בשיניים: אתלטיקו גברה 0:1 על אלצ'ה וברחה זמנית בפסגה

מרקוס יורנטה חוגג | Aitor Alcalde/Getty Images

אחרי המעידה של ברצלונה נגד גרנאדה, הקולצ'נרוס ניצחו את קבוצת התחתית ופתחו פער של חמש נקודות מהדולקות אחריה. יורנטה כבש את שער הניצחון, היריבה החמיצה פנדל בתוספת הזמן

(גודל טקסט)

המחזור ה-34 בספרד נמשך הערב (שבת) עם ארבעה משחקים, כשבמוקד כמובן מאבק האליפות המותח. המוליכה אתלטיקו מדריד ניצחה 0:1 את אלצ'ה ופתחה פער של חמש נקודות מברצלונה. מאוחר יותר הואסקה הורידה את ויאדוליד ושון וייסמן מתחת לקו האדום לאחר 0:1 מפתיע על סוסיאדד. בנוסף, אייבר רשמה 0:3 גדול עבורה נגד אלאבס.

אלצ'ה – אתלטיקו מדריד 1:0

אחרי המעידה הגדולה של ברצלונה נגד גרנאדה, אתלטיקו מדריד ידעה היטב שהיא חזרה בגדול לעמדת הפייבוריטית לאליפות ועל כן גם הצליחה לברוח מעט לבארסה וריאל לפני המשחקים שלהן. לאחר שסבל פציעה ממושכת, לואיס סוארס חזר הערב להרכב של דייגו סימאונה ופתח לצד אנחל קוריאה בחוד, כאשר גם תומא למאר, יאניר קראסקו ומרקוס יורנטה תמכו בצמד החלוצים.

כבר מדקות הפתיחה ניתן היה להבין שאתלטיקו מדריד הגיעה כדי לנצח בכל דרך, ובדקה ה-16 היא כבר חגגה שער יתרון מרגלו של סוארס, אבל שופטי ה-VAR התערבו וקבעו כי החלוץ מאורוגוואי היה בעמדת נבדל במהלך ופסלו את השער. בדקה ה-23 כבר שום דבר לא לקח לקבוצה של סימאונה את השער ויורנטה שוב היה האיש שלה למשימה החשובה עם שערו ה-12 העונה.

מרקוס יורנטה חוגג | Aitor Alcalde/Getty Images

הדרמה הגדולה במשחק התפתחה בדקות הסיום. אלצ'ה, שנלחמת על חייה בליגה הראשונה, תקפה ללא הפסקה את השער של יאן אובלק והייתה קרובה מספר פעמים לשער שוויון. בדקה ה-90 יורנטה ירד לקו האחורי על מנת להרחיק כדור ונגע בידו, השופט הצביע מיד על הנקודה הלבנה. מי שלקח את הבעיטה עבור אלצ'ה היה פידל, ולצערו הוא רק פגש את עמוד השער ולא הצליח להכניע את השוער הסלובני.

אייבר – אלאבס 0:3

אות חיים מהאחרונה בטבלה? הקבוצה של חוסה לואיס מנדיליבאר השיגה ניצחון גדול, השני בלבד שלה ב-2021 והראשון אחרי 16 משחקים. היא קטעה בסטייל רצף של חמישה הפסדים רצופים וצימקה לפחות זמנית את הפער מחוף מבטחים לארבע נקודות בלבד. אלאבס, שנכנעה ללא תנאי דווקא אחרי תקופה טובה מאוד שלה – עמוק בבוץ.

קיקה גארסיה היה זה שלקח פיקוד עם שלושער ענק (הראשון בהיסטוריה שלה שעושה זאת), הגיע ל-12 שערים העונה ואין ספק שאם אייבר לא תרד לסגונדה זה יהיה בעיקר בזכותו. הוא הבקיע את השער הראשון כבר בדקה השלישית אחרי בישול של בראיין חיל בנגיחה כשעצר על החזה ובעט לרשת. בדקה ה-50 הוא הכפיל ממסירה של אדו אקספוסיטו כשסיים בצורה נאה מהאוויר עם השפיץ ובדקה ה-59 השלים שלושער בבעיטה אדירה לרשת. תשע דקות לסיום הוא הוחלף.

הואסקה – ריאל סוסיאדד 0:1

העולה החדשה קטעה באופן מפתיע רצף של שלושה הפסדים על חשבון הבאסקים ועלו מעל הקו האדום, על חשבונם של ויאדוליד ושון וייסמן. סנדרו רמירס הכריע את המשחק בדקה ה-87. סוסיאדד נותרה במקום החמישי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי