שיא שלילי לריאל מדריד, חדשות טובות לזידאן לקראת צ'לסי

זינדין זידאן | Diego Souto/Quality Sport Images/Getty Images

הבלאנקוס התרחקו בענק ממאבק האליפות עם ה-0:0 עם בטיס ורשמו משחק בית רביעי בלי שער נגד האנדלוסים. קרבחאל הודה: "תוצאה איומה, פספסנו צ'אנס". המאמן: "היה חסר משהו כמו פעמים רבות". קרוס כשיר לחצי הגמר

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

ריאל מדריד הניפה דגל לבן במאבק האליפות? הקבוצה של זינדין זידאן סיימה אתמול (שבת) בתיקו 0:0 עם בטיס, תיקו שני בשלושה משחקים, והמוליכה אתלטיקו מדריד תוכל להגדיל את הפער לחמש נקודות. אין ספק שהבלאנקוס מתקשים מאוד נגד בטיס – בארבעת משחקי הבית נגד האנדלוסים ריאל לא הצליחה לכבוש – שיא שלילי בהיסטוריה שלה. נגד אף קבוצה אחרת זה לא קרה לה. נקודת האור הגיעה מכיוונו של טיבו קורטואה שאמנם לא עבד קשה אך שמר על שער נקי בפעם השלישית ברציפות בליגה והרביעית בכל המסגרות. זו בטח לא הייתה ההכנה לה זידאן ציפה רגע לפני חצי גמר הצ'מפיונס נגד צ'לסי.

המגן דני קרבחאל, ששב להרכב אחרי זמן רב, לא זרק קלישאות לאוויר והודה: "זה תיקו רע שמרחיק אותנו מהפסגה. ברבע האחרון של המגרש לא היינו בסדר, היה חסר לנו את הרעב בחלק הקדמי. ברור שלוח השנה מאוד תובעני ובגלל ההיעדרויות הרבות יש שחקנים שפשוט לא נחים אף פעם. הייתה לנו הזדמנות ללכת לישון כמוליכי הטבלה ולא ניצלנו אותה". המגן ניסה לשלוח גם מסר אופטימי כשאמר: "נילחם עד הסוף, אנחנו רוצים את כל 15 הנקודות עד תום העונה".

המגן בן ה-29 חווה את העונה הקשה בקריירה שלו כשרק אמש חצה את רף אלף הדקות (14 משחקים בלבד) ובפן האישי אמר: "אין ספק שזו עונה לא פשוטה בפן האישי אבל אני מרגיש די טוב, קיבלתי תחושה טובה לקראת חצי גמר ליגת האלופות". ואכן נראה שהספרדי יפתח בהרכב גם נגד הבלוז ביום שלישי. כשנשאל האם התיקו מלחיץ את השחקנים לקראת חצי הגמר, אמר: "זה לא משפיע, לטוב ולרע. אנחנו בין ארבע הטובות באירופה ומצפים מאוד למשחק הזה".

זידאן, שחולם להיות המאמן הראשון של ריאל מאז סוף שנות ה-80 ששומר על תואר האליפות, הבהיר כמובן: "הליגה לא נגמרה, לא. נכון שאיבדנו שתי נקודות אבל עלינו להמשיך. ניסינו, אבל היה חסר לנו משהו בחלק ההתקפי כפי שחסר לנו לא פעם העונה. בהגנה היינו טובים מאוד. עלינו להמשיך להאמין ולהילחם עד הסוף. אני לא חושב שזה עניין פיזי". כשנשאל האם המשחק ישפיע על ההתמודדות נגד צ'לסי, ענה: "לא, לא. זה לא קשור. זה יהיה המשחק הכי קשה שלנו העונה. איבדנו שתי נקודות ושוב חושבים שאנחנו גרועים".

מי שלא הצליח לעזור לבלאנקוס אך נראה טוב יחסית במעט ששיחק היה אדן הזאר שעלה מהספסל בדקה ה-77, אלה היו הדקות הראשונות שלו מזה כמעט חודש וחצי. זידאן התנחם בכך: "ראיתי אותו, הוא נכנס היטב לרבע השעה הזו, עם ניצוץ ואנרגיה. הכי חשוב עבורנו הוא ששום דבר לא מפריע לאדן (בפן הפיזי), הוא הולך לתרום לנו, זה ברור".

קארים בנזמה | Denis Doyle/Getty Images

לקראת המשחק בשלישי, המאמן הבהיר כי סיכוי טוב שפרלאן מנדי וטוני קרוס שנעדרו בשל פציעות משלושת משחקי הליגה האחרונים – יוכלו לשחק. "הכוונה היא שהם יחזרו אבל עלינו לחכות". הגרמני אכן לקח חלק באימון הבוקר (ראשון) ואלא אם כן יהיו הפתעות הוא עתיד לפתוח בהרכב. המגן, מנגד, עדיין סובל מכאבים וככל הנראה ייעדר. מי שבוודאות לא ישחק הוא הקפטן סרחיו ראמוס אלא שבספרד מניחים כי הוא יוכל לחזור בזמן לגומלין ואולי אף ישחק במשחק הליגה נגד אוסאסונה קודם לכן.

בספרד הודו שהסיכוי של ריאל לזכות באליפות נמוך מאוד. "הראש בצ'לסי" ו"צעד גדול לאחור" היו הכותרות בשערי העיתונים במדריד. ב"מארקה" נכתב: "הליגה ברחה לריאל לחלוטין, קבוצה תשושה לא הצליחה לאיים על בטיס. למרות ההבטחות של זידאן שהקבוצה תילחם עד הסוף – ככה זה בלתי אפשרי". ב"אס" נכתב שוב על הבעיות של הקבוצה בהתקפה: "אף אחד לא מבקיע את השער שחסר כשבנזמה לא עושה זאת", נכתב. "ריאל חיה על הקצה, ככה אי אפשר לזכות בדאבל". מי שרשם החמצה מזעזעת מול השער הוא המחליף ויניסיוס ג'וניור אך הוא דווקא זכה לשבחים: "במצב הזה, ריאל לא יכולה בלעדיו". גם אדר מיליטאו זכה למחמאות ונכתב כי הבלם הברזילאי השכיח את היעדרותו של ראמוס".

דני קרבחאל, חואקין סאנצ'ס | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי