מאזן החוץ המדאיג והסיבות להתרסקות: אתלטיקו מדריד שוקעת

שחקני אתלטיקו מדריד | ANDER GILLENEA/AFP via Getty Images

שחקניו של סימאונה לא ניצחו כבר ארבעה משחקים מחוץ לבירת ספרד ועלולה לאבד את הפסגה. ב"מארקה" ניתחו מה הוביל למשבר והמאמן לקח אחריות: "זו יותר בעיה שלי מאשר של הקבוצה"

(גודל טקסט)

מי היה מאמין שבעונה שבה הובילה את הטבלה בפער דו-ספרתי הן מריאל מדריד והן מברצלונה, אתלטיקו מדריד עוד עלולה להפסיד במרוץ לאליפות ולפספס זכייה ראשונה מאז 2014. "הקולצ'ונרוס", שלא ירדו מהמקום הראשון מאז המחזור ה-14, הפסידו אתמול (ראשון) 2:1 לאתלטיק בילבאו ערב לפני שהמועדון חוגג 118 שנים לקיומו, ועלולים לאבד את הפסגה לברצלונה אם זו תנצח ביום חמישי הקרוב.

קבוצתו של דייגו סימאונה נחלה שני הפסדים בחמשת משחקיה האחרונים בליגה, כמות זהה לזו שרשמה ב-44 המשחקים שקיימה לפני כן במסגרת זו, ובסך הכל ניצחה שלוש פעמים בלבד בתשעת המחזורים האחרונים, כאשר באף אחד מארבעת משחקי החוץ האחרונים בליגה היא לא יצאה עם ידה על העליונה. אתמול אתלטיקו כמעט חילצה נקודה כשסטפן סאביץ' החזיר אותה מפיגור בדקה ה-77, אלא שאיניגו מרטינס כבש שער ניצחון לזכות בילבאו ושלח את האורחת בחזרה לעיר הבירה בידיים ריקות.

ב"מארקה" סימנו הבוקר את את הסיבות להתרסקות של האדומים-לבנים: החל ממכת הקורונה שפקדה את הקבוצה בזמן שהחזיקה ברצף של שבעה ניצחונות, דרך התוצאות הרעות מחוץ למגרש הביתי בסיבוב השני של העונה והעובדה שמערך שלושת הבלמים הפך לצפוי עבור היריבות, וכלה בירידה ביכולת הקבוצה בכלל והיחלשות חוליית ההגנה בפרט, בנוסף לפציעות שגבו מחיר כבש ובראשן זו שלך מלך השערים לואיס סוארס.

סוארס עצבני. גם הפציעה שלו השפיעה | ANDER GILLENEA/AFP via Getty Images

סימאונה ענה לשאלות העיתונאים לאחר ההפסד והתייחס לכך שברצלונה תוכל לעלות לפסגה השבוע: "הליגה הספרדית רגילה לכך שריאל מדריד וברצלונה תמיד אלופות, חוץ מאשר ב-2014. העונה היה לנו יתרון גדול בנקודות, אבל ידענו שריאל ובארסה לא יצאו מהמרוץ. גם סביליה בכושר טוב ומסבכת את הסיטואציה. מי שתהיה הכי חזקה מנטלית, תתקרב יותר לזכייה".

המאמן הוסיף וסימן את עצמו כאשם: "לא ציפינו לשחק כך במחצית הראשונה אחרי שני ניצחונות רצופים. אנחנו עדיין תלויים בעצמנו וזה חשוב כשנותרו חמישה משחקים. נתקדם ממשחק למשחק, ההזדמנות קיימת וזה תלוי בנו. כשמצבים חוזרים על עצמם והמאמן לא מצליח לפתור, זו יותר בעיה שלו מאשר של הקבוצה, כי תפקידנו הוא לתת פתרונות ואם אנחנו לא מצליחים – אז יש משהו שנעשה לא טוב. זה מדאיג אותי ואנסה לשפר את זה".

סימאונה לקח אחריות | Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי