וראן חזר לאימונים, זידאן במסר לאוהדי ריאל לאחר התיקו

זינדין זידאן | PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP via Getty Images

הבלאנקוס התרחקו מהאליפות אך נמנעו מהפסד לחטאפה בזכות קורטואה שזכה לשבחים. המאמן הבהיר: "לקבוצה הזו אין גבולות, נילחם עד המוות". הבלם התאושש מנגיף הקורונה אך ישנן חדשות רעות לקראת קאדיס ברביעי

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

חלום האליפות של ריאל מדריד ספג מכה קשה כשהבלאנקוס נתקעו אתמול (ראשון) עם תיקו 0:0 נגד חטאפה במשחק בו הגיע להם להפסיד. הקבוצה של זינדין זידאן לא הצליחה להתמודד עם העייפות והרכב הטלאים והיא מפגרת כעת בשלוש נקודות מהמוליכה אתלטיקו מדריד. אמנם רצף המשחקים ללא הפסד עלה ל-15 אך זה לא ממש מנחם מישהו בבירת ספרד. זו הייתה הפעם הראשונה בה ריאל מסיימת בשני 0:0 מאז דצמבר 2019. גם קארים בנזמה שעלה מהספסל להופעתו ה-550 – לא הצליח לעזור.

המאמן זידאן נשאר אופטימי לאחר המשחק: "איבדנו שתי נקודות, אבל הקבוצה נלחמה וצריך לתת קרדיט לבחורים, הם נתנו הכל על המגרש. היה חסר לנו משהו בהתקפה, בהגנה היינו איתנים. אנחנו ממשיכים להילחם, זה בטח לא נגמר כן. יש הרבה משחקים, נשחק עד המוות, המנטליות שלנו לא תשתנה". כהרגלו הוא לא התלונן על השיפוט וכשנשאל על השער של מריאנו דיאס שנפסל, ענה: "אין לי מה להגיד, השופט כאן כדי להחליט וזהו".

בנזמה מאוכזב. האליפות אבודה? | PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP via Getty Images

הצרפתי, שנאלץ להתמודד במפתיע גם ללא פרלאן מנדי ופדה ואלוורדה, הזהיר אחרי הקלאסיקו כי הקבוצה על קצה היכולת בפן הפיזי. לאחר המשחק תיקן את דבריו: "נכון שאנחנו בגבול אבל אנחנו נרחיב אותו ונשתפר אחרי שננוח. לריאל מדריד אין גבולות". לגבי טוני קרוס, המאמן הסביר כי הוא סבל מעומס על השרירים ועל כן לא שותף. "אני לא מודאג ממה שקורה, זה מה שיש, הרבה דברים קורים אבל נסתדר. יש עוד קבוצות שסובלות".

ריאל, כאמור, הייתה הרבה פחות טובה ונהנתה מיום גדול של טיבו קורטואה בין הקורות. השוער הדף לא פחות משישה נסיונות של חטאפה – הכי הרבה העונה במשחק בו שמר על שער נקי. לאחר המשחק אמר: "אני מאוכזב כי אנחנו תמיד רוצים לנצח, אך המגרש כאן קשה, הדשא יבש, הכדור לא זרם, אולי במחצית הראשונה שיחקנו יותר מדי מאחור. היה לנו קשה. במצוקה עליך למצוא את כוחה של הקבוצה, זה מה שאנחנו עושים העונה. כל מי שנמצא כאן – יש סיבה לכך. זה לא הזמן לבכות".

הבלגי, בדומה לזידאן, שיבח את השחקנים הצעירים: "צריך לתת מילה טובה לאנטוניו בלאנקו (ערך את הופעת הבכורה שלו במועדון), סרחיו אריבס ו-ויקטור צ'וסט. הם עשו עבודה טובה מאוד". האחרון פתח בהרכב לראשונה במסגרת הליגה בעוד השניים הראשונים שיחקו במדי קסטיליה של ראול ביום שבת. מי שעוד בלט הוא אדר מיליטאו, הבלם שעד לא מזמן היה מחוץ לעניינים. הוא סיכל עשר הרמות\מסירות של חטאפה – יותר מכל שחקן אחר בריאל העונה בליגה.

טיבו קורטואה | PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP via Getty Images

מרסלו, שקיבל הזדמנות די נדירה בהרכב ואף השלים 90 דקות, הבהיר כי הקבוצה תמשיך להילחם: "אין הרבה זמן לנוח, נמשיך לתת את המיטב. זו הליגה הספרדית, אתה לא יכול לדעת מה קורה, האליפות תוכרע ממש בסיום". ברמה האישית אמר המגן: "אני לא מרגיש שיש לי תפקיד משני השנה. אני תורם לקבוצה הרבה גם אם אני לא משחק. אני הקפטן השני ועליי ללמד את החבר'ה הצעירים. אני עובד קשה כדי לחזור לעצמי".

בספרד פרגנו לשוער של ריאל: "קורטואה היה עצום, התוצאה שייכת בעיקר לו", נכתב ב"אס" בעוד ב"מארקה" קבעו נחרצות: "הוא בכושר הטוב ביותר בקריירה שלו". השוער קיבל את הציון שלושה כוכבים בעוד מרקו אסנסיו ואלברו אודריוסולה קיבלו את הציון אפס. לגבי הקבוצה היו סלחניים: "עם ספסל כזה – זה פשוט לא מספיק. ריאל מלאת מחליפים ושחקנים תשושים, עם לא מעט אסונות ו'תוכנית C' לקחה צעד גדול לאחור בחטאפה". "חצי ליגה התרחקה מאוד מריאל שנאלצה להתמודד בתנאים קיצוניים", נכתב ב"מארקה". "לריאל אין ברירה אלא להתנחם בנקודה".

כבר ברביעי ריאל תצא למשחק חוץ נוסף – נגד קאדיס, לה כבר נכנעה העונה בסיבוב הראשון. הקבוצה קיבלה בשורות טוב מצד רפאל וראן שאובחן כחיובי לקורונה כזכור והחמיץ את המשחקים האחרונים – שב להתאמן ויוכל לשחק. מנגד, אדן הזאר, אחרי שבועיים בהם התאמן עם חבריו – היה בצד. גם דני קרבחאל בספק גדול.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי