בנזמה השתווה לראול, זידאן עדכן לגבי מצבו של מודריץ'

קארים בנזמה | Antonio Villalba/Real Madrid via Getty Images

עם הצמד נגד קאדיס, החלוץ כבש נגד 35 יריבות שונות בספרד. על הדרך הוא הפך למבשל המצטיין של ריאל בליגה במאה ה-21: "הוא לחץ על הכפתור כמו רונאלדו", נכתב. זידאן: "מקווה שלוקה ישוב בשבת". וגם: התגלית

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

ריאל מדריד ידעה שאיבוד נקודות נוסף יחרוץ את דינה במאבק האליפות. הבלאנקוס, על אף סגל חסר במיוחד ללא שלושה מקשרי מרכז השדה, הגיבו היטב והביסו אתמול (רביעי) 0:3 את קאדיס בחוץ וטיפסו לפסגה, לפחות זמנית. בליץ של שער דקות לקראת סיום המחצית הספיק כדי להכניע את העולה החדשה ו"לנקום" בה על ההפסד בסיבוב הקודם. זינדין זידאן סימן 'וי' על היריבה היחידה אותה לא הצליח לנצח עד היום בספרד (28 מ-28). אלברו אודריוסולה כבש שער בכורה בליגה הספרדית ומי שבישל לו היה קארים בנזמה, גיבור המשחק, בפעם המי יודע כמה.

שימו לב לזה: החלוץ הצרפתי הרשית פעמיים וכבש 11 שערי ליגה בתשעת המשחקים האחרונים והוא רחוק רק שנים מהפיצ'יצ'י לאיו מסי. קאדיס היא היריבה ה-35 בספרד נגדה מבקיע החלוץ – השווה את שיאו של האגדה ראול. בנזמה הגיע ל-27 שערים העונה, כמו בכל העונה שעברה, וכאמור גם הספיק לבשל. בזכות אותו אסיסט הוא הפך למבשל המצטיין של הבלאנקוס בליגה הספרדית במאה ה-21 עם 88 בישולים, אחד יותר מכריסטיאנו רונאלדו. את השער הראשון, אגב, כבש בנזמה בפנדל והיה זה הפנדל הראשון שריאל מקבלת מזה 26 מחזורי ליגה – מאז הקלאסיקו.

בתקשורת שיבחו את החלוץ ובגדול. "הוא הביא את האור לריאל מדריד, לחץ על הכפתור כפי שפעם היה עושה רונאלדו", נכתב ב"אס". ב"מארקה" פרגנו: "בנזמה צועק שיש ליגה. עוד לילה נהדר שלו, של גיבור הקאמבק של ריאל שחולמת על התואר. הוא חיי באידיליה מאז שרונאלדו עזב". בשער העיתון נכתב: "עם בנזמה הכל הרבה יותר קל".

מי שעוד זכה למחמאות הוא אנטוניו בלאנקו, הקשר האחורי הצעיר מקבוצת המילואים של ראול שרשם הופעת בכורה בהרכב. נגד חטאפה הוא עלה מהספסל לקצת פחות מחצי שעה ואמש הרשים. "הוא הציג כוח של שחקן ותיק והראה שהקאנטרה של ריאל מדריד היא טובה. אוי ואבוי אם הוא לא יהיה חלק מהקבוצה הבכירה בעונה הבאה". גם פדג'ה מיאטוביץ', שחקן העבר של המועדון, התרשם: "הוא קיבל הזדמנות ולקח אותה בשתי ידיים. לא הכרתי אותו. אהבתי מאוד את היכולת שלו".

זידאן היה מרוצה לאחר המשחק: "זה משחק קשה, עשינו את הדברים טוב מההתחלה, הבקענו שלושה כבר במחצית ולא ספגנו. אנחנו בחיים בשני המפעלים אחרי תשעה חודשים אינטנסיביים. היתרון המשמעותי שלנו יכל לתת לנו להתנהל אחרת. אנחנו סולידיים מאוד בהגנה ומשם הכל מתחיל". זיזו בחר אתמול במערך של שלושה בלמים ואמר: "האם השחקנים מרגישים יותר בנוח? זה תלוי. אנחנו יכולים לשחק גם 4:2:4".

האם בנזמה הוא הטוב ביותר בעולם: "אני שמח ממה שהוא עושה, לא רק מהשערים שלו. הוא שחקן חשוב מאוד שגורם לאחרים להיראות טוב יותר. אנחנו נהנים ממנו ואני מקווה שריאל תמשיך ליהנות ממנו זמן רב".

זינדין זידאן | Jose Breton/Pics Action/NurPhoto via Getty Images

בינתיים הבלאנקוס סובלים מלא מעט פציעות. פרט לפדה ואלוורדה שאובחן כחיובי לקורונה, לוקה מודריץ' החמיץ את המשחק בגלל כאבי גב וטוני קרוס מלכתכחילה לא זומן. הצרפתי נשאל האם השניים יהיו כשירים לקראת בטיס: "לוקה סובל מפגיעה בגב אבל אני מניח שזה משהו קטן. אני בהחלט מקווה שהוא ישחק". מי שעשה קאמבק אחרי זמן רב הוא דני קרבחאל שעלה מהספסל ושיחק לראשונה מזה 66 ימים.

אודריוסולה אמר: "אני שמח מאוד על השער שלי, שער בכורה בקריירה בנגיחה וכמובן על הניצחון. אני לא הולך להסתיר את זה – הייתה לי עונה קשה מאוד עם קורונה, עם פציעות, אני מרגיש פצוע כבר חצי שנה. אלה היו ימים קשים מאוד. ריאל מדריד לא מחכה לאף אחד. עליי להמשיך לתת מעצמי 200%. אנחנו רוצים להמשיך לנצח ולזכות באליפות".

בלאנקו. התגלית של הבלאנקוס | Fran Santiago/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי