זידאן לקראת חטאפה: "אני לא המאמן הטוב בעולם, אך גם לא אסון"

זינדין זידאן | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images

מאמן ריאל נשאל על עתידו: "אין לדעת מה יהיה. לפנינו 10 משחקים ב-30 ימים ואנחנו שמחים שאנחנו מתחרים בשני המפעלים". הזאר וקרבחאל שוב בחוץ, גם מנדי לא כשיר. וגם: אתלטיקו ללא סוארס מול אייבר

(גודל טקסט)

גמר הגביע הספרדי בין ברצלונה לאתלטיק בילבאו ייערך הערב (שבת, החל מ-22:20 בספורט4) ועל כן לא ייערכו היום משחקים במסגרת הליגה הספרדית. במקום זה, מחר ייערכו שמונה משחקים ממסגרת המחזור ה-33 ב"לה ליגה", במחזור שהוקדם ויושלם בסוף החודש עם משחקיהן של בילבאו וברצלונה.

בספרד נערכו עד כה 30 מחזורים וכידוע בפסגה ניצבת אתלטיקו מדריד עם 67 נקודות, מיד אחריה ריאל מדריד עם 66 וברצלונה שלישית עם 65 נקודות, אבל מחר עשוי להירשם מהפך: אתלטיקו תארח את אייבר ב-17:15 ואם היא לא תנצח אז ריאל מדריד תוכל לכבוש את הפסגה בסיומו של משחק החוץ נגד חטאפה ב-22:00.

אתלטיקו מדריד – אייבר (17:15)

דייגו סימאונה והקולצ'ונרוס כבשו את הפסגה במחזור התשיעי ולא עזבו אותה עד כה, אבל קשה להאמין שהיא ניצחה רק בארבעה משחקים מתוך 11 האחרונים. הפער הכל כך מבטיח שלה נעלם כלא היה ומחר היא תזכה למשחק נוח כדי לנסות לשוב למסלול הניצחונות אחרי הפסד בסביליה ותיקו בחוץ מול בטיס כשתארח את נועלת הטבלה, אייבר.

לואיס סוארס הפצוע ייעדר מהמפגש וגם ז'ואאו פליקס בספק, כך שנראה כי בחוד יעלה אנחל קוראה והוא יזכה לתמיכת תומא למאר ומרקוס יורנטה שיתופקדו באגפים. מנגד, האורחת תחסר את פאפה דיופ המושעה ובעיקר תקווה לרשום את אחת ההפתעות הכי גדולות של השנה – אייבר לא ניצחה בליגה מאז ה-3.1 ובחמשת המחזורים האחרונים צברה נקודה אחת בלבד. היא עם 23 נקודות, עדיין במרחק של ארבע בלבד מוויאדוליד של שון וייסמן שמדורגת מעל הקו.

יעלה מחר בשפיץ. קוראה | Denis Doyle/Getty Images

חטאפה – ריאל מדריד (22:00)

הבלאנקוס עברו שבוע חלומי עם ניצחון בקלאסיקו על ברצלונה ועברו בהצלחה שני מפגשים מול ליברפול בדרך לחצי גמר ליגת האלופות, אבל החבורה של זינדין זידאן, שלא הפסידה כבר 14 משחקים בכל המסגרות, לא יכולה להרשות לעצמה להוריד את הרגל מהגז ומחר היא תתארח לדרבי קטן אצל חטאפה, שניצחה פעם אחת בלבד ב-12 משחקי הליגה האחרונים ובשבוע שעבר הפסידה 1:0 לקאדיס וכך נעצרה אחרי רצף של שלוש תוצאות תיקו. מעבר לכך, ריאל לא הפסידה לחטאפה כבר כמעט תשע שנים – מאז ספטמבר 2012.

חטאפה הידרדרה עד למקום ה-15 בעקבות יכולתה הרעה בשלושת החודשים האחרונים, אבל היא עדיין עם 30 נקודות שמשמעותן יתרון של ארבע הפרש מהקו האדום. זידאן כמובן לא יכול להרשות לעצמו לזלזל ביריבה, בטח לאור רשימת הנעדרים הארוכה: סרחיו ראמוס ורפאל וראן חולים בקורונה, לוקאס ואסקס פצוע, קאסמירו ונאצ'ו מושעים וגם פרלאן מנדי סובל מפגיעת שריר. ויקטור צ'וסט, בלם קסטיליה, צפוי לפתוח במרכז ההגנה וזו תהיה הופעתו הראשונה בהרכב בלה-ליגה.

סאדיו מאנה, פרלאן מנדי | Shaun Botterill/Getty Images

על אף שאדן הזאר התאמן כבר כשבועיים עם חבריו, המאמן זידאן בחר שוב שלא להכלילו בסגל. כך גם לגבי המגן דני קרבחאל שעדיין לא כשיר במאת האחוזים. הקשר לא שיחק מאז המחזור ה-27 כשעלה מהספסל לרבע שעה במהלך הניצחון נגד אייבר.

במסיבת העיתונאים לקראת המשחק נשאל "זיזו" על עתידו והודה בכנות: "לפנינו יש 10 משחקים ב-30 ימים, אבל אנחנו שמחים מכך שאנחנו עדיין מתחרים גם בליגה וגם בליגת האלופות. זו קבוצה שזכתה בהמון תארים, אבל היא תמיד רוצה לזכות בעוד ועבורי כמאמן זו הרגשה מדהימה. כמובן שיש לי מזל להיות מאמן ריאל מדריד – אני לא המאמן הטוב בעולם, אבל כנראה שגם לא הגרוע מכולם. מה שחשוב הוא תמיד להיות עם תשוקה ולתת את הטוב ביותר, אבל מי יודע מה יהיה בעתיד?".

הזאר באימון. עדיין לא יחזור | Antonio Villalba/Real Madrid via Getty Images

ריאל סוסיאדד – סביליה (15:00)

אחד המשחקים היותר מסקרנים שייערכו מחר יפגיש בסן סבסטיאן בין הבאסקים לאנדלוסים, קרב בין המדורגת הרביעית למדורגת חמישית. לסביליה יתרון של 14 נקודות והיא לא תמצא את עצמה את עצמה מחוץ לטופ 4 כשנותרו שמונה מחזורים לסיום, אבל זו הזדמנות עבורה להישאר צמודה לשלוש הראשונות ואולי אפילו לצמק פערים, גם אם זמנית כי ברצלונה תשחק רק בסוף החודש. מנגד, מחזיקת הגביע הטרייה, שזכתה לפני כשבועיים בתואר לעונת 2019/20, מובילה על ריאל בטיס רק בזכות המפגשים ביניהן והיא ביתרון נקודה אחת בלבד על ויאריאל, כך שלא יכולה להרשות לעצמה להפסיד לקבוצה של ז'ולן לופטגי.

משחקים נוספים: אוססונה – אלצ'ה (15:00), אלאבס – הואסקה (17:15), ריאל בטיס – ולנסיה (19:30), קאדיס – סלטה ויגו (19:30), לבאנטה – ויאריאל (22:00).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי