורטיבו" נכתב: "שער בשביל הליגה. בארסה מוכנה לקלאסיקו". "המאמצים נשאו פרי, סוף סוף הליגה קרובה"

לצד שמחת הניצחון, בתקשורת נמתחה ביקורת על השיפוט. האדום שספג אוסקר פלאנו היה שנוי במחלוקת ולטענת העיתונים במדריד ג'ורדי אלבה נגע בידו ברחבה ולוויאדוליד הגיע פנדל. כמו כן, אולי הייתה עבירה על רוקה מסה במהלך הבקעת השער. בקבוצה גם כן זעמו. "מספיק קשה לשחק נגד בארסה, מגיע לנו שיפוט הוגן", אמר המאמן סרחיו גונזאלס. "מעניין מה היה קורה אם זה היה בצד השני (האדום). אני לא רוצה למתוח ביקורת על השופטים אבל הפנדל היה חייב להיבדק ב-VAR". ראש עיריית ויאדוליד התפוצץ מזעם. "זו בושה בלתי נתפסת, פשוט שוד", אמק אוסקר פואנטה לגבי שיפוטו של חיימה לאטר.

כותרות העיתונים בספרד | צילומי מסך: "ספורט" ו"מונדו דפורטיבו"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי